دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی ساده و راحت برای تمیز کردن دیوار های خانه

logo
Sakhtemoon
روش هایی ساده و راحت برای تمیز کردن دیوار های خانه

تمیز بودن دیوار ها تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری خانه ها دارد. به همین دلیل باید برای تمیز کردن دیوار ها روش ها و شوینده های مناسب را انتخاب کرد.


در تمیز کاری فضای داخلی، دیوار ها یکی از اساسی ترین و در معرض دید ترین مواردی هستند که درون خانه ها وجود دارند و تمیز بودن آن ها تاثیر زیادی در نمای کلی فضا دارد. دیوار ها به علت داشتن سطحی وسیع و در دسترس بودن با انواع مختلف لکه ها مواجه می شوند. همچنین میزان زیادی از گرد و غبار موجود در قسمت های مختلف خانه ها در بازه های زمانی مختلف، بر روی آن ها می نشیند. تمیز کردن این سطوح وسیع نیز همچون سایر المان های فضای داخلی خانه ها از قبیل شومینه ها، پنجره ها (پنجره upvc)، کفپوش ها(کفپوش اپوکسی)، مبلمان و موارد دیگر روش های مخصوصی دارد که با توجه به نزدیک شدن زمان خانه تکانی، در این مقاله وبسایت ساختمون برای شما راهکار هایی برای تمیز کردن لکه های مختلف از روی سطوح مختلف دیوار و نکات عمومی در حین تمیز سازی را جمع آوری کرده ایم.

5738

برای تمیز سازی دیوار ها باید چه مواردی را رعایت کرد؟

  • در ابتدای کار سطح زیر دیوار را با پارچه و یا روزنامه بپوشانید تا سطح زمین کثیف نشود. سپس با توجه به نوع پوشش روی دیوار، لک های مربوطه را با تمیز کننده های مناسب تمیز کنید.
  • برای حفظ سلامت دست هایتان در حین تمیز کردن، از دستکش استفاده کنید.
  • قبل از هر اقدامی برای لکه گیری و تمیز کردن، گرد و خاک تمام سطح مذکور را به وسیله گردگیر و یا جاروبرقی با برس سری مخصوص، تمیز کنید.
  • بهتر است پارچه هایی که مورد استفاده قرار می دهید سفید، نخی و تمیز باشند. دستمال های میکرو فایبر نیز گزینه مناسبی هستند که تمام ویژگی های ذکر شده را با هم دارند و تمیز سازی آسان تری را برای شما به ارمغان می آورند.
  • در صورت استفاده از بخارشوی، درجه حرارت آن نباید بالا باشد، چون ممکن است به بافت دیوار نفوذ کرده و آن را خراب نماید.
  • استفاده از اسفنج برای گرفتن آب سطح کار گزینه مناسبی است که می توانید در نظر داشته باشید.
  • تمامی وسایل از جمله چهارپایه را قبل از شروع کار آماده کنید تا کار لکه گیری و تمیز سازی بدون وقفه انجام شود.
  • توصیه می شود برای جلوگیری از کثیف شدن مجدد سطح مورد نظر در حین تمیز سازی نواحی بالاتر، دیوار ها را از بالا به پایین تمیز کنید.
  • هنگام استفاده از شوینده حتما آن را روی یک بخش کوچکی از دیوار امتحان کنید تا اطمینان حاصل کنید شوینده مذکور به سطح مورد نظر آسیبی نمی رساند.
  • در نهایت و پس از اتمام کار تمیز کردن دیوار ها، تمیز نمودن قرنیز ها را فراموش نکنید. این بخش های بین سطح کف و دیوار کمتر مورد توجه می باشند اما تمیزی آن ها نمای بسیار متفاوت تری نسبت به حالت عادی ایجاد خواهد کرد.
5740

لکه های مختلف روی دیوار ها و راهکار های تمیز سازی آن ها

تمیز کردن کلی دیوار های گچی و روغنی

راهکار عمومی استفاده از اسکاچ آغشته به کف مایع ظرفشویی است. اگر دیوار گچی بود و لکه های مورد نظر غیر قابل پاک کردن باشند، پیشنهاد بعدی سنباده کشیدن آن بخش از دیوار است. برای لکه های تیره و سیاهی ها به عنوان آخرین راهکار، جوش شیرین را با پارچه بر روی سطح مورد نظر بکشید.

لکه های مداد رنگی، مداد شمعی و جوهر خودکار

برای لکه های ناشی از کشیدن مداد رنگی بر روی دیوار گچی، با استفاده از یک برس نرم کوچک، خمیر دندان سفید را روی خطوط کشیده و لکه ها را پاک کنید. راه حل بعدی استفاده از جوش شیرین است که با کمی آب به شکل خمیر در آورده اید. این مخلوط را با استفاده از پنبه بر روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. روش بعدی استفاده از پاک کن بوده که هم برای این لکه ها و هم لکه های ناشی از مداد شمعی مناسب است. در مورد مداد شمعی جوش شیرین نیز گزینه مناسبی می باشد.

اگر خودکار بر روی دیوار گچی کشیده شد، راهکار مناسب استفاده از پنبه ای است که به الکل سفید آغشته شده و چلانده شده باشد. برای لکه گیری باید پنبه را بدون کشیدن بر روی لک، بر روی آن فشار دهید تا لکه جوهر جذب پنبه شود. در این روش همواره سمتی از پنبه را بر روی سطح بفشارید که تمیز بوده و جوهری بر روی آن ننشسته است. اگر لکه جوهر تازه باشد، می توانید آب لیمو را روی لکه پاشیده، و پس از 10 دقیقه سطح کار را با پارچه خیس تمیز کنید.

در هر روشی که مد نظر تان است، پس از لکه گیری، سطح کار را با حوله ای خشک، تمیز کنید.

5742

تمیز کردن گرد و غبار و دوده از روی دیوار ها

برای تمیز کردن گرد و غباری که در دراز مدت بر روی دیوار مانده است، ابتدا آن را غبار روبی کرده و سپس با استفاده از بخار شوی، کل سطح مذکور را تمیز کنید و یا با استفاده از محلول شوینده و آب گرم (یک سطل آب و یک قاشق مایع ظرفشویی)، سطح کار را با اسفنج تمیز کرده و خشک کنید. برای پخش نشدن کثیفی، پس از هر بار تمیز کردن یک بخش، اسفنج را شسته و مجددا مورد استفاده قرار دهید. این دو روش برای تمیز کردن دوده ها نیز گزینه های مناسبی هستند.

تمیز کردن لکه های کنار کلید ها و ورودی درب ها

راهکار پیشنهادی در کنار روش های بیان شده برای این لکه، استفاده از سیب زمینی خام است. سیب زمینی را نصف کرده و تا محو شدن لکه ها، بر روی سطح مورد نظر بکشید. در نهایت سطح کار را با اسفنج و آب تمیز و خشک کنید.

5744

تمیز کردن کاغذ دیواری

برای تمیز نمودن کاغذ دیواری بهتر است از دستورالعمل مشخص شده برای آن پیروی نماید و با ارائه دهندگان این محصول نیز مشورت کنید. کاغذ های دیواری ممکن است ویژگی های مختلفی و یا روش های تمیز سازی متفاوتی داشته باشند. از این رو، نمی توان همگی را با یک روش واحد تمیز کرد ولی به صورت کلی، تمیز کننده های قوی مانند وایتکس و یا مواردی که دارای دانه های تمیز کننده هستند، نباید برای تمیز سازی آن ها مورد استفاده قرار بگیرند. پارچه مورد استفاده برای تمیز سازی نیز باید نرم و ترجیحا سفید رنگ با قدرت جذب بالای مایعات باشد. به علاوه بهتر است این پارچه پرز دهی نیز نداشته باشد.

تمیز کردن دیوار های حمام و آشپزخانه

جنس این دیوار ها معمولا قابل شست و شو و تمیز کاری می باشد که عمل تمیز کردن آن ها را بسیار راحت تر می کند. اگر دیوار های این دو فضا از جنس کاشی و سرامیک باشند، می توانید بدون هیچ نگرانی با شوینده های مختلف (که طبیعی ترین آن سرکه و یا لیموترش است) آن ها را تمیز کنید و در نهایت برای جلوگیری از ماندن لک آب خشک نمایید. در صورتی که دیوار این دو فضا رنگ شده باشد، می توانید آن ها را مشابه روش های ذکر شده لکه گیری کرده و تمیز کنید.

5746
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای