دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سان روم گاردن پدیده ای خاص برای لذت بردن از فصل ها

logo
Sakhtemoon
سان روم گاردن پدیده ای خاص برای لذت بردن از فصل ها

سان روم گاردن اتاقی شیشه ای در باغ و یا حیاط خانه است، که به شما امکان لذت بردن از زیبایی فصل های مختلف در فضایی ایده آل را می دهد.


زندگی در آپارتمان ها و خانه هایی که در فضای صنعتی و شلوغ شهر ها ساخته شده اند از ما آدم هایی دور از طبیعت می سازند. تمایل هر فردی به زندگی در محلی خوش آب و هوا و دنج می باشد اما متاسفانه شرایط و الزامات زندگی شهرنشینی خیلی از ما را از این نعمت محروم کرده است. اما در این بین هستند کسانی که ارتباط خود با طبیعت را نمی توانند قطع کنند و حتی در دل شهر هم به فکر ساختن خانه هایی هستند که بیش ترین ارتباط را با محیط زنده پیرامون دارد. نمونه اش خانه های ویلایی که اگر چه تعدادشان کم است اما هنوز در کوچه ها و خیابان ها پیدا می شوند. این خانه ها نشان دهنده علاقه صاحبان شان به حیاط و طبیعت زنده اطراف است. خانه هایی که درختان قد بلند دارند و در فصل بهار عطر گل های شان فضای کوچه را پر می کند. در بعضی از این خانه ها اتاقی ساخته می شود صرفا برای لذت بردن از طبیعت که در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی این اتاق یا به اصطلاح سان روم گاردن و ویژگی های آن پرداخته ایم. اگر شما هم با دیدن منظره های طبیعی و نور خورشید و طلوع و غروب اش حال و هوای تان عوض می شود حتما این مقاله را بخوانید.

6464

سان روم گاردن چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است به معرفی اتاقی که در بالا ذکر شد بپردازیم. سان روم گاردن به اتاقی گفته می شود که به جای دیوار های آجری، دیوار های شیشه ای دارد. البته برای ساختن این اتاق میزان شیشه های به کار رفته را شرایط اقلیمی تعیین می کند اما در هر صورت اتاقی است که بیش تر از اتاق های معمولی نور آفتاب دارد و می توان مناظر محوطه و فضای باز خانه را تماشا کرد. گاهی اگر شرایط اقلیمی مناسب باشد سقف این اتاق هم از شیشه ساخته می شود. اما طبیعتا سقف شیشه ای برای هر مکانی کاربرد ندارد. خصوصا در مناطقی که نور آفتاب به طور مستقیم و شدید باشد. چون در این صورت نه تنها لذت بخش نخواهد بود بلکه آزار دهنده است. سان روم گاردن را در معمولا در باغ ها می سازند اما در خانه هایی هم که حیاط های بزرگ دارند این اتاق شیشه ای در ابعادی کوچک تر قابل اجرا است.

6465

استفاده سان روم گاردن

شاید فکر کنید دلیل ساختن این اتاق شیشه ای چیست وقتی می شود به فضای باز رفت و از آن لذت برد. نکته ساختن این اتاق شیشه ای این است که شما می توانید در هر شرایط جوی روی یک مبل گرم و نرم لم بدهید و در عین حال در حیاط و باغ باشید. باران های زیبای فصل بهار را تماشا کنید. غرق زیبایی تابستان باغ تان شوید در حالی که در یک فضای خنک نشسته اید و گرما اذیت تان نمی کند. بارش برف زمستانی را ببینید و با نوشیدن یک فنجان چای گرم لذت تان را چندین برابر کنید. حتی در فصل پاییز وزش باد در لا به لای درختان و گیاهان را ببینید در حالی که هیچ باد مزاحمی سمت شما نمی وزد. اگر سقف این اتاق از شیشه باشد می توان آسمان زیبای شب را ساعت ها تماشا کرد. این ها همه از دلایلی هستند که می توان برای ساخت سان روم گاردن ذکر کرد.

خیلی ها این اتاق شیشه ای را با گل خانه اشتباه می گیرند. در حالی که سان روم گاردن محلی برای نگهداری گل و گیاه نیست. بلکه فضایی آرامش بخش برای لذت بردن از زیبایی های طبیعت در هر شرایط جوی و در هر فصلی است. البته این بدین معنی نیست که گل و گیاه در این اتاق جایی ندارد. اتفاقا برعکس برای زیباتر شدن آن می توانید از گیاهان گرمسیری که آفتاب دوست هستند نظیر کاکتوس ها استفاده کنید. پوتوس رونده هم یکی دیگر از گیاهانی است که برای تزیین سان روم گاردن زیاد استفاده می شود.

6466

مبلمان و وسایل سان روم گاردن

در یک اتاق که دیوار های شیشه ای دارد امکانی برای آویختن تابل وها و یا قرار دادن ابزار و وسایل تزیینی روی تاقچه را ندارید. برای همین در تزیین سان روم گاردن خیلی دست تان باز نیست. اما خب می توانید با کمک مبل های زیبا و هم چنین وسایل تزیینی که هماهنگی با زیبایی های طبیعت دارند این کار را به بهترین شکل انجام دهید.

مبلمانی که برای سان روم گاردن استفاده می شوند در زیبایی آن تاثیر زیادی دارند. با توجه به این که فضای سان روم گاردن با گل های زیبا آراسته شده بهتر است به سراغ مبل هایی با رنگ شاد بروید. 
فکر می کنید چه رنگی با رنگ سبز گیاهان بهتر هماهنگ است؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از مبل هایی زرد یا قرمز رنگ است. قرار است در این اتاق انرژی مثبت باشد و ساعاتی را که در آن می گذاریم حال مان خوب شود. پس باید همه وسایل را هوشمندانه انتخاب کنیم. مبل های رنگی در بین گیاهان و درختچه های سبز رنگ فضایی شاد و آرام بخش ایجاد خواهند کرد. می توانید از میزهای کوچک چوبی هم استفاده کنید برای قرار دادن اشیا تزیینی در گوشه و اطراف اتاق و یا یک قفسه کوچک که کتاب های مورد علاقه تان را در آن چیده اید و شب های طولانی زمستان را با خواندن شان سر می کنید.

6467

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن مثل انواع مدل های سقف کاذب، پارتیشن بندی های مختلف، پنجره های دو جداره و سه جداره، کرکره برقی و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

6468
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای