دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سنگ فرش بتنی پیش ساخته چیست | آشنایی با مزایا و معایب آن

logo
Sakhtemoon
سنگ فرش بتنی پیش ساخته چیست | آشنایی با مزایا و معایب آن

سنگ فرش بتنی پیش ساخته نوعی پوشش مخصوص کف می باشد طرح ها و رنگ های مختلفی دارد و این سنگ فرش با دوام انتخابی عالی و بی نظیر برای استفاده در فضای باز است.


استفاده از سنگ فرش ها برای پوشش کف در فضا های خارجی قدمت طولانی دارد. سنگ فرش ها زیبایی خاصی دارند و به فضا حس و حالی نوستالژیک می بخشند. سنگ فرش ها طرفداران بسیاری دارند و دارای مدل های مختلفی می باشند. این محصول از کنار هم قرار دادن سنگ ها به شکل های منظم و یا غیر منظم بر روی بستر راه ها ساخته می شود. در گذشته از کف ساز ها برای ایجاد کردن پوششی سخت در سطوح خیابان ها استفاده می شده است، اما امروزه برای پوشش دادن سطوح فضا های مختلف به غیر از خیابان ها نیز به کار می روند. سنگ فرش ها و خیابان های سنگ فرش شده بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و در کشور های مختلف نیز مورد استفاده می گیرند. این محصول دارای متریال های مختلفی مثل طبیعی و پیش ساخته می باشد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. کف ساز ها با توجه به فضایی که قرار است در آن مورد استفاده قرار بگیرند دارای ضخامت های مختلفی می باشند. همچنین با توجه به نوع کاربری آن فضا به طور مثل مسکونی و یا غیر مسکونی بودن دارای شکل و اندازه های متفاوتی هستند، حتی این موارد در انتخاب رنگ و الگوی نصبشان نیز تاثیر گذار است. قابل ذکر است که کف ساز ها قابلیت ترمیم و مرمت شدن دارند و پس از تخریب نیز مجدد می توان از آن ها به عنوان سنگ فرش در مکان های مختلف استفاده نمود. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع سنگ فرش بتنی پیش ساخته و موارد پیرامون آن می پردازیم.

4719

سنگ فرش بتنی پیش ساخته

سنگ فرش بتنی پیش ساخته انعطاف پذیر بوده و کاربرد های مختلفی دارد. این کف ساز ها برای استفاده در فضا های خارجی بسیار جذاب و منحصر به فرد می باشند و دست صاحبان خانه ها و کارفرمایان را برای کف ساری سطوح مختلف باز می گذارند. سنگ فرش بتنی پیش ساخته با ریختن بتن در قالب مخصوص ساخته می شود و به شکل مورد نظر در می آید. همچنین این محصول به عنوان سنگ فرش های مدولار نیز شناخته می شوند. خطوط تولید سنگ فرش های بتنی به گونه ای طراحی شده اند تا سنگ فرش هایی تولید کنند که در چند شکل مختلف با همدیگر جفت شوند. از اشکال مختلف این محصول می توان به مستطیل های مختلف، شش ضلعی، شکل های ترکیبی و موارد دیگر اشاره کرد و این شکل ها با الگو های خاص به هم پیوسته ای در کنار یک دیگری قرار می گیرند و طرح های مختلفی را به وجود می آورند. استفاده از رنگ هایی مختلف در این محصول نمای بتنی آن را از یکنواختی خارج کرده و جلوه چشم گیری به آن می بخشد.

سنگ فرش ها برای فضای باز منازل، حیاط خانه و سایر قسمت های دیگر ساختمان های مسکونی نیز گزینه مناسبی هستند و برای نصب آن ها در خانه هایتان می توانید از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. استفاده از کف ساز بتنی برای حیاط و یا فضای باز منازل ایده بسیار جالبی است. می توان آن ها را با الگوی خاصی و یا به صورت ترکیبی با دیگر کف ساز ها مورد استفاده قرار داد و جلوه بصری خاصی برای آن مکان به وجود آورد. این محصول از لحاظ هزینه قیمت بالایی ندارد و مقرون به صرفه می باشد. البته نصب سنگ فرش بتنی پیش ساخته به خودی خود هزینه زیادی ندارد اما اگر بخواهید آن ها رنگ کنید و یا به شکل خاصی سفارش دهید در آن صورت قیمت این محصول نسبت به نوع ساده آن بیشتر خواهد بود.

کف ساز های پیش ساخته بتنی باید با توجه به خاکی که قرار است در زیر آن ها استفاده شود بر روی پایه هایی آماده شده از شن و ماسه فشرده نصب گردند. این پایه ها برای ایجاد لایه زه کشی در زیر کف ساز ها ساخته می شوند. همچنین این محصول می تواند با داشتن مفصل های باریک در بین قطعات شان و ریختن ماسه در این فواصل نیز ساخته شود. دقت داشته باشید هر مدل کف سازی که استفاده میکنید سطح آن جهت زه کشی صحیح شیب دار آماده باشد تا برای استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

4724

مزایا و معایب استفاده از سنگ فرش بتنی پیش ساخته

از مزایای استفاده از سنگ فرش بتنی پیش ساخته می توان به رنگ های متنوع، اندازه های گوناگون و پرداخت به شکل های مختلف اشاره کرد. همچنین سنگ فرش بتنی شکل گیری راحتی دارد و برای فضا های با ابعاد خاص مثل خیلی کوچک، بزرگ، تنگ و یا شکل های غیر منظم بسیار مناسب می باشد. این محصول بسیار محکم، با دوام و بدون نیاز به نگه داری خاصی می باشد، به علاوه امکان نفوذ پذیری آب در آن نیز وجود ندارد. کف ساز های بتنی قابلیت استفاده مجدد دارند و می توان از آن ها در صورتی که شکاف و یا مشکل حادی نداشته باشند به راحتی در مکان های دیگر استفاده نمود. حسن دیگر کف ساز های بتنی بازتاب نور خورشید توسط آن ها است که این امر باعث می گردد در فصل های گرم، حرارت اطراف خانه کاهش بیابد.

از معایب سنگ فرش بتنی پیش ساخته نیز می توان به امکان نشست نا برابر در طی گذشت سال ها به علت نصب نادرست این محصول اشاره کرد. یکی دیگر از معایب این محصول گران تر بودن هزینه مدل رنگ شده و سفارشی آن نسبت به نوع ساده سنگ فرش می باشد. به علاوه محو شدن سنگ فرش های رنگ شده در طی گذشت زمان عیب دیگری است که نوع رنگ شده این محصول دارد.

4723

شایان ذکر است که ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی در حیطه صنعت ساختمان می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت از انواع محصولات آن مانند سازه ال اس اف، ساندویچ پنل، پله گرد، پنجره دو جداره، سقف کاذب، کفپوش اپوکسی و موارد دیگر مشاهده فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت از خدمات و امکانات دیگر موجود در آن نیز بهرمند گردید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای