دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

درب چوبی رنگی انتخابی جسورانه و مدرن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
درب چوبی رنگی انتخابی جسورانه و مدرن در دکوراسیون داخلی

درب چوبی با رنگ‌هایی غیر از رنگ طبیعی چوب، یکی از انتخاب های جسورانه و متفاوت محسوب می شود. در این مقاله درباره اصول انتخاب ابن نوع درب صحبت می‌کنیم.


درب ها یکی از کلیدی ترین اجزای کاربردی و تزیینی در دکوراسیون داخلی هر خانه ای به حساب می آیند. سطحی که درب از سطح دیوار می گیرد، مقیاس قابل توجه ای دارد و برای همین، انتخاب طرح و رنگ آن بر روی طراحی داخلی و دکوراسیون تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
درب چوبی با رنگ هایی غیر از رنگ طبیعی چوب، یکی از انتخاب های جسورانه و متفاوت محسوب می شود. این درب ها طیف گسترده ای از رنگ های ملایم تا رنگ های تند تر و شادتر را در بر می گیرند. این نوع درب ها به تنهایی می توانند مرکز توجه مورد نظر شما برای فضای مورد نظر را به وجود بیاورند و با رنگ های متفاوت و غیر رایج، تاثیر زیادی در ذهن بیننده داشته و تجربه ای فراموش نشدنی ایجاد کنند.
از آنجایی که درب تاثیر زیادی در تم و دکوراسیون اتاق های خانه دارد. انتخاب درست آن ها به خصوص در مورد درب های رنگی، اهمیت زیادی دارد. در انتخاب درب چوبی رنگی توجه به چند نکته کلیدی می تواند نمای نهایی داخل خانه تان را منحصر به فرد و طراحی آن راحرفه ای نشان دهد. با ساختمون همراه باشید تا باهم این اصول را مرور کنیم.

توجه به المان های دیگر در انتخاب رنگ درب چوبی

توجه به رنگ کفپوش، موکت و یا فرش، رنگ قرنیزها و یا عناصر موجود در اتاق مانند تخت خواب و کمدها، می تواند دامنه انتخاب رنگ درب چوبی را مشخص تر کند. می توانید دقیقا همین رنگ ها، رنگ های مکمل آن و یا رنگ های هم طیف آن برای درب چوبی رنگی  مورد نظرتان انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید درب چوبی رنگی حجم زیادی را به نمایش می گذارد پس انتخاب رنگی که در نهایت در کل تعادل رنگی اتاق را به هم نزند اهمیت زیادی دارد.

می توانید از رنگ متضاد با دیواری که درب در آن قرار دارد استفاده کنید و یا اینکه از رنگ دقیقا مشابه با دیوار استفاده کنید که در این صورت وجود چارچوب سفید و یا خنثی به ترکیب حاصل جلوه جالبی می دهد. البته انتخاب درب و چارچوب دقیقا همرنگ با دیوار نیز انتخاب وسوسه انگیز و جسورانه ای به حساب می آید که در این صورت بهتر است دیوار مورد نظر رنگ متفاوتی نسبت به دیگر وجه های اتاق داشته باشد.
به چرخه رنگ و بالانس رنگ ها در اتاق مورد نظر توجه داشته باشید. این مورد می تواند انتخاب هایی متناسب تر و حرفه ای تر را در اختیار شما قرار دهد.

درب چوبی فانتزی و یا کلاسیک ؟

انتخاب این مورد به تم دکوراسیون و طراحی داخلی شما بستگی دارد. انتخاب رنگ های تند و فانتزی در فضای اتاق هایی با تم مینیمال، ساده و غیر کلاسیک گزینه مناسبی است و در عوض بهتر است در اتاق هایی با تم کلاسیک از رنگ های کلاسیک، ملایم و متناسب تر با رنگ های موجود در اتاق را مدنظر داشت. توجه داشته باشید درب دو فضا را به هم متصل می کند، از این رو تناسب آن با دو دکوراسیونی که در دو سمت آن قرار دارد را نباید فراموش کرد. مطمئنا در خانه ای که تناسب بین تم های موجود در اتاق ها و فضاها وجود داشته باشد، گزینه های انتخاب رنگ درب را راحت تر می کند.

4145

درب چوبی مات یا براق ؟

مات بودن یا براق بودن رنگ درب می تواند تاثیر زیادی در نمای نهایی داشته باشد. این گزینه را با توجه به براقی و یا مات بودن دیوار و کف در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که نمای نهایی کل اتاق بیش از حد براق و یا بیش از حد مات نباشد. رنگ مات درب داخلی نمایی مدرن تر ایجاد می کند و معمولا برای رنگ های سنگین تر و تیره تر به کار می رود. البته هیچ محدودیتی در انتخاب این گزینه ها وجود ندارد و در نهایت سلیقه شما اهمیت دارد. بهتر است در این زمینه به میزان نمایش لک های احتمالی مانند لک دست بر روی درب توجه داشته باشید که با توجه به نوع رنگ و مات با براق بودن آن ها، برای هر درب متفاوت است.

4143

چند نکته کاربردی دیگر

تناسب مدل درب چوبی رنگی با رنگ آن

مسلما طرح کلاسیک یک در با رنگ فانتزی و بیش از حد شاد نمای جالبی نخواهد داشت. چه خودتان قصد رنگ کردن درب چوبی تان را دارید و چه می خواهید از نمونه های آماده استفاه کنید، به این تناسب توجه داشته باشید. رعایت تناسب در این زمینه، اهمیت زیادی در زیبا نشان دادن رنگ درب تان دارد.

درب های چند رنگی، نهایت شادابی!

دربی با رنگ های شاد به تنهایی انرژی و جنب و جوش زیادی را به اتاق می بخشد. این گزینه را برای اتاق کودک و فرزندتان در نظر در نظر داشته باشید.

دستگیره های ساده تر، روشی برای جلوه گری بیشتر درب

انتخاب رنگ متفاوت برای درب به منظور نمایش و جلوه بیشتر آن است. پس انتخاب دستگیره ای با تم شلوغ و بیش از حد، باعث نامتناسب شدن نمای نهایی خواهد شد. سعی کنید از دستگیره های ساده و مینیمال استفاده کنید و دستگیره های سلطنتی و طرح دار را برای رنگ های کلاسیک تر و ملایم و خنثی کنار بگذارید.

4144

چارچوب را فراموش نکنید

گزینه های زیادی در رابطه با انتخاب رنگ درب و چارچوب درب رنگی وجود دارد. هر کدام از مواردی که در ادامه می خوانید می تواند نمای منحصر به فردی ایجاد کند و انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.
- چارچوب سفید: ساده، کاربردی و همه پسند
رنگ سفید می تواند رنگ های متفاوت درب ها را به خوبی نشان دهد وعلاوه بر این تمرکز را از رنگ اصلی درب منحرف نمی کند. این رنگ به خصوص در کنار رنگ های تیره و سنگین تر مانند سیاه و رنگ های تند، کاربردی تر خواهد بود. با انتخاب این رنگ برای چارچوب، محدودیت تناسب رنگ درب با چارچوب از بین می رود و دامنه گسترده تری از رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد.
- چارچوب و درب یکرنگ: متفاوت اما دلپسند
چارچوب همرنگ با درب یا وجود اینکه متعارف نیست اما سبب جلوه دهی بیشتر در و نواحی اطراف آن می شود و انتخاب جسورانه ای محسوب می شود.

- چارچوب هم رنگ قرنیز : بستری برای خودنمایی بیشتر درب
این انتخاب سبب تلفیق بیشتر چاچوب با فضای اطراف درب شده و زمینه را برای نمایش و جلوه دهی بیشتر رنگ درب شما و حتی فرم آن فراهم می کند.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده مانند پرده کرکره ای)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، پوکه معدنی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و سایر کالاهای ساختمانی از جمله شیشه سکوریت است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای