دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سنگ فرش گرانیتی ایده ای جذاب برای فضای باز

logo
Sakhtemoon
سنگ فرش گرانیتی ایده ای جذاب برای فضای باز

سنگ فرش گرانیتی مقاومت بالایی دارد و برای استفاده در فضای باز مناسب است. همچنین رنگ های مختلفی دارد که زیبایی فضای سبز را دو چندان می کند.


سنگ فرش گرانیتی به دلیل مواد تشکیل دهنده آن بسیار محکم و سفت می باشد. همین ویژگی سنگ فرش گرانیتی را بسیار با دوام کرده است و از این رو برای پوشاندن کف در محیط های باز چه محل عبور پیاده و چه اتومبیل بسیار مناسب می باشد. این سنگ فرش ها که در برابر ضربه و نفوذ آب مقاومت بالایی دارند بر اساس کاری که روی سطح آن ها انجام شده است در دسته های کلنگی، چکشی، تیشه ای یا صیقلی قرار می گیرند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی استفاده از این سنگ گرانیتی به عنوان سنگ فرش و یا کفپوش فضا های باز پرداخته ایم.

5614

مزایای استفاده از سنگ فراش گرانیتی

سنگ فرشی که در فضا های باز نظیر حیاط خانه، پاسیو و تراس مورد استفاده قرار می گیرد بایستی دوام بالایی داشته باشد. فضای بیرون امنیت و یکنواختی خانه به لحاظ شرایط محیطی را ندارد. سنگ فرش بیرونی در معرض باران و عوامل دیگر قرار می گیرد. سنگ فرش های گرانیتی از آن جایی که دوام و طول عمر بالایی دارند و هم چنین نگهداری از آن ها آسان است یکی از مناسب ترین گزینه ها برای فضای باز می باشند و می توان سایر المان های موجود در فضای سبز از قبیل شومینه های فضای باز، مبلمان، اکسسوری ها، انواع مختلف سایبان ها (کرکره ای، اتوماتیک، چتری، فلزی، چوبی و....)، باربیکیو ها و موارد دیگر را با خیالی آسوده بر روی این سنگ ها قرار داد.

فضای باز محلی پر رفت آمد است ولی علاوه بر این جایی برای رفت و آمد اتومبیل هم می باشد. یک ویژگی خوب سنگ فرش های گرانیتی چگالی بالای آن ها است. چگالی بالا باعث سخت شدن سنگ می شود و در نتیجه تحمل زیاد تری در برابر فشارهایی ناشی از عبور اتومبیل ها خواهد داشت.

ویژگی ضد خش بودن و ضد ترک بودن سنگ گرانیت هم باعث می شود بتوان آن را برای فضای بیرونی که امکان نگهداری و مراقبت در آن جا کم تر است استفاده کرد.

سنگ فرش های گرانیتی جز مصالح پایدار هستند. با قرار دادن سنگ ریزه ها و شن ها بین قطعات سنگ از خاصیت نفوذ پذیری استفاده کرده و آب را به سفره های زیر زمینی هدایت کنید. یکی دیگر از ویژگی های خوب سنگ فرش های های گرانیتی قابلیت استفاده مجدد آن ها می باشد.

5615

معایب استفاده از سنگ فرش های گرانیت

سنگ فرش گرانیتی اگر چه مزایای زیادی دارد اما گران قیمت است و بسیار سنگین می باشد که به همین دلیل برای استفاده از آن نیاز به نیروی متخصص و کارآمد است که باعث می شود هزینه نصب هم گران تر از سنگ های دیگر باشد. البته اگر هدف استفاده از رنگ های خاص سنگ فرش گرانیتی باشد هزینه باز هم افزایش خواهد یافت.

گرانیت از سنگ های قدیمی می باشد که از گذشته تا کنون به دلیل ویژگی های ذکر شده مورد توجه معماران و ساختمان ساز ها بوده است و از آنجایی که استحکام بالایی برای نصب دارد در قسمت های مختلف خانه از آن استفاده شده است.

سنگ فرش گرانیتی در ابعاد مختلف برای کف استفاده می شود که از ابعاد معمول آن می توان به اندازه های 40×40 و 60×60 سانتی متر اشاره نمود. سنگ هایی که ابعاد 40 ×40 دارند با ضخامت های 1 و 2 سانتی متر موجود می باشند و ابعاد60×60 در ضخامت 2 سانتی متری به بازار عرضه می شود.

سطح سنگ فرش گرانیتی می تواند صاف و صیقلی یافته و یا دارای برجستگی و بافت باشد. برای استفاده در فضا های بیرونی سنگ های صاف و صیقلی مناسب نمی باشد. اگر چه درخشش نور روی این سنگ ها زیبا تر است اما باید این نکته را در نظر گرفت که هنگام بارش باران یا برف راه رفتن روی سنگ فرش های صیقلی بسیار خطرناک و در مواردی غیر ممکن خواهد شد. لذا برای محیط های بیرونی بهتر است از سنگ فرش گرانیتی دارای بافت استفاده کنیم.

5616

سنگ فرش گرانیت رنگی

شاید با بردن نام سنگ های گرانیتی همان سنگ های خاکستری رنگ که دارای نقطه های سیاه هستند در ذهن شکل بگیرد اما در حقیقت سنگ های گرانیتی بسته به مکان معدنی که از آن استخراج می شوند رنگ های مختلف دارند. این سنگ ها از لحاظ رنگ تنوع زیادی دارند. سنگ های گرانیتی در زنگ های کرم، سفید، صورتی، سبز و سیاه موجود هستند.

گرانیت های خاکستری دارای دانه های کوچکی به رنگ مشکی می باشند. گرانیت های شکلاتی، فیلی و بژ هم دارند. هرچه رنگ گرانیت ها تیره تر شود استحکام و مقاومت آن ها هم افزایش می یابد. بنابراین گرانیت های مشکی دارای بالاترین استحکام هستند. البته به همین نسبت برشکاری این سنگ ها هم سخت تر خواهد شد و نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد. سنگ های گرانیت قرمز یزد که امروزه در بازار طرفداران زیادی دارند هم استحکام بالایی داشته و به دلیل همان هزینه های تمام شده برای برشکاری دارای قیمتی بالا نیز می باشند.

5617

نگهداری از سنگ فرش های گرانیتی

برای نگهداری از این سنگ ها تدابیر خاصی نیاز نیست. فقط تمیز کردن آن ها باعث زیبا تر شدن شان می شود که نباید این نکته را فراموش کرد و البته در بین انواع نفوذ پذیر این سنگ ها گاهی گیاهان خودرو و علف های هرز می روید که بایستی آن ها را جدا کنید تا نمای سنگ فرش گرانیتی حفظ شود. البته برخی هم رشد گیاهان در بین سنگ ها را می پسندند و این موضوع کاملا سلیقه ای است.

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولاتی مثل انواع پرده ها، کرکره برقی، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها و موارد دیگر دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای