دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از فرورفتگی و برجستگی دیوار در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
استفاده از فرورفتگی و برجستگی دیوار در دکوراسیون داخلی

بر خلاف نظر اکثریت که از فرورفتگی و برجستگی دیوار گریزان هستند، این عامل می تواند منجر به خلق فضاهای خاص و دکوراتیو در خانه شود. کافی است کمی خوش فکر باشیم.


ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی گاهی دارای بخش هایی فرورفته و یا برجسته اند. این دیوارهای فرورفته و برجسته بر خلاف تصور رایج، امکان ایجاد فضاسازی های خلاقانه و کاربردی را به شما می دهند و می توانند از فضایی بلااستفاده به بخش محبوب و جالب خانه تان تبدیل شوند.

اگر این نقاط نسبت به سطح اطراف برجسته ترند، با مشورت با یک فرد متخصص، از امکان یا عدم امکان دستکاری و تغییر بخش هایی از ساختار داخلی آن اطمینان کسب کنید. اگر می توان این بخش ها را تغییر داد، فرصتی برای فضاسازی و استفاده های کاربردی و جالب فراهم می شود و زیبایی و جذابیت را به همراه می آورند. با این مقاله ساختمون همراه شوید تا با ایده هایی جالب در این باره آشنا شوید.

ایده هایی برای فرورفتگی و برجستگی دیوار

اگر امکان استفاده از فضای داخلی آن وجود دارد، برای داشتن کمد دیواری توکار و زیبا آماده شوید. می توانید تمام این فضا را قفسه بندی کنید و از درب های کشویی زیبا برای آن ها استفاده کنید. مابین این فضاهای قفس مانند می توانند به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل تزیینی باشند. با این کار فضای کمد مانند، سکوهایی برای قرار دادن وسایل تزیینی و دیواری خیره کننده را با هم دارید.

می توانید تمام فضای داخلی این بخش را  با یک قفسه بندی مناسب به یک کتابخانه دوست داشتنی یکدست تبدیل کنید و یا اینکه به جای استفاده از کل فضا، بخش های خاصی را انتخاب کنید و به عنوان فضایی برای قرار دادن وسایل تزیینی مورد استفاده قرار دهید.

3836

این نوع دیوارهای برجسته در صورتی که دوراز دید باشند، محل مناسبی برای قرار دادن وسایلی مانند میز اتو و میزهای دیواری کم جا و توکار هستند.

3838

در صورتی که محدودیتی برای عمق دادن به این نوع دیوارها وجود ندارد، می توانید از فرصت استفاده کنید و یک محل دنج و راحت برای نشستن ایجاد کنید. تنها کار لازم، ایجاد سکویی صاف و استفاده از چند بالشتک و کوسن برای نشستن است. علاوه بر این می توانید در زیر این سکوی جالب، از کشوهای توکار استفاده کنید و وسایل تان را در آنجا قرار دهید. اگر این دیوار برجسته در نزدیکی ورودی خانه قرار دارد، با یک طراحی اصولی می توانید از آن به عنوان قفسه های کفش، کمد جاکفشی و یا رخت آویز توکار استفاده کنید. همه چیز به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

3840

اگر برعکس حالت بالا، امکان هیچ گونه تغییر در ساختار داخلی این بخش نبود، با شلف های دیواری متنوع، این ناحیه را به یکی از نقاط جذاب خانه تان تبدیل کنید.

زاویه بین دیوارهای برجسته با دیوار و بخش کناری نیز محل مناسبی برای نصب شلف های گوشه دیوار است.

از شلف ها می توانید برای نگه داری کتاب، گلدان و مجسمه های تزیینی و قاب عکس های خانوادگی تان استفاده کنید. تنوع شلف ها و سبک آن ها به حدی زیاد است که می تواند فضاهای متعدد و متنوعی برای شما ایجاد کند. شلف مورد استفاده می تواند به سادگی یک تخته مستطیلی و یا به فرم یک مکعب توخالی باشد. تنوع چیدمان شلف ها نیز فرم های نهایی متفاوت و جالبی ایجاد می کند.

3842

توجه به عمق در چیدمان فرورفتگی دیوار

در مورد فرورفتگی های دیوارها آزادی عمل زیادی وجود دارد. کاربرد فضای داخلی دیوارها عملا از دیواره برجسته بیشتر و متنوع تر است. دیوارهای دارای فرورفتگی می توانند در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، تمامی اتاق ها، نزدیک و پشت درب های ورودی و حتی زیر راه پله ها باشند.

قدم اول برای استفاده از آن ها، در نظر داشتن موقعیت و اندازه فضای داخل آن ها است. اگر این دیوار در اتاق نشیمن و در سطح وسیعی  است، می تواند محل مناسبی برای نصب تلویزیون، قرار دادن میز زیرتلویزیونی و نصب شلف های دیواری و یا جعبه ای باشد. استفاده از نورپردازی ملایم و توکار در زیر شلف ها، جلوه این ناحیه را چند برابر و آن را به نقطه مرکزی اتاق نشیمن و یا پذیرایی تان تبدیل می کند.

در صورتی که عمق این دیوارها مناسب بود، از آن به عنوان فضایی برای قرار دادن میز بوفه و چند صندلی کم جا استفاده کنید.

3844

مثل دیوارهای برجسته که امکان استفاده از فضای داخلی آن وجود داشت، فضاهای فرورفته نیز محل مناسبی برای ایجاد کتابخانه دیواری، کمدهای توکار، کشوهای دیواری و حتی سکویی برای نشستن است.

در مورد دیوارهای فرورفته در پشت درب های ورودی، با یک قفسه بندی توکار می توانید حداکثر استفاده را از فضای ایجاد شده ببرید و اگر نمی خواهید شلوغی آن در معرض دید باشد، می توانید از درب های کم جا و کشویی برای این قفسه و کمد جدیدتان استفاده کنید.

فضاهای فرورفته در اتاق های خواب، برگ برنده شما هستند. این فضا می تواند محل مناسبی برای ایجاد محل و اتاق کار خانگی، میز کار کودکان و یا ایجاد کمد دیواری باشد. با استفاده از میزهای دیواری، می توانید یک میز آرایشی بسیار کاربردی و کم جا ایجاد کنید و از فضای زیرین آن برای قرار دادن سبد و یا وسایل دیگر بهره ببرید.

3846

کارگذاشتن میله رگال در فرورفتگی هایی با عرض مناسب، محل مناسبی برای نگه داری لباس ها خواهد بود.

فضاهای فرورفته برای قراردادن میز اتو و یا میز تاشوی توکار نیز مناسب اند. در صورتی که نمی خواهید از قفسه بندی استفاده کنید و قصد نصب شلف را هم ندارید، با استفاده از قاب های عکس مورد علاقه و ترکیب بندی مناسب، دیوار خاطرات منحصر به فرد خودتان را ایجاد کنید.

در صورتی که عرض و ارتفاع دیوار مورد نظربه اندازه کافی بزرگ است، به داشتن تخت های کم جا و توکار فکر کنید. این دیوارها مانند قالبی آماده، برای این گونه تخت ها عمل می کنند و در طول روز که تخت در قاب خود قرار دارد، برای شما فضای مفید بسیار کاربردی را ایجاد می کنند.

می توانید قفسه بندی خلوت و مختصری ایجاد کنید و با استفاده از دیوار کاذب، آن را هم سطح دیوارهای کناری کنید، در اینصورت اینگونه به نظر می رسد که شما در داخل دیواری عادی، قفسه  و یا سکو ایجاد کرده اید. ابعاد قفسه ها و سکوهای ایجاد شده می تواند متفاوت باشد که در این صورت، این فضا را چند کاره و چند کاربردی می کند.

می توانید با توجه به میزان در معرض دید بودن سطح اصلی این فرورفتگی ها، از دیوارپوش های جذاب و متفاوت با سایر دیوارها استفاد کنید و به این ترتیب، جلوه متفاوتی به این فضای خاص بدهید.

3848

در نهایت همه چیز به سلیقه، میزان بودجه مدنظر، کاربردهای مورد انتظار و طراحی نهایی فضای مورد نظرتان بستگی دارد. تنوع استفاده از یک بخش بسیار بالا است و کافی است ایده های خلاقانه تان را اجرا کنید.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای