دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

نکات و شرایط لازم برای داشتن حمامی با دکوراسیون داخلی مدرن

logo
Sakhtemoon
نکات و شرایط لازم برای داشتن حمامی با دکوراسیون داخلی مدرن

اگر از دکوراسیون داخلی حمام خود خسته شده اید می توانید با استفاده از نورپردازی، کاشی های خاص و پارتیشن بندی های زیبا نمای مدرن و لوکس به حمام خود بدهید.


قبول کنید دیگر تاریخ انقضای حمام های کوچک و ساده خانه های قدیم سر آمده و آن قدر تنوع در طراحی های این قسمت از منزل زیاد شده که هر کسی دلش می خواهد در حد توان و بودجه اش برای داشتن حمامی با دکوراسیون داخلی زیبا تر هزینه کند. شاید در گذشته توجه زیادی به طراحی حمام و سرویس های بهداشتی معطوف نبود و معمولا فضای کوچکی از خانه به آن ها اختصاص داده می شد اما امروزه یکی از قسمت های خانه که جای استفاده از ایده های خلاقانه دارد حمام است. از سوی دیگر از آن جایی که حمام ارتباط مستقیم با بهداشت و پاکیزگی دارد توجه به زیبایی آن و رعایت نکات دکوراسیون داخلی برای طراحی حمام نشان دهنده ارج نهادن شما به بهداشت خانواده است. به همین جهت در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات ضروری در طراحی یک حمام زیبا و منحصر به فرد پرداخته ایم.

اول از هر چیز بایستی به این نکته توجه کنید، از آنجایی که حمام معمولا مرطوب است، حتما از مواد درجه یک برای تزیین و یا وسایل ضروری استفاده کنید که پس از مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض آن ها و تحمیل هزینه مجدد نشوید. همچنین برای داشتن حمامی با دکوراسیون داخلی با جلوه ای جذاب تر می توانید از انواع مدل های سقف کاذب و کفپوش های (کفپوش اپوکسی) مناسب استفاده نمایید.

4968

پارتیشن بندی دکوراسیون داخلی حمام با شیشه

یکی از ایده های پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی حمام های امروزی، استفاده از شیشه برای جدا کردن قسمت دوش گرفتن از سایر قسمت های آن است. شیشه نسبت به پرده زیبایی و دوام چند برابری دارد و علاوه بر آن باعث می شود گرمای آن محفظه هم بیشتر از وقتی باشد که یک پرده شل آویزان است. اگر تصمیم به استفاده از شیشه برای پارتیشن بندی در حمام برای تان قطعی شد سعی کنید که به جای شیشه های شفاف از شیشه هایی مات و یا دودی استفاده کنید. این کار به شما امکان این را می دهد که وقتی کسی مشغول دوش گرفتن است بتوانید از سایر قسمت های حمام استفاده کنید. قرار دادن یک وان کوچک یا بزرگ بسته به متراژ حمام، بر زیبایی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. پس اگر فضای حمام آن قدر بزرگ هست که بتوانید قسمتی را به قرار دادن وان اختصاص دهید حتما این کار را انجام دهید.

تاثیر نور و روشنایی مناسب در دکوراسیون داخلی حمام

نور حمام در زیبا و پاکیزه نشان دادن آن تاثیر زیادی دارد، دکوراسیون داخلی یک حمام هر چقدر هم که با به کارگیری خلاقیت و ایده های ناب زیبا شود اگر تاریک باشد حس خوبی منتقل نمی کند. برای همین حتما از چراغ ها و لوستر های کوچک حباب دار که مخصوص سرویس بهداشتی و حمام طراحی شده اند در قسمت های مختلف استفاده کنید و نگذارید تاریکی باعث شود حمام شما به فضایی غیر قابل تحمل تبدیل شود.

4969

زیبا سازی دکوراسیون داخلی حمام با کاشی

در نگاه اول کاشی ها تاثیر زیادی روی بیننده می گذارند. به انتخاب کاشی در طرح، رنگ و حتی سایز مناسب دقت کنید. انتخاب رنگ کاشی ها به سلیقه شما بستگی دارد اما استفاده از رنگ های روشن به دلیل القای حس پاکیزگی، بیشتر توصیه می شود. اگر تصمیم دارید دکوراسیون داخلی مدرنی روی حمام خانه پیاده کنید کاشی هایی با قطع و اندازه بزرگ را انتخاب کنید اما اگر سلیقه شما به مدل های کلاسیک و سنتی نزدیک تر است بایستی از کاشی های کوچک با نقش و نگار کم استفاده کنید.

انتخاب شیرآلات زیبا و متناسب با طراحی داخلی حمام

تنوع شیرآلاتی که در بازار وجود دارد به شما این امکان را می دهد تا مناسب ترین نوع را که هم خوانی با دکوراسیون داخلی حمام دارد انتخاب کنید. شیر های اهرمی که در طرح های مختلف کرو و شکسته طراحی شده اند در زیبا کردن حمام و سرویس بهداشتی در سال های اخیر تاثیر زیادی داشته اند. علاوه بر این که از لحاظ دوام هم قابل مقایسه با انواع قدیمی نیستند.

4970

نقش آینه و متعلقات آن در دکوراسیون داخلی حمام

آینه جز لاینفک دکوراسیون داخلی حمام است. قرار دادن یک آینه در اندازه مناسب را جدی بگیرید. اگر هزینه کاشی ها برای شما گران تمام می شود می توانید قسمت زیادی از دیوار را برای آینه کنار گذاشته و کاشی نکنید. در کنار آینه و یا قسمت زیرین آن هم کمد و یا قفسه ای نصب کنید برای قرار دادن وسایل ضروری نظیر شانه، سشوار و ... یادتان باشد قرار دادن یک یا دو صندلی در فضای حمام خصوصا در نزدیکی آینه ضروری است. این صندلی ها را هم باید متناسب با سبکی که در طراحی دکوراسیون حمام به کار رفته است انتخاب کرد.

گیاهان زینتی در طراحی داخلی حمام

گل و گیاه در هر قسمتی از طراحی داخلی خانه که باشند زیبایی آن را چند برابر می کنند و همچنین در ایجاد هوای پاک و انرژی بیشتر تاثیر می گذارند. استفاده از گل و گیاه در حمام هم زیبایی آن جا را چند برابر می کند. البته که استفاده از گل های طبیعی به مراتب بهتر است اما اگر وقت نگهداری و رسیدگی به گل های طبیعی را ندارید حتما از درختچه های کوچک مصنوعی و یا گیاهان کوچک تزیینی استفاده کنید.

4971

معطر کردن فضای دکوراسیون داخلی حمام

فضای نمناک حمام گاهی باعث ایجاد بوی نامطبوع در آن می شود. برای رفع این مشکل حتما از عود و یا خوشبو کننده های دیگر که مطابق با سلیقه خود تان انتخاب شده است استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، شمع های معطر که در جاشمعی های زیبا تعبیه شده اند پیشنهاد خوبی است چرا که هم زیبایی فضا را چند برابر می کنند و هم باعث معطر شدن محیط داخلی حمام می شوند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای