دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش هایی ساده و جذاب برای داشتن راه پله ای زیبا تر

logo
Sakhtemoon
روش هایی ساده و جذاب برای داشتن راه پله ای زیبا تر

راه پله عنصری است که کمتر به آن توجه می شود اما می توان با زیبا سازی آن جلوه ای چشم گیر به راه پله و متعاقبا به دکوراسیون داخلی منازل بخشید.


راه پله ها قسمتی از خانه هستند که اگر خلاقانه به آن ها نگاه کنیم محلی برای اجرای ایده های جالب و در نتیجه زیبا تر کردن خانه خواهند بود. هرگز به راه پله ها (پله گرد) به عنوان بخشی اضافی و مزاحم نگاه نکنید. بله اگر راه پله ها از چند پله ساده و یک نرده قدیمی تشکیل شده باشند نه تنها زیبایی ندارند بلکه زیبایی خانه را هم خراب خواهند کرد. ولی منظور ما چنین راه پله هایی نیست و در این مقاله وبسایت ساختمون به ایده هایی برای تزیین آن ها پرداخته ایم که یقینا پس از خواندن آن عاشق راه پله های منزل تان خواهید شد.

5596

تزیین راه پله با رنگ کردن پله ها

ارتفاع پله ها هر چقدر کوتاه یا بلند فضای اجرای ایده شما خواهد بود. با طرح های شلوغ و یا ساده که متناسب با دکوراسیون داخلی خانه و رنگ های به کار رفته در وسایل می باشد پلکان را از آن سادگی و یکنواختی خارج کنید. می توان همه ی پله ها را یک شکل تزیین کرد و یا برای هر کدام رنگی جدا که البته در یک طیف رنگی مشخص باشند انتخاب کرد. به طور مثال برای خانه ای که رنگ غالب در سایر المان های دکوراسیون (مثل پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره)، مبلمان، دیوارپوش ها و موارد دیگر) سبز است می توانید ارتفاع پلکان را از سبز کمرنگ تا سبز تیره، رنگ آمیزی کنید.

تزیین نرده های راه پله

نرده های راه پله، چه نرده چوبی باشند و چه فلزی می توانید به راحتی آن ها را تزیین کنید. قرار دادن گل های رونده روی پله ها و پیچاندن شاخه ها به نرده یک ایده قدیمی اما جالب و زیباست. خصوصا برای نرده های فلزی که با رنگی خنثی مثل سفید رنگ آمیزی شده اند. گل های مصنوعی هم ابنجا به کار تان می آید البته اگر اهل استفاده از آن ها باشید. اگر فضای راه پله به اندازه کافی عریض و یک سمت آن دیوار باشد می توانید با قرار دادن قفسه هایی روی راه پله که اتفاقا پلکانی قرار می گیرند فضایی برای قرار دادن اشیا تزیینی ایجاد کنید. اگر مشکل جای کم و وسایل زیاد داشته باشید این قسمت حتما به شما برای قرار دادن بخشی از وسایل که ظاهر نامناسب و شلخته ندارند هم کمک خواهد کرد.

5597

فضای زیر راه پله ها

در خانه های قدیمی زیر راه پله ها اغلب اوقات مکانی بود انباری شکل، برای قرار دادن ابزار و وسایل اضافی که در فضای داخلی خانه جایی نداشتند. حالا گاهی به وسیله یک پرده نه چندان زیبا این فضا از چشم ها پنهان می شد. اما امروزه این فضا به یک گزینه خوب برای ایجاد طراح های خلاقانه و کاربردی تبدیل شده است که دست طراحان و معماران برای استفاده از آن بسیار باز است و برای استفاده مفید از این فضا چندین گزینه وجود دارد.

اولین گزینه تبدیل فضای زیر راه پله به کمد است. بله با ساختن قسمت زیرین و قفسه بندی کردن آن می توان فضایی قفسه بندی شده ایجاد کرد، برای قرار دادن کفش ها و یا حتی همان لوازم غیر ضروری که نیاز است در انباری قرار بگیرند. در این صورت باید کمد ها درب داشته و یا به صورت کشویی باشند. به هر روی در این حالت قرار نیست محتویات کمد های زیر پله مشخص باشد.

دومین گزینه تبدیل زیر پله ها به کتابخانه است. با قفسه بندی کردن آن هم از مشکل نبود جا برای قرار دادن یک کتابخانه خوب خلاص می شویم و هم از زیر پله ها استفاده کاربردی کرده ایم. اگر فضای زیر راه پله به اندازه کافی بزرگ است پس لطفا یک میز و صندلی کوچک با چراغ مطالعه را هم فراموش نکنید.
سومین گزینه استفاده از زیر راه پله ها برای کسانی است که به فکر جایی دنج و راحت، دور از هیاهوی خانه هستند. زیر راه پله را یک تخت کوچک با تشکی نرم قرار دهید. این طوری فضایی اختصاصی برای استراحت کردن در کنجی خلوت و ساکت ایجاد می کنید.

5600

دیوار های راه پله

روی دیوار های راه پله هم می توانید از کاغذ دیواری های طرح دار و عمق دار استفاده کنید و هم این مکان برای قرار دادن قاب عکس ها و یا تابلو های زینتی، جای خوبی است.

گلدان های روی پله

قرار دادن گلدان هم به عرض فضای رد شدن افراد روی پله ها بستگی دارد. اگر فضای کافی روی هر پله به اندازه قرار دادن یک گلدان کوچک وجود دارد، حتما از گلدان با گل های طبیعی و رنگی برای تزیین پله ها استفاده کنید.

5598

نور پردازی راه پله

قسمتی از پله ها که به دیوار چسبیده است جای خوبی است برای قرار دادن چراغ هایی کوچک و مناسب تا با تابش نور های رنگی و یا ساده زیبایی پلکان خانه را چندین برابر کنند. از چراغ های و لوستر های کوچک دیواری هم برای تزیین دیوار های راه پله در کنار همان قاب ها و عکس های تزیینی که گفته شد استفاده کنید.

تزیین پاگرد ها

اگر پلکان طوری ساخته شده اند که پاگرد های بزرگ دارند. حتما روی پاگرد ها وسایل تزیینی نظیر گلدان های کوچک و یا حتی میز های کوچک با گلدان های تزیینی قرار دهید. قالیچه های کوچک هم برای این قسمت مناسب هستند و آن ها را از حالت ساده و یکنواختی خارج می کنند.

5599
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای