دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

روش های ساده برای بهاری کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
روش های ساده برای بهاری کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

اتاق نشمین یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه محسوب می شود. می توان برای جذاب کردن این فضا، دکوراسیون داخلی آن را متناسب با هر فصل تغییر داد.


فصل بهار برای همه ما یادآور سرسبزی و نو بودن و طراوت گیاهان و گل های بهاری است. از لحاظ فرهنگ کشورمان، نیاکان ما همیشه به این فصل  اهمیت ویژه ای نشان داده اند. اما جدا از مبحث خانه تکانی که از رسوم قدیمی ایرانیان است، می توان با تغییرات ساده ای در ظاهر خانه، به استقبال بهار رفت. این تغییرات ساده در فضا هایی مانند اتاق نشیمن که از نقاط محوری و مرکز هر خانه ای می باشد، می تواند به خوبی روحیه و حال و هوای بهار و نو شدن را انتقال دهد. روش های متنوعی برای داشتن دکوراسیونی بهاری وجود دارد که در این مقاله وبسایت ساختمون نمونه های ساده ای از آن ها را برای بهاری کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خانه بیان کرده ایم.

5700

خوش آمد گویی به بهار با ایجاد تغییراتی در دکوراسیون داخلی

رایج ترین روش برای استقبال از بهار، تغییر دکوراسیون است که برای ما ایرانی ها امری رایج و آشنا است. برای تغییر دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن سعی کنید بر روی هدایت بصری و نقطه محوریی تاکید داشته باشید که بتوانید چشم بیننده را به سمت المان خاصی هدایت کنید. این المان بنا بر سلیقه شما می تواند هر چیزی باشد و با توجه به بهاری بودن دکوراسیون شما، بهتر است عنصری باشد که بتواند حال و هوای فصل بهار را انتقال می دهد. تابلو های آویزان شده، میزی که بر روی آن گلدان قرار دارد و یا هر اکسسوری دیگری می تواند نقطه محوری شما باشد.

اضافه کردن گلدان و عناصر طبیعی به دکوراسیون داخلی

اولین و ساده ترین قدم، اضافه کردن نماینده ای از این فصل پر طراوت به دکوراسیون داخلی خانه تان است. گل ها و گیاهان پر طراوت بهاری چه به صورت شاخه ای و چه به صورت گلدانی، می توانند به خوبی این کار را برای شما انجام دهند. با توجه به سلیقه و فضا های موجود در اتاق نشیمن، می توانید گل ها و گلدان ها را روی میز وسط، روی شلف، کنار لبه پنجره، روی سطح زمین اطراف مبلمان و حتی به صورت آویزان از گوشه سقف و دیوار تان مورد استفاده قرار دهید. درصورتی که گلدان ها را مستقیما بر روی سطح زمین و یا کفپوش های اتاق نشیمن قرار می دهید، استفاده از زیر گلدانی ها را فراموش نکنید زیرا این امر از آسیب دیدن کفپوش ها (کفپوش اپوکسی) و مرطوب شدن سطح زمین جلوگیری می کند. به علاوه در مورد گیاهان گلدانی بهتر است در هنگام خریداری به مواردی مانند شرایط محیطی مناسب و نحوه نگه داری آن ها توجه کنید تا بتوانید تمام مدت طراوت این المان های زیبا را حفظ کنید.

بهاری کردن دکوراسیون داخلی نشیمن با کوسن های طرح دار و رنگارنگ

کوسن ها از مواردی هستند که می توانند به آسانی رنگ و شادابی را با خود به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بیاورند. با تغییر فصل از پاییز و زمستان به فصل زیبای بهار، بهتر است رویه کوسن های تان را نیز عوض کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رویه هایی نازک تر مانند رویه هایی از جنس کتان و یا ساتن است. در مورد رنگ نیز به سراغ ترکیب رنگ هایی شاد و ترجیحا روشن بروید و زیبایی بهاری بیرونی را با این رنگ ها به داخل اتاق نشیمن تان بیاورید. می توانید در یک تصمیم جسورانه و خارق العاده، کوسن هایی با رویه شلوغ و گلدار را برای اتاق نشیمن در نظر بگیرید و امضای این فصل زیبا را به دکوراسیون خانه تان اضافه کنید.

دکوراسیون داخلی جذاب تر با استفاده از تابلو های بهاری

تابلو ها می توانند به خوبی حس و حال مورد نظر تان را به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما انتقال دهند. برای بهاری کردن اتاق نشیمن می توانید تابلو هایی کوچک و یا یک تابلوی بزرگ با رنگ های شاد و تم رنگی و بهاری را انتخاب کنید و بر روی دیوار آن نصب نمایید. این تصاویر زیبا و پر انرژی نشاط و سرزندگی زیادی را با خود به همراه دارند و برای شما نمایی بهاری نیز رقم می زنند.

5702

نقش شلف دیواری در طراحی داخلی بهاری

استفاده از شلف های دیواری سبک، مینیمال و رنگ روشن را در نظر داشته باشید. این شلف ها می توانند نمای تازه ای به دیوارهای اتاق نشیمن بدهند و علاوه بر این، محل مناسبی برای قرار دادن اکسسوری های بهاری و گلدان های کوچک و زیبا هستند. می توانید برای رنگ شلف ها از رنگ های بهاری الهام بگیرید و ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی تان را با استفاده از آن ها تکمیل کنید.

دکوراسیون داخلی نشیمن بهاری با اکسسوری رنگارنگ

در کنار استفاده از گلدان ها، کوسن ها و شلف های دیواری زیبا، اکسسوری های زیبا و چشم نوازی وجود دارند که می توانند به خوبی حس و حال فصل بهار را برای شما تداعی کنند. این اکسسوری ها می توانند دارای طرح های بهاری و یا رنگ هایی روشن و زیبا متناسب با این فصل باشند. همچنین می توانید از شمع های معطر با رنگ های روشن و حتی عود هایی با رایحه های طبیعی و بهاری نیز استفاده کنید و بوی بهار و طبیعت را به اتاق نشیمن تان بیاورید. قدرت اکسسوری ها را دست کم نگیرید و حداقل یک المان تزیینی بهاری را در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان به کار ببرید.

5704

نورپردازی مناسب دکوراسیون داخلی را فراموش نکنید

فصل بهار به معنای بیشترین ارتباط با فضای ناب و پر طراوت بیرونی است. این فصل روز های بسیار زیبا و دل انگیزی دارد که هم هوای آن و هم نما و نور آن بسیار لذت بخش است. سعی کنید برای داشتن دکوراسیون داخلی بهاری، تاکید بیشتری بر روی نور طبیعی داشته باشید و چیدمان و نحوه به کار گیری المان های اتاق نشیمن تان به نحوی باشد که چیزی جلوی پنجره ها و ورود نور بیرونی را به داخل فضا نگیرد. علاوه بر این، با تمیز سازی المان های نورپردازی و بهبود کیفیت نوردهی آن ها، فضایی روشن تر ایجاد کنید و از تیرگی و کم نور بودن فضای اتاق نشیمن تان جلوگیری نمایید.

طراحی داخلی بهاری با رنگ آمیزی دیوار ها

اگر قصد رنگ آمیزی دیوارها برای فصل جدید را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های پاستلی و روشن است. این رنگ ها حس تازگی، طراوت و نو بودن را انتقال می دهند و برای ایجاد فضایی با تم بهاری انتخابی بسیار هوشمندانه هستند. در انتخاب رنگ به تناسب آن با سایر المان های اصلی اتاق نشیمن تان توجه داشته باشید.

پرده هایی برای دکوراسیون داخلی بهاری

هنگامی که فصل بهار فرا می رشد، سعی کنید پرده های رنگ تیره و ضخیم را با نمونه هایی با رنگ های روشن و طرح های بهاری و همچنین نازک تر و سبک تر جایگزین کنید. می توانید برای درازمدت دو نوع پرده را برای اتاق نشیمن تان خریداری کنید که یکی مختص فصل بهار و تابستان و دیگری مناسب فصول سرد باشد. رنگ های پرده های (پرده زبرا، پرده کرکره) اتاق نشمین را از پالت های زیبا و خوش رنگ بهاری الهام بگیرید و از تابش و عبور نور از آن ها به داخل خانه لذت ببرید.

طراحی داخلی بهاری با رویه های مبل طرح دار

اگر قصد تغییر عمده و غیر ساده ای را دارید، می توانید از رویه مبل ها شروع کنید. رنگ های روشن و حتی طرح های متناسب با بهار می توانند تمام نمای دکوراسیون داخلی شما را متحول کنند و نشیمنی کاملا بهاری برای شما به همراه داشته باشند. در انتخاب طرح می توانید از المان های گل دار و یا طرح های ظریف بهاری نیز الهام بگیرید. البته بهتر است به تناسب این طرح ها برای سایر فصول نیز توجه داشته باشید.

5706
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای