دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ریسه های ال ای دی ایده ای جذاب برای نورپردازی منازل

logo
Sakhtemoon
ریسه های ال ای دی ایده ای جذاب برای نورپردازی منازل

نورپردازی توسط ریسه ال ای دی ایده ای جدید و جذاب است که علاوه بر تامین روشنایی مورد نیاز خانه ها بر زیبایی دکوراسیون داخلی آن ها نیز تاثیر چشم گیری دارد.


نورپردازی منازل در گذشته صرفه با هدف ایجاد روشنایی در خانه ها بود. اما با تجملاتی شدن زندگی ها و توجه بیش تر به زیبایی منازل امروزه روشنایی تنها بخشی از هدف استفاده از ابزار آن است و قسمت اعظمی از هدف، ایجاد زیبایی است. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیرات و ویژگی های نورپردازی به وسیله ریسه های ال ای دی (LED)در داخل خانه ها می پردازیم.

نورپردازی خاص و زیبا با ریسه های ال ای دی (LED)

این ریسه ها یکی از ابزار های نورپردازی هستند که دارای چراغ های کوچکی می باشند. ریسه های ال ای دی در رنگ ها و درجات مختلف روشنایی، در بازار موجود می باشند و شکلی انعطاف پذیر دارند. این ریسه ها به کمک چسبی که در آن ها تعبیه شده است، در هر جایی قابلیت نصب دارند. اگر چه نصب ریسه های ال ای دی با چسب کار آسانی به نظر می رسد اما برای این کار حتما باید از یک متخصص برق کمک گرفت زیرا نیاز به سیم کشی صحیح می باشد.

5889

ریسه های ال ای دی (LED) را کجا نصب کنیم؟

ریسه های ال ای دی را می توان هم داخل خانه و هم در محیط بیرونی استفاده کرد. در داخل خانه با استفاده از این ریسه ها می توان قسمت هایی نظیر آشپزخانه و سرویس بهداشتی را تغییری اساسی داد. یک جای دیگری که این ریسه ها زیبایی خیره کننده ای به آن می بخشند راه پله ای (یا پله گرد هایی) است که در برخی خانه ها وجود دارد. قرار دادن این ریسه ها زیر پله ها و یا در قسمتی که نرده ها قرار دارند به زیبا تر شدن آن ها کمک بزرگی خواهد کرد. در خانه های نوساز در زیر کابینت های آشپزخانه هم زیاد از این ریسه ها استفاده شده است. چراغ هایی که رنگ شان متناسب با رنگ کابینت ها انتخاب شده است زیبایی آن ها را چند برابر خواهند کرد. حتی در اتاق نشیمن هم جا برای استفاده از ریسه های ال ای دی هست. خصوصا در قسمتی که لوازم لوکس و تزیینی قرار داده شده است می توانید با نصب این ریسه ها و نورپردازی تاکیدی جلوه وسایل را بیش تر کنید. در اتاق نشیمن، نوری هم که از طرف این چراغ ها بر روی دیوار تابیده می شود بر ایجاد طرح های زیبا روی آن و جلب توجه بیننده تاثیر خواهد داشت.

این ها مواردی از استفاده از نوار های ال ای دی برای نورپردازی داخل خانه ها بودند. فراموش نکنید این ریسه ها برای نورپردازی بیرونی و نمای بیرونی ساختمان هم بسیار مناسب می باشند. یک مورد دیگر استفاده از این نوارها در فضای خارجی، چسباندن بر لبه باغچه است. اگر حیاطی دارید که مدام مورد توجه است و به زیبایی و مرتب بودن اش توجه دارد می توانید برای تزیین و نورپردازی اطراف گل ها با ایجاد حصار هایی و نصب ریسه های ال ای دی روی آن به هدف مورد نظر برسید. تابش نور ها روی برگ های گیاهان صحنه های خارق العاده ای را ایجاد خواهد کرد. خصوصا در شب که هوا تاریک است.

5891

چرا برای نورپردازی از ریسه ال ای دی استفاده کنیم؟

گفتیم ریسه های ال ای دی قابلیت انعطاف بالایی دارند بنابراین می توان در قسمت هایی از خانه که به مقداری روشنایی و نورپردازی نیاز است و امکان استفاده از ابزار دیگر به دلیل فضای خاص وجود ندارد از این ریسه ها استفاده کرد.

ریسه های ال ای دی طول عمر بالایی دارند و اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند می توان مدت زیادی از آن ها استفاده کرد. دما از عواملی است که بر طول عمر ریسه های ال ای دی تاثیر گذار است. البته به نسبت ابزار های دیگر نورپردازی، چراغ های ال ای دی مقاومت خوبی در برابر آب و هوا دارند. پس این مزیت سبب می شود بتوانیم آن ها را در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنیم و محدودیتی نداشته باشیم. چراغ های ال ای دی با مصرف کمتر برق قابلیت بالایی در تولید نور دارند لذا به کار بردن این لامپ ها در فضای خانه بسیار مقرون به صرفه هم هست.

لامپ های ال ای دی در رنگ های مختلفی وجود دارند که می توانید متناسب با دکوراسیون داخلی از بین آن ها انتخاب کنید. این چراغ ها انواع تک رنگ و چند رنگ دارند که در نوع دوم می توان رنگ چراغ ها را تغییر داد.

یکی از مزیت های مهم ریسه های ال ای دی ضخامت کم آن ها است. این قابلیت سبب می شود بتوانید این نوارها را در قسمت هایی که عرض بسیار باریک دارد نیز نصب کنید.

5890

معایب استفاده از نوار ال ای دی برای نورپردازی

اگرچه قاعده این است که با گذشت زمان روشنایی این چراغ ها پایین بیاید اما این امکان هم وجود دارد که چراغ ها بعد از گذشت زمانی کوتاه نورشان کم شود. وقتی یکی از لامپ ها دچار مشکل می شود معمولا بر کل ریسه اثر می گذارد. گفتیم دما از عواملی است که بر روی طول عمر نوار های ال ای دی تاثیر می گذارد. به این صورت که اگر در فضا هایی با دمای بالا مورد استفاده قرار بگیرند طول عمرشان کم می شود.

شما می توانید برای مشاهده انواع دیگر نورپردازی ها به وبسایت ساختمون مراجعه نمایید و از خدمات دیگر آن نیز استفاده کنید. همچنین با مراجعه به وبسایت می توانید از محصولات دیگری مثل شومینه های مختلف، انواع سقف کاذب، وسایل لازم برای نورپردازی، کفپوش های گوناگون و سایر موارد نیز دیدن فرمایید. امید است که مطالب موجود در این مقاله برای شما همراهان گرامی مفید واقع گردد.

5892
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای