دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

سازه ال اس اف گزینه ای عالی برای ساختمان های جدید و پیشرفته

logo
Sakhtemoon
سازه ال اس اف گزینه ای عالی برای ساختمان های جدید و پیشرفته

سازه ال اس اف از فولاد ساخته شده و در برابر زلزله، طوفان و خطراتی از این قبیل مقاوم است به همین دلیل گزینه ای عالی برای ساخت ساختمان های مدرن محسوب می شود.


سازه ال اس اف LSF سازه ای بسیار سبک و پیش ساخته است که همین مزیت، سازه ال اس اف را به گزینه ای عالی برای استفاده در ساختمان های مختلف تبدیل کرده است. از آن جایی که در زمان بروز حوادث طبیعی نظیر زلزله، ساختمان هایی که وزن زیادی دارند بیشتر از ساختمان های سبک و سازه های کم وزن آسیب می بینند، لذا سبک بودن سازه ها موضوع مهمی می باشد که در معماری و ساختمان سازی باید به آن توجه ویژه ای داشت. استفاده از مصالحی با وزن سنگین، موجب افزایش بار مرده وارد بر ساختمان می‌شود. همین بار مرده خطرات زیادی را هنگام بروز حادثه ایجاد می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی و بررسی مزایای سازه ال اس اف پرداخته ایم که همه آن را به سبکی می شناسند. البته این سازه سبک فولادی مزیت های زیاد دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها پرداخته ایم.

7436

سازه ال اس اف LSF چیست؟

سیستم سازه ای فولادی سبک ال اس اف یکی از پیشرفته ترین سیستم های سازه ای است که برای ساختن بسیاری از ساختمان های اداری، هتل ها و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از ال اس اف که سازه ای فولادی با وزن کم است به این منجر می شود که ساختمان ها بهترین واکنش را در برابر زلزله داشته باشند و این به دلیل یکپارچگی اجزایی است که سازه ال اس اف را تشکیل داده اند.

7437

استفاده از سازه ال اس اف lsf چه مزایایی دارد؟

سازه های ال اس اف طول عمر و دوام خیلی بالایی دارند. سرعت اجرای سازه ها در ساخت و ساز اهمیت بالایی دارد و مزیت خوب سازه های ال اس اف این است که به سرعت ساخته می شوند. قطعات و اجزای سازه lsf را از پیش می سازند و بعد به محل مورد نظر منتقل می کنند. علت سرعت بالای اجرای این سازه همین می باشد. پیش ساخته بودن سازه های ال اس اف موجب کاهش ضایعات نیز می شود که موضوعی مهم است. اگر بخواهیم مثالی برای زمان مورد نیاز اجرای ساختمان ها و بنا با کمک سازه های ال اس اف بیاوریم، به طور نمونه ساختن یک ویلا به زمانی حدودا 2 تا 3 ماهه نیاز خواهد داشت. در صورتی که استفاده از سازه های دیگر و مشابه مسلما به زمان خیلی بیشتری احتیاج دارد.

گاهی نیاز است روی ساختمانی که ساخته ایم تغییراتی ایجاد کنیم. مثلا اضافه کردن طبقات موضوعی عمومی است و بسیار پیش می آید که نیاز به این کار شود. اگر از سازه ال اس اف استفاده کرده باشیم می توانیم به آسانی به این هدف برسیم و با اکتفا به وزن کمتری که سازه های ال اس اف دارند تصمیم مان را عملی کنیم.

با کمک سازه های ال اس اف می توان طرح هایی زیبا و منحصر به فرد اجرا کرد که تایید بسیاری از طراحان و ساختمان ساز ها را به همراه خواهد داشت. سیستم های سازه ای ال اس اف برای طراحی بسیار منعطف هستند و در نتیجه می توان طرح های متنوعی با کمک آن ها ساخت.

اگر از سازه های فولادی ال اس اف استفاده کنیم می توانیم با هزینه ای تقریبا اندک و قابل قبول به کیفیتی بسیار بالا برسیم.

همچنین سازه های ال اس اف خطا های انسانی که در زمان ساخت و ساز بروز می کنند و البته امری اجتناب ناپذیر است را نیز کاهش می دهند.

7438

سازه lsf سازه‌ای ایمن در برابر زلزله

همان طور که در بالا اشاره کردیم سازه های ال اس اف سبک هستند و در نتیجه مقاومت خیلی بهتری در برابر زلزله دارند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که امنیت سازه lsf بسیار بالا است و خصوصا برای مکان های عمومی نظیر هتل ها می توان به آن ها اعتماد کرد. سازه های ال اس اف نه فقط در برابر زلزله بلکه در مقابل حوادثی چون باد ها و طوفان های خطرناک هم مقاومت قابل قبول و مناسبی دارند. سبک بودن سازه ال اس اف همچنین باعث می شود که هزینه های حمل و نقل کاهش پیدا کند و به همین دلیل که اشاره کردیم استفاده از این سازه ها موجب صرفه جویی در مصرف هزینه می شود.

سازه ال اس اف دوست دار طبیعت است. به این دلیل که از فولاد ساخته شده و فولاد هم قابل بازیافت می باشد.

مزیت دیگر سازه ال اس اف مقاومت بالای آن در برابر خوردگی می باشد که این محصول را به سازه ای پر کاربرد برای ساختن فضا های صنعتی تبدیل کرده است.

سازه ال اس اف به آسانی کج و دفرمه نمی شود و همچنین مقاومت قابل قبولی در برابر ترک از خود نشان می دهد.

زمانی که سازه های ال اس اف ساخته می شوند، روش ساخت به این صورت است که حفره های استانداری را در سازه ایجاد می کنند. بنابراین هنگام نصب کردن سیستم های تاسیساتی در دیوار ها، کار به میزان قابل توجهی آسان می شود که از طرف دیگر بر سرعت ساخت هم تاثیر خودش را دارد و آن را کم می کند.

7439

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، پرده های متفاوت (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول، کتیبه ای و ...)، شومینه های مدرن و زیبا، سقف های کاذب، کرکره های برقی، پارتیشن بندی های گوناگون، پنجره های دوجداره و سه جداره، ساندویچ پنل ها، پله گرد ها و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای