دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز درباره دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

logo
Sakhtemoon
همه چیز درباره دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی

دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی، دکوراسیونی اصیل با نقش و نگار های سنتی است که هم برای خانه سنتی و هم برای خانه های مدرن امروزی انتخابی عالی است.


گذشت زمان و آشنایی هرچه بیشتر با دکوراسیون داخلی روز دنیا در یک برهه زمانی باعث شد خیلی ها برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه شان دست به دامان طراحانی شوند که از آخرین متد های روز دنیا ایده می گیرند. دکوراسیون مدرن کم کم به یک الزام تبدیل شد و هر کس به فکر افتاد تا تغییر و تحولی عظیم در خانه اش ایجاد کند. برای مدتی این روال ادامه داشت تا دوباره علاقه مندان به سنت و اشیای قدیمی و هم چنین هنرمندان دکوراسیون های داخلی زیبایی با استفاده از هنر اصیل ایرانی ایجاد کردند که موجب شد توجه خیل عظیمی از مردم به این سبک دکوراسیون معطوف شود. به دنبال آن بازار اشیا قدیمی هم رونقی تازه گرفت. با همه گیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی تصاویر این خانه ها پی در پی مورد بازدید قرار گرفت و مردم متوجه شدند با دکوراسیون ایرانی هم می توان طرح های زیبایی ایجاد کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی و المان موثر در آن می پردازیم.

4833

نقش فرش و گلیم در دکوراسیون داخلی ایرانی

فرش یکی از شاخص ترین آثار هنری ایرانیان است که نه تنها در ایران بلکه در کشور های دیگر به عنوان یکی از المان های اصلی طراحی دکوراسیون به حساب می آید. در دکوراسیون ایرانی هم انتخاب فرش ها اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه تنوع فرش های ایرانی آن قدر زیاد است که شما به راحتی می توانید مطابق با سلیقه تان از بین آن ها انتخاب کنید فقط باید حواس تان باشد طرح های مدرن و جدید که به طور مثال در آن ها از اشکال هندسی استفاده شده، برای دکوراسیون داخلی ایرانی چندان مناسب نمی باشد. اثر استفاده از گلیم ها و جاجیم ها را هم نباید نادیده گرفت. تا جایی که می توانید به جای استفاده از موکت و فرش های کوچک مورد نیاز راهرو ها، از گلیم استفاده کنید. فرش ها را نه فقط روی زمین بلکه روی دیوار هم اسفاده کنید! یک دکوراسیون داخلی ایرانی با خودنمایی تابلو فرش ها روی دیوار زیبایی اش چندین برابر می شود.

مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی ایرانی

مبلمان چوبی طرح قدیمی و تخت های کنده کاری شده برای دکور ایرانی خیلی مناسب تر از طرح های مدرن امروزی هستند. کوسن های ترمه در رنگ های فیروزه ای و قرمز به طور  قابل توجهی روی این سبک مبلمان خودنمایی می کند. اگر فضای کافی در خانه داشته باشید ایده استفاده از یک کرسی هم ایده جالبی است به شرطی که بتوان فضای مناسبی را به آن اختصاص داد.

4832

پرده در دکوراسیون داخلی ایرانی

پرده های توری قدیمی با همان گل های ریز و درشت شان یکی دیگر از گزینه ها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایرانی و قدیمی هستند. هر چند که پاشیدن نور روی رنگ های گرم مبلمان و فرش ها زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کند اما اگر ترجیح شما استفاده از پرده هایی ضخیم است که نور را به خانه منتقل نکنند می توانید از پارچه های غیر توری استفاده کنید. ولی حتما پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) را ساده و بدون هیچ طرح اضافه ای انتخاب کنید. رنگ پرده ها هم بایستی از بین رنگ های گرم و متناسب با مبلمان انتخاب شود.

تابلو ها المانی چشم گیر در دکوراسیون داخلی ایرانی

یکی از چیز هایی که ما را به گذشته و قدیم وصل می کند تماشای عکس های قدیمی است. در هر زمانی دیدن عکس ها احساس عمیقی را در افراد زنده می کند. عکس ها آینه خاطرات گذشته و یکی از پر استفاده ترین المان های طراحی دکوراسیون هستند. برای خانه هایی به سبک ایرانی حتما از چندین قاب عکس قدیمی روی دیوار ها استفاده کنید. قاب ها را چوبی ساده انتخاب کنید. شبیه به همان چیزی که در قدیم وجود داشته است. اگر برای تعداد زیادی تابلو روی دیوار معذوریت دارید می توانید از میز خاطرات استفاده کنید. یک کنج از خانه را به یک میز اختصاص دهید، رویش را با پارچه ترمه زیبا بپوشانید و قاب عکس های قدیمی را روی آن بگذارید.

4834

طاقچه و اشیای قدیمی جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون ایرانی

طاقچه ها یکی از اجزای اصلی خانه های قدیمی ایرانی می باشد. درست است که امروزه دیگر در خانه ها طاقچه وجود ندارد ولی شما می توانید با استفاده از قفسه های چوبی در چند قسمت خانه (نشیمن و اتاق خواب ها) چند طاقچه بسازید. خوبی طاقچه داشتن این است که می توانید از آن برای قرار دادن اشیای قدیمی و خاطره ساز استفاده کنید. در طراحی دکوراسیون قدیمی از هر چیزی که از قدیم به یادگار مانده می توانید استفاده کنید. از دوربین های آنتیک، ظروف و دست ساز های قدیمی گرفته تا چرخ خیاطی و گرامافون که البته چرخ و گرامافون را روی طاقچه نمی توان استفاده کرد و می شود روی میز های کوچک اطراف مبلمان قرار داد.

ظرف و ظروف مناسب دکوراسیون داخلی ایرانی

اگر دل تان می خواهد سبک دکوراسیون خانه تان را در همه زمینه ها حفظ کنید باید ظرف های مدرن را هم کنار بگذارید و از ظروف سفالی که اتفاقا تازگی ها بسیار متنوع تولید می شوند استفاده کنید. چه ما آدم خاطره بازی باشیم چه نباشیم، سفال باعث ایجاد حس نوستالژیک در ما می شود. از سوی دیگر به لحاظ سلامتی هم استفاده از سفال مورد تایید است. سماور و قوری چینی را هم از انباری خانه بیرون بیاورید و به جای چای سازتان قرار دهید.

4831

زیبا سازی دکوراسیون داخلی ایرانی با گیاهان و گلدان های تزیینی

در طراحی داخلی ایرانی از رنگ های گرم مثل قرمز و لاکی زیاد استفاده می شود. حالا شما سبزی گیاهان را در کنار آن ها تصور کنید. زیبایی خیره کننده ای به محیط می دهد. از گلدان های ساده سفالی که به پوتوس های رونده آپارتمانی مزین شده استفاده کنید. یک گلدان کوچک از این گل ها که داشته باشید بعد از گذشت مدتی می توانید به قسمت های مختلف خانه هدایت اش کنید. نه فقط پوتوس بلکه هر گیاه دیگری که مطابق با سلیقه تان است می توانید در کنار مبلمان، کنار پنجره ها (پنجره UPVC) و یا ورودی خانه، البته با احتساب نور مورد نیاز قرار دهید.

کتابخانه را نیز در طراحی داخلی ایرانی فراموش نکنید

نه این که کتابخانه مختص ما ایرانی ها باشد ولی در دکوراسیون داخلی خانه های قدیمی معمولا یک کتابخانه چوبی پر از کتاب، تصویری است که در پس ذهن اکثریت افراد وجود دارد. اگر علاقه مند به کتاب و کتاب خوانی هستید و می توانید قفسه های آن را پر کنید پیشنهاد می شود یک کتابخانه چوبی قدیمی را هم در طراحی دکوراسیون داخلی بگنجانید.

4835
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای