دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک فرانسوی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک فرانسوی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

سبگ فرانسوی یکی از سبک های بسیار زیبای، دکوراسیون داخلی اوروپایی است که رنگ های روشن، وسایل قدیمی، نورپردازی و ... جایگاه ویژه ای دارند.


سبک دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک های دکوراسیون داخلی اروپایی است که در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل دانستن المان ها و فاکتور های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به این شیوه به ما کمک می کند تا از این سبک به بهترین شکل ایده بگیریم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی سبک فرانسوی و ویژگی های آن و نکات مهمی که باید در طراحی به این شیوه رعایت شوند خواهیم پرداخت اما پیش از هر چیزی باید بدانیم سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی چگونه است. مثلا یکی از ویژگی های مهم سبک فرانسوی این است که بسیاری از طرح های آن اصیل بوده و نمونه های قدیمی و سنتی شان در طراحی ها به کار رفته است. و همان طور که می دانید اصالت بسیار مورد توجه ما ایرانی ها است.

7697

سبک فرانسوی چیست؟

نباید تصور کرد که این سبک را چون به نام فرانسوی می شناسیم پس تنها مختص این کشور است. بلکه در بسیاری از کشور ها از این سبک و شیوه برای طراحی داخلی دکوراسیون استفاده می شود. استفاده از سبک کلاسیک در خانه فضا را مجلل و با شکوه می کند و در آن زیبایی اهمیت زیادی دارد. وسایل و اشیای قدیمی و کلا فضای هنری در این نوع دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار می گیرد و لوازم لوکس و قیمتی از المان های پرطرفدار می باشد.

مبلمان در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

مبلمان در دکوراسیون داخلی هر خانه ای از جمله عناصر مهمی است که تاکید زیادی بر سبک دکوراسیون خانه خواهد داشت. یعنی انتخاب مبل تا اندازه زیادی در تعیین سبک دکوراسیون داخلی خانه تاثیر گذار است. مبلمانی که در سبک فرانسوی مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای ظرافت باشند. مبل های خیلی بزرگ در این سبک جایگاهی ندارند. برای زیبا تر شدن چوب استفاده شده در مبل ها، کنده کاری های ظریفی روی آن ها انجام می شود. رنگ های مورد استفاده نباتی،‌ یاسی،‌ سبز روشن و رنگ هایی از این دست می باشند. پارچه هایی چون ابریشم،‌ کتان، چرم و یا مخمل برای ساختن مبل ها استفاده می شود.

7698

از چه رنگی در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی استفاده کنیم؟

اگر طرفدار رنگ های تند هستید سبک فرانسوی چندان باب میل شما نخواهد بود چون در این سبک دکوراسیون داخلی رنگ های ملایم و کم رنگ. مانند رنگ سفید و یا صورتی و سبز کم رنگ و خیلی ملایم هستند، که جایگاه ویژه دارند. از رنگ سفید در طراحی داخلی به سبک فرانسوی استفاده زیادی می شود. یادتان باشد استفاده از رنگ های ملایم گرم مانند زرد و نارنجی را فراموش نکنید. رنگ های روشن موجب می شوند که خانه بزرگ تر از اندازه ای که دارد نشان داده بشود و این ایده برای افرادی که دارای خانه ای با متراژ پایین می باشند کاربرد زیادی خواهد داشت.

اشیاء تزیینی در دکوراسیون داخلی فرانسوی

همان طور که گفتیم اشیای قدیمی و آنتیک در این سبک جایگاه ویژه ای دارند. پس می توانید هرچه وسیله یادگاری دارید البته با رعایت هارمونی در تزیین دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. نه آن قدر زیاد که خانه را به یک موزه بدل کنید. اما استفاده از اشیای قدیمی زیبایی خارق العاده ای به فضای تان خواهد بخشید. فکر نکنید که حتما باید از اشیای عتیقه که قیمت خیلی بالایی دارند استفاده کنید. هر وسیله قدیمی که ارزش دارد و جز خاطره ها محسوب می شود و یادآور سنت های قدیمی است به کار تان خواهد آمد و حتما به تعادل توجه کنید. اشیایی که در دکوراسیون داخلی خانه قرار می دهید باید با هم هارمونی و هماهنگی داشته باشند. برای دیوار ها هم می توانید از تابلو های زیبای نقاشی استفاده کنید. گل ها و گلدان های تزیینی در هر سبکی جای خاص خود شان را دارند و نمی توان نادیده شان گرفت. گلدان های خاص و قدیمی را با چند شاخه رز پر کنید و روی میز قرار دهید تا تاثیر فوق العاده اش را ببینید.

7699

نورپردازی در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

در سبک فرانسوی بر نور تاکید شده است. یعنی این که قرار است فضایی پرنور و روشن و نه یک دخمه تاریک داشته باشیم. پس تا جایی که می توانید از منابع روشنایی طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. پنجره های بزرگ که نور را مهمان دکوراسیون داخلی خانه می کنند، چراغ ها و آباژور های تزیینی،‌ لوستر های دیواری و نمونه های مجللی که از سقف آویزان می شوند همه به شما کمک می کنند تا نور را به خانه بیاورید. یادتان باشد شمع های زیبا و بلند هم به شما کمک بزرگی خواهند کرد. شمع هم زیبایی خارق العاده ای دارد،‌ هم حس خوبی می دهد و هم این که در روشن تر شدن فضا هم تاثیر خواهد داشت. پس از نمونه های شمع های تزیینی غافل نشوید.

آراستن دیوار ها در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

ما می خواهیم فضایی با دکوراسیون داخلی فاخر و مجلل بسازیم پس می توانیم از کاغذ دیواری های طرح دار و حتی ساده که دارای رنگ روشن می باشند استفاده کنیم. کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های کلاسیک هستند هم انتخاب بسیار خوبی خواهند بود. سنگ ها و کاشی های براق هم در سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کار تان خواهند آمد.

7700

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل پرده های زیبا (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول و ...)، شومینه های مدرن و فانتزی، کفپوش های گوناگون، سازه های پیش ساخته و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7701
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای