دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای انتخاب انواع مبل

logo
Sakhtemoon
راهنمای انتخاب انواع مبل

نخستین گام در شروع یک طراحی داخلی تاثیرگذار، انتخاب صحیح انواع مبلمان، متناسب با فضای اتاق و با در نظر گرفتن کارایی هر مبلمان است. بدیهی است چنین انتخابی، پلی به سوی لذت بردن از راحتی و خوش استایل بودن محیط اطرافتان است. سایت ساختمون سعی بر این دارد که توسط مطالب آموزشی مختلف به شما در زمینه انتخاب درست مبلمان منزلتان یاری رساند. در ادامه توضیحاتی درباره نحوه انتخاب مبلمانی متناسب با خانه شما ارائه شده است، با ما همراه باشید.


نخستین گام در انتخاب مبلمان: ابعاد فضای مورد نظر

نخستین گام در انتخاب صحیح مبلمان برای یک فضا، در نظر گرفتن ابعاد آن است. هیچ گاه بدون اندازه گرفتن فضای مورد نظرتان، اقدام به خرید مبلمان نکنید. مبلمان باید به خوبی در فضای مد نظر شما جای گیرد. انتخاب مبلمانی بزرگتر از فضای مدنظر، منجر به داشتن خانه ای دلگیر و خسته کننده می‌شود. 
همچنین پیش از خرید به فرورفتگی و بیرون زدگی دیوارها دقت کنید، این فضاها تاثیر ویژه‌ای در انتخاب مبلمان و چیدمان آن دارند. به راحتی می توانید با استفاده از شلف‌ها و مبلمانی هم اندازه فرورفتگی دیوار، فضایی جذاب و مخصوص خانه خود ایجاد کنید. با استفاده از این فضای به اصطلاح مرده، میزان فضای آزاد در اتاق نشیمن را نیز افزایش می‌دهید.

2459

دومین گام: کارایی فضای مورد نظر

در هنگام خرید مبلمان دقت داشته باشید، مبلمان مورد نظر با هدف انتخابی شما تناسب داشته باشد. به عنوان مثال، مبلمان اتاق نشیمن باید راحت باشد تا در لحظات استراحت و تماشای تلویزیون از لم دادن بر روی آن احساس رضایت کنید.
یا در انتخاب مبلمان متناسب با اتاق کار، به دلیل ساعت‌های طولانی نشستن، باید تناسب صندلی با ارگونومی بدن و راحتی آن مدنظر قرار گیرد. از سوی دیگر میزکار، باید علاوه بر رعایت استانداردها (از جمله ارتفاع میز)، دارای فضای کافی جهت قرارگرفتن کامپیوتر، پرینتر و سایر لوازم مورد نیاز بر روی آن باشد.

2467

سومین گام: سلیقه و استایل شما

دکوراسیون داخلی و استایل فضای خانه شما نشانگر سلیقه و علایق شخصی شماست. در ابتدای خرید، استایل مبلمان مورد نظر خود را مشخص کنید. آیا خواهان مبلمان مدرن هستید یا مبلمان کلاسیک را ترجیح می‌دهید؟ در صورت انتخاب هریک، المان‌های مبلمان را به سبک انتخابی خود نزدیک کنید. چوب، پارچه مبلمان و طراحی مبلمان را بر این اساس انتخاب کنید.
همچنین نقاط کانونی خانه خود را شناسایی کرده و سپس مبلمان متناسب با آن را خریداری کنید. نقاط کانونی خانه می‌تواند، شومینه، تلویزیون، یک پنجره رو به منظره ای زیبا یا حتی یک فضای مناسب برای دورهمی باشد. در هر صورت باید مبلمان انتخابی شما متناسب با نقطه کانونی مدنظرتان باشد.
به خاطر داشته باشید هدف از انتخاب مبلمان علاوه بر زیبایی فضای خانه، برآورده کردن آسایش و راحتی شماست. پس حتما پیش از خرید مبلمانی که همه شرایط فوق الذکر را داشته باشد، مدتی بر روی آن نشسته و نشیمن آن را امتحان کنید.
در ارتباط با استایل مبلمان، دو رویکرد کلی وجود دارد مبلمان راحتی و مبلمان استیل. در ابتدای امر باید نوع مبلمان را مشخص کنید. اگر مبلمان را برای فضای نشیمن انتخاب می‌کنید بهتر است سراغ مبل‌های راحتی بروید. این مبل‌ها معمولا دسته های پهن، پارچه ای و تشک‌های راحتی دارند. در مقابل مبل‌های استیل دارای دسته‌های ظریف و تشک‌های سفت تری هستند. مبل‌های استیل بر خلاف مبل‌های راحتی، رسمی بوده و ترکیبی از چوب و پارچه هستند.
پایه مبل‌های استیل بلندتر از مبل‌های راحتی است، دلیل این امر راحتی در نشستن و برخاستن مهمان است.

2465

آخرین گام در انتخاب مبلمان: رنگ

وقتی طراحی رنگ دکوراسیون داخلی خود را شروع می‌کنید، انتخاب رنگ مبلمان، کلیدی ترین مورد است. برای شروع انتخاب رنگ مبلمان دو رویکرد اصلی وجود دارد؟ نخستین رویکرد، انتخاب مبلمان برای یک فضای چیده نشده، مانند مبلمان یک تازه عروس است. در این حالت شما می‌توانید هر رنگی را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید و رنگ دیوار، پرده، کوسن‌ها و حتی نورپردازی خانه را متناسب با آن انجام دهید.
دومین رویکرد انتخاب مبلمان برای فضایی است که پیشتر تمامی اجزای آن تکمیل شده است. در این حالت مبلمان نمی‌تواند کانون توجه باشد. بهتر است برای این حالت، رنگی متناسب با سایز اجزای دکوراسیون داخلی خانه خود انتخاب کنید. شاید به همین دلیل است که رنگ‌های خنثی در مبلمان منزل بیشترین طرفدار را دارد.
نکته دیگر در انتخاب رنگ مبلمان، تناسب رنگ مبلمان و رنگ کفپوش است. پس از اینکه یکی از دو رویکرد مذکور را انتخاب کردیم، حالا نوبت به تصمیم‌گیری درباره رنگ روشن یا تیره مبلمان می‌رسد. باید بدانید رنگ کف‌پوش، خواه سنگ و سرامیک و خواه فرش، تاثیر انکار ناپذیری در انتخاب رنگ مبلمان دارد.
به عنوان مثال، اگر شما بر روی یک کفپوش تیره، مبلمانی با رنگ تیره قرار دهید، مبلمان جلوه‌ای نخواهد داشت. در مقابل استفاده از یک کف‌پوش روشن در زیر یک مبلمان تیره، باعث می‌شود مبلمان به کانون توجه تبدیل شده و جلوه خاصی داشته باشد. از سوی دیگر، در ارتباط با مبلمان با رنگ روشن علاوه بر توجه به تضاد رنگ مبلمان با کف‌پوش، پیچیدگی‌های دیگری نیز وجود دارد. برای واضحتر شدن موضوع می‌توان گفت، اگر شما دارای فرزند کوچکی هستید یا در خانه حیوان خانگی نگه داری می‌کنید که ممکن است مبل شما محلی برای استراحت آن حیوان باشد، هرگز از رنگ‌های روشن استفاده نکنید.
بعد از تصمیم گیری در ارتباط با رنگ روشن یا تیره مبلمان نوبت به انتخاب رنگ نهایی می‌رسد. در کل توصیه ما، انتخاب رنگ‌های خنثی به دلیل سادگی هماهنگ کردن مبلمان با سایر اجزای دکوراسیون داخلی شماست.
این رنگ ‌ها عبارتند از، رنگ خاکستری (GRAY)، بژ (BEIGE)، کرم (CREAM) و رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای (TAUPE).

2464

شما در سایت ساختمون می توانید با مراجعه به منوی دکوراسیون داخلی با فعالان در حوزه مبلمان منزل آشنا شوید.

وبسایت ساختمون یک مرجع تخصصی برای نیازمندی های ساختمانی است که شما می توانید در آن با فعالان در حوزه کالاهای ساختمانی آشنا شوید و سوالات تخصصی خود را از آن ها بپرسید. این وبسایت انواع کالاهای ساختمانی مانند انواع درب ها (درب داخلی، درب اتوماتیک و ...)، انواع سقف کاذب، انواع نمای ساختمان (نمای کامپوزیت، نمای اسپایدر و ...)، انواع مصالح ساختمانی (ترمووود، یونولیت سقفی، شیشه دوجداره، شیشه سکوریت و ...)، انواع پله (پله پیش ساخته، پله گرد و ...)، انواع کفپوش (کفپوش بتنی، کفپوش اپوکسی و ...)، توری پنجره و غیره و فعالان در این حوزه ها را به شما معرفی می کند و امکان ارتباط با آن ها را برای شما فراهم می کند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای