دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای خرید کفپوش لمینیت

راهنمای خرید کفپوش لمینیت

logo
Sakhtemoon
راهنمای خرید کفپوش لمینیت

یکی از انواع کفپوش ها، کفپوش لمینیت می باشد که معمولا در رقابت با کفپوش پارکت است. کفپوش لمینت مقرون به صرفه و با دوام است.


کفپوش لمینت بسیار بادوام بوده و نصب آن آسان است. کفپوش های لمینت از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. این نوع کفپوش عمدتا از جنس HDF است که از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و به علت سهولت نگهداری و نظافت، می‌توان از آن‌ها در مناطق پرتردد استفاده نمود. با توجه به تنوع بسیار زیاد گزینه‌های پیش رو، در نظر داشتن سوالات ساده زیر هنگام خرید کفپوش لمینت از اهمیت ویژه ای برخورداراست:
- به دنبال چه نوع  و مدلی از کفپوش می‌گردید؟
- هزینه تا چه حد در تصمیم گیری نهایی شما موثر است؟
- می‌خواهید کفپوش را خودتان نصب نمایید یا از یک نصاب حرفه‌ای در این رابطه کمک می‌گیرید؟
- آیا می‌خواهید کفپوشی نصب نمایید که نگهداری و نظافت آن آسان باشد؟

- قابلیت تعویض کفپوش برایتان حائز اهمیت است؟

ویژگی کفپوش‌ لمینت در مقایسه با سایر کفپوش ها

کفپوش‌ های لمینیت به گونه ای طراحی شده‌اند که نصب آن ها بسیار سریع و آسان است. این کفپوش‌ ها به کف اتاق متصل نمی شوند، بلکه توسط یک قالب نصب شده در اطراف اتاق در جای خود می‌ مانند. قفل شدن قطعات لمینیت مجاور در یکدیگر، این امکان را فراهم می آورد که بتوان سطح وسیعی را توسط آن پوشش داد. این نوع کفپوش به راحتی بر روی بیشتر سطوح، از جمله سطوح بتنی، چوبی و غیره نصب می شود. توانایی این نوع کفپوش برای مقابله در برابر رطوبت و انقباض و انبساط کف بسیار زیاد است. نکته جالب اینجاست که بلافاصله بعد از نصب این نوع کفپوش، می توان روی آن راه رفت. لازم به ذکر است برای استفاده های صنعتی و ورزشی، کفپوش اپوکسی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

نصب کفپوش لمینت

کفپوش‌ های لمینیت در اشکال مختلف مربعی و مستطیلی در بازار موجود هستند. این قطعات با سیستم فاق و زبانه به یکدیگر متصل می‌شوند و برای نصب لمینت از هیچگونه چسبی استفاده نمی‌شود. این موضوع از مزایای اصلی این کفپوش است، چرا که هم نصب آن را آسان و سریع می‌کند و هم به واسطه عدم استفاده از چسب، سطح زیرین آن صدمه نمی بیند. درضمن به همین علت می‌ توان آن را به دفعات جمع آوری نموده و در محل دیگری نصب نمود.
در زیر لمینیت باید از یک لایه نازک فوم استفاده شود. این موضوع باعث شناور بودن لمینیت بر روی کف اتاق می‌شود. دربعضی از انواع لمینیت، این لایه فوم جهت تسهیل در نصب و کاهش صدا به زیر لمینیت چسبیده شده است.

لمینیت ها در ضخامت‌ های مختلف در بازار موجود هستند و لمینیت‌ های ضخیم تر، از کیفیت سازه ای و دوام بیشتری برخوردار هستند.

کفپوش لمینت یا پارکت؟ کدامیک انتخاب مناسبتری است.

همیشه انتخاب کفپوش پارکت یا لمینت برای کسانی که علاقه مند به کفپوش چوبی یا طرح چوب هستند، چالش برانگیز بوده است. کف پوش‌ های لمینیتی را می‌توان درمواردی به کار برد که استفاده از چوب به دلیل مرطوب بودن محیط یا قیمت گران آن ممکن یا مقرون به صرفه نیست. این نوع کفپوش مقاوم و بادوام بوده و جایگزین مناسبی برای کفپوش‌ های چوبی و فرش است. لمینیت ها کاملا شبیه چوب،مرمر و سنگ هستند و بافت آن‌ ها به شکلی است که همان احساس را القا می‌کنند. این نوع کف پوش می تواند کاملا شبیه آجرفرش باشد، با این تفاوت که نگرانی در مورد ترک برداشتن و تمیز کردن در مورد آن‌ ها وجود ندارد.
- می‌ توان ازبین نقش‌ های متنوع آن، نظیر طرح چوب درخت کاج، صنوبر، افرا، گیلاس، بلوط و ... یکی را انتخاب کرد.
- لمینیت‌ های مرغوب، مانند سنگ، چوب و آجر دارای بافت برجسته هستند.
- لمینیت ضد لک و رنگ پریدگی بوده و جلای آن‌ ها برای مدت طولانی باقی می‌ ماند.
- لمینیت‌ ها به راحتی قابل جمع آوری هستند و می‌ توان یک قطعه از آن ها را تعویض نمود یا طرح کفپوش را به طور کامل تغییر داد.
- به علت قابلیت نگهداری و نظافت آسان، می‌ توان از آن‌ ها در مناطق پرتردد استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش‌های پارکت و لمینت می‌توانید سایر مقاله‌های ساختمون مانند:

"تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت"

"آیا می توان از کفپوش لمینت بروی سیستم های گرمایشی کف استفاده نمود؟"

"نحوه پرداخت سطوح کفپوش های چوبی ساخته شده از سخت چوب ها"

"چگونه کپک را از روی سطوح چوبی پاک کنیم؟"

را نیز مطالعه کنید.

همچنین اگر مایلید در مورد سایر انواع کفپوش‌ها اطلاعاتی بدست آورید می‌توانید به مقاله‌های زیر مراجعه کنید:

"انواع کفپوش های رزینی"

"کفپوش سه بعدی چیست؟"

"کفپوش آنتی استاتیک چیست؟"

"انتخاب کفپوش رزینی صنعتی مناسب"

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
عباسعل قیامی ۱۸-۱۱-۹۶ ساعت ۱۵:۱۰

سلام
اولا از ارایه پیشنهادتون به این صورت تشکر میکنم.دوما در اصفهان برای کار میتونم به شما مراجعه کنم .یا نماینده ای در اصفهان دارید. اگر هست ادرس بدید لطفا.
کار من از کف پوش کابینت و کاغڌ دیواری و کناف تشکیل میشه حدود صد متر اپارتمان هست.ممنون

avatar
ساختمون ۱۴-۱۲-۹۶ ساعت ۱۵:۵۵

در مورد قیمت انواع کفپوش ها می توانید اطلاعات لازم را از تولید کنندگان یا فروشندگانی که در سایت ساختمون محصولات خود را عرضه کرده اند، دریافت کنید. چرا که سایت ساختمون تنها یک سایت تبلیغاتی در حوزه صنعت ساختمان است و در زمینه فروش فعالیت ندارد.

avatar
اکبر ۴-۱۰-۹۶ ساعت ۱۰:۵۶

با سلام
برای منزلی که حال و آشپزخانه سرامیک دارد ولی تعدادی از آنها شکسته و لق شده اند و در اثر راه رفتن صدا میدهند چه نوع پوششی مناسبتر است تا جلوه زیباتر داشته باشد و صدای سرامیک ها دیگر به گوش نرسند.
ضمنا قیمت هر متر مربع کف پوش پیشنهادی چقدر هست؟
ممنون

avatar
ساختمون ۴-۱۰-۹۶ ساعت ۱۷:۴۹

سلام
اگر شما از کفپوش فعلی راضی نیستید، اولین گزینه این است که کل سرامیک را تعویض کنید که در عین هزینه بر بودن، خرابی و کثیفی زیادی به همراه خواهد داشت. اما اگر بخواهید از کفپوش لمینت نیز استفاده کنید، قبل از هر چیز باید سرامیک های شکسته یا لق شده ترمیم و سفت شوند، در غیر اینصورت بعد از نصب لمینت با وجود استفاده از فوم در زیر لمینت، دچار مشکل می شوید. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که همیشه نمی توان بروی کف های سرامیکی لمینت نصب کرد چراکه ارتفاع کف بالا می آید و مانع باز و بسته شدن درب ها می شود. در چنین حالتی باید سرامیک قبلی تخریب شود.
در مورد قیمت انواع کفپوش ها نیز می توانید اطلاعات لازم را از تولید کنندگان یا فروشندگانی که در سایت ساختمون محصولات خود را عرضه کرده اند، مراجعه کنید. چراکه سایت ساختمون تنها یک سایت تبلیغاتی در حوزه صنعت ساختمان است و در زمینه فروش فعالیت ندارد.

avatar
لونا ۲-۹-۹۶ ساعت ۰:۴

سلام ممنون بابت مطالب خوبتون، یک سوالی داشتم این بود که اگر یک نفر مایل باشه کف پشت بامش رو به سبک کافه ها تزیین کنه و به قولی روف گاردن بزاره، و یک چیزی ک طرح چوب داشته باشه، شما از بین کف پوش ها کدام رو برای پشت بامی که در معرض باد و باران و آفتاب خواهد بود، مناسبتر میدونید، ممنون میشم جواب بدین

avatar
ساختمون ۵-۹-۹۶ ساعت ۱۲:۲۴

سلام.
شما می تونید از کفپوش های pvc با طرح چوب، سرامیک های طرح چوب یا ترمووود استفاده کنید. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. از میان این گزینه ها، ترمووود بهترین گزینه است که هزینه نسبتا بالایی، اما دوام، طول عمر و زیبایی منحصرفردی دارد و انرژی مثبت چوب را به فضا منتقل می کند.

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۶ رای