دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سینک ظرفشویی گرانیتی انتخابی عالی برای آشپزخانه شما

logo
Sakhtemoon
سینک ظرفشویی گرانیتی انتخابی عالی برای آشپزخانه شما

سینک ظرفشویی گرانیتی ظاهری لوکس و مقاومتی عالی در برابر حرارت و ضربه دارد. این سینک مدرن رنگ های متفاوتی دارد و آنتی باکتریال است.


زیبایی یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که در زمان ساخت و طراحی و یا بازسازی خانه ها مورد توجه قرار می گیرد. برای خیلی از ما این موضوع اهمیت زیادی دارد و دوست داریم در خانه هایی باشیم که از هر حیث زیبا باشند. آشپزخانه های امروزی دیگر قابل مقایسه با آن مطبخ های قدیمی نیستند. در معرض دید هستند و به همین دلیل مهم است که وسایلی که در آن جا استفاده می شوند هم زیبا باشند. علاوه بر این برای خودمان هم خوشایند تر خواهد بود که از وسایل زیبا تر استفاده کنیم. از سوی دیگر استفاده از وسایل درجه یک و مرغوب در خانه باعث می شود تا سالیان سال خیال مان راحت باشد. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی سینک ظرفشویی گرانیتی که یکی از نمونه های زیبا و با دوام سینک های ظرفشویی هستند می پردازیم.

7734

سینک ظرفشویی گرانیتی چیست؟

این سینک ها از ترکیب مواد اکرلیک یا رزین و گرانیت ساخته می شوند که البته حدود هشتاد درصد جنس آن ها از گرانیت است و به همین دلیل به این نام شناخته می شوند. اغلب سینک های گرانیتی که در کشور ما تولید می شوند به روش دستی ساخته می شوند که هم قیمت بالاتری و هم کیفیت خیلی بهتری دارند. پیوند بین سنگ های گرانیت در ساختن به روش دستی بسیار مستحکم است که جلوی نفوذ آب را می گیرد.

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی

این سینک ها را از نظر تعداد لگن هایی که دارند تقسیم می کنند که می توانند تک لگنه و یا دو لگنه باشند. البته نمونه های تک لگنه و دو لگنه خودشان به دو دسته با سینی و بدون سینی تقسیم می شوند.

رنگ سینک ظرفشویی گرانیتی

این سینک ها هم در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می شوند اما از بین آن ها رنگ های خاکستری،‌ سفید و سیاه طرفداران بیشتری دارند. دلیلش هم واضح است. چون این رنگ ها را می توان به آسانی با رنگ های دیگر هماهنگ کرد. حتی در بین این سه رنگ هم باز سینک ظرفشویی گرانیتی با رنگ سفید طرفداران بیشتری خواهد داشت چون این رنگ خنثی هم زیباست و مطابق سلیقه خیلی از افراد و هم به خوبی هماهنگ می شود.

7735

سینک ظرفشویی گرانیتی چه مزایایی دارد؟

مقاومت در برابر ضربه یک ویژگی مهم برای سینک ظرفشویی است. حتما شما هم نمونه هایی از سینک های استیل که در برابر ضربه دچار فرورفتگی و یا سوراخ شده اند را دیده اید. خوبی سینک های گرانیتی این است که چنین اتفاقی برای شان نمی افتد و مقاومت شان در مقابل سینک های استیل بسیار بالا است.

ظروف داغ و به طور کلی حرارت در آشپزخانه ها همیشه وجود دارد. یکی از الزامات سینک ظرفشویی مناسب این است که مقاومت خوبی در برابر حرارت داشته باشد. سینک ظرفشویی گرانیتی از این نظر هم مقاومت بالاتری به نسبت نمونه های استیل دارد و در نتیجه می توان بدون این که نگرانی بابت تغییر رنگ آن داشته باشیم ظروف داغ را روی سینک گرانیتی قرار دهیم. البته نباید فراموش کرد که نگهداری درست بر طول عمر محصول تاثیر زیادی دارد.

سینک ظرفشویی گرانیتی مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش دارد و این مقاومت تا اندازه زیادی به تراکم آن وابسته است. یعنی هرچه تراکم بیش تر باشد مقاومت هم بالاتر است. البته این ویژگی دلیل نمی شود که مثلا سینک را با سیم ظرفشویی تمیز کنیم. بلکه باید رعایت کرده و از کشیدن اجسام نوک تیز روی آن اجتناب کنیم.

سینک های گرانیتی ظاهری بسیار زیبا دارند که می توان با قیمتی مناسب با بودجه مان از بین نمونه های مختلف شان انتخاب کنیم.

مواد آنتی باکتریال و ضد میکروبی که در ساخت این نوع سینک ها استفاده شده است موجب می شود که از رشد میکروب و باکتری جلوگیری به عمل آید و در نتیجه محصول بهداشتی تری داشته باشیم.

سینک های گرانیتی به آسانی با آب و اندکی مواد شوینده تمیز می شوند. البته بهتر است که از مواد خیلی قوی برای تمیز کردن شان استفاده نکنیم. ترکیب آب و سرکه سفید محلول مناسبی برای تمیزکاری سینک خواهد بود.

7736

سینک ظرفشویی گرانیتی چه معایبی دارد؟

گفتیم که سینک های گرانیتی از سنگ ساخته می شوند و در نتیجه دارای وزن سنگین تری به نسبت سینک های استیل می باشند. همین ویژگی آن ها را نیازمند یک نصاب حرفه ای برای نصب می کند. مسلما هزینه ای هم که برای نصب آن ها دریافت می شود در مقایسه با نمونه های معمولی بیشتر خواهد بود.

اگرچه نمی توان این موضوع را جز معایب سینک های گرانیتی دانست اما خب احتمال شکستن ظروف در صورت افتادن روی سینک گرانیت در مقایسه با نمونه های دیگر بیشتر است و باید با احتیاط بیشتری ظروف را جا به جا کنیم.

به طور کلی سینک های گرانیتی دارای مدل های متفاوت می باشند و به همین دلیل دارای قیمت های متفاوتی هم هستند. برای انتخاب سینک مناسب باید مزایا و معایب را با هم مقایسه کنید و در نهایت تصمیم بگیرید.

7737

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن از قبیل انواع کفپوش ها (کفپوش اپوکسی، پارکت، لمینت، پی وی سی و ...)، پله گرد ها، کرکره های برقی، انواع مدل های پارتیشن و موارد دیگر دیدن فرمایید.

7738
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای