دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی متفاوت با استفاده از آجر در دکوراسیون خانه

دکوراسیون داخلی متفاوت با استفاده از آجر در دکوراسیون خانه

logo
Sakhtemoon
دکوراسیون داخلی متفاوت با استفاده از آجر در دکوراسیون خانه

استفاده از آجر در دکوراسیون داخلی منازل ایده ای بسیار جذاب و منحصر به فرد است که در عین مدرن بودن به خانه ها حال و هوایی قدیمی نیز می بخشد.


آجر یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین مصالح در ساخت و ساز بوده است. از این محصول برای ساختن ساختمان ها و امروزه در دکوراسیون داخلی فضا های مختلف استفاده می شود. آجر ها و دیوار های آجری در دکوراسیون داخلی، نمایی متفاوت ایجاد می کنند و یادآور تم صنعتی و روستایی در دکوراسیون داخلی می باشند. امروزه از آجر هایی با بافت سنتی و طبیعی و یا نمونه آجر های نسوز و دارای طرح مدرن به شیوه های مختلف در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. همچنین کاشی های زیبایی با طرح و تم آجر برای بکارگیری به عنوان دیوارپوش و یا کفپوش وجود دارد که زیبایی خاصی به فضای داخلی می دهد. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید شیوه های و راهکار های مختلف بکارگیری از آجر در دکوراسیون داخلی را مشاهده کنید.

آجر جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی منازل

بکارگیری آجر برای فضای داخلی سبب استفاده بهینه از این متریال در عین زینت دهی است که باعث کاهش نیاز به موارد و اکسسوری های تزیینی جانبی می شود. عمده ترین حالت های استفاده از این متریال برای دکوراسیون داخلی به فرم قالب هایی با بافت سنتی، و یا دارای ساختاری یکدست و مدرن است. معمولا آجر ها با رنگ های طبیعی و رایج شان در دکوراسیون به کار برده می شوند که زیبایی خاص خود شان را دارند، ولی نمونه های رنگ شده این متریال نیز از نمونه کار های محبوبی هستند که در دکوراسیون داخلی طرفداران خاص خود را دارند.

5828

دیواری آجری در دکوراسیون داخلی اتاق

دیوار های آجری با اکثر کفپوش ها (از جمله کفپوش اپوکسی و چوبی) هماهنگی دارند و هارمونی زیبایی ایجاد می کنند، علاوه بر این بافت زیبای این متریال به خوبی در دیوار های آجری داخل خانه قابل مشاهده می باشد و تضاد زیبایی با سایر دیوار های فضا ایجاد می کند. علاوه بر این رنگ زیبا و طبیعی آجر دارای تناسب خاصی با اکثریت رنگ ها می باشد که می توان آن را در ترکیب های رنگی مختلف بکار برد. دیوار های آجری می توانند بافت طبیعی و اصلی خود دیوار با مصالح اصلی آجری را داشته باشند و یا دارای پوششی الحاقی با نمای آجری باشند که بر روی دیوار مورد نظر الحاق شده و وصل می گردند. از این دیوار ها می توان در پارتیشن ها و قسمت های مختلف خانه از قبیل اتاق نشیمن، اتاق های خواب و حتی اتاق غذاخوری استفاده کرد.

دیوارپوش آجری پشت تلویزیون

دیوار پشت تلویزیون جزء نواحی خاصی از اتاق نشیمن است که نسبت به سایر دیوار های موجود در آن فضا، تزئینات بیشتری به آن اختصاص داده می شود. یک ایده جالب برای این دیوار و دیوارپوش آن، بکارگیری آجر هایی با طرح قدیمی یا مدرن و با رنگ های مختلف می باشد.

نمای ایجاد شده توسط این دیوار به فضای اتاق مورد نظر تمی صنعتی و صمیمانه می دهد. علاوه بر این ترکیب رنگ قطعات آجری با رنگ سفید دیواره های جانبی، ترکیبی جذاب و گیرا به وجود می آورد که می تواند به خوبی دکوراسیون فضای مورد نظر را ارتقا دهد.

ستون های آجری زیبا

ستون های داخل خانه می تواند فضای مناسبی برای قرار گیری و اجرای آجر باشد. این ستون ها می توانند نمای بصری زیبایی ایجاد کنند. همچنین ستون بیان شده می تواند به زیبایی مانند عنصری تزیینی و محوری عمل کند و نمای زیبایی ارائه دهد.

5829

کفپوشی از جنس آجر

امروزه در دکوراسیون هایی با تم روستیک و روستایی، به وفور از کفپوش های آجری استفاده می شود. امکان ترکیب رنگ ها و اندازه های مختلف و همچنین چیدمان های متنوع این متریال، نمایی بسیار زیبا و متنوع برای این نوع کفپوش را فراهم کرده است که در نوع خود بی نظیر می باشد.

تزئین شومینه با آجر های سرخ رنگ

یکی از رایج ترین روش های بکارگیری آجر در دکوراسیون داخلی، استفاده از این متریال برای پوشش سطح بیرونی شومینه ها بوده است. در معماری امروزی که ممکن است شومینه های مصنوعی و تزئینی نیز در فضا تعبیه شوند، استفاده از آجر های سرخ رنگ می تواند با قدرت تمام جلوه گری کند. این ترکیب زیبا، نمایی نوستالوژیک ایجاد می کند و یادآور تم خانه های دهه 90 است.

به کارگیری آجر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

هود آشپزخانه ها یکی دیگر از فضا های مناسبی است که می توانید به راحتی از ترکیب قطعات آجری بر روی آن استفاده کنید. نمای این نوع هود بسته به سبک سنتی و مدرن آجر به کار رفته، می تواند نمایی مدرن و صنعتی و یا کلاسیک و روستایی ایجاد کند. استفاده از این متریال می تواند به خوبی تم غالب دکوراسیون داخلی را تعیین کند و برای فضاسازی هایی با تم مشخص، بسیار قوی عمل می کند.

5830

آجر متریالی جالب برای دیوار پشت قفسه ها

می توانید در صورت استفاده از قفسه ها و شلف های دیواری، دیوار پشت آن ها را آجر کاری کنید و اجازه دهید ترکیب و چیدمان زیبای آجری پشت قفسه ها، زیبایی خود را به نمایش بگذارد. این کار دیوار بیان شده را از سادگی در آورده و علاوه بر این، آن را به نقطه محوری اتاق مورد نظر تبدیل می کند.

آجر در دکوراسیون داخلی راهرو های خانه

راهرو های خانه به علت فضای محدودی که دارند، موقعیت مناسبی برای اجرای دکوراسیون آجری به شمار می روند. بکارگیری این متریال در راهرو ها با دوری از زیاده کاری، فضایی منحصر به فرد و زیبا را پدید می آورد که به خوبی و با دقت تمام، از آجر در آن ها استفاده شده است.

5831

نکات مهم در مورد آجر ها در دکوراسیون داخلی

  • این متریال جذب آب و رطوبت قابل توجهی دارد، بنابراین خشک نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد. همچنین نباید از این محصول در فضا های داخلی با رطوبت بالا استفاده کرد.
  • امکان پودری شدن سطح آجر و ریختن سطح آن به مرور زمان وجود دارد که در مورد نمونه هایی با تم قدیمی و بافت دار، موضوع بدی نیست.
  • ضریب انتقال حرارت این محصول بالا است و از این رو عایق حرارتی مناسبی نیست.
  • برای تمیز سازی آجر های بکار رفته در دکوراسیون داخلی، استفاده از پارچه تمیز و نم دار کافی است.
  • بخش های خراب شده از دیوار یا سطح آجری را با استفاده از جایگزینی قطعات سالم آجری، جایگزین کنید.
5832
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
پروین ۱۵-۱۲-۹۷ ساعت ۱۸:۳۷

ممنون از مقاله آموزنده تون

avatar
بهزاد بیهقی ۱۵-۱۲-۹۷ ساعت ۱۸:۳۹

مرسی .الحمدلله که مفید بوده

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۲ رای