دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

اطلاع رسانی نمایشگاه مخصوص درب و پنجره در ساختمان سازی

logo
Sakhtemoon
اطلاع رسانی نمایشگاه مخصوص درب و پنجره در ساختمان سازی

امسال هم مانند سال های گذشته نمایشگاه درب و پنجره در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگذار شده است و تاریخ آن از سوم تا ششم بهمن ماه می باشد.


از سوم تا ششم بهمن ماه امسال دهمین نمایشگاه بین المللی درب و پنجره و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه انواع درب و پنجره های ساختمانی، یراق آلات و دستگیره ها، ماشن آلات و تجهیزات وابسته و... عرضه خواهد شد که در این مقاله وبسایت ساختمون برخی از گروه های کالایی این نمایشگاه را به اختصار مورد بررسی قرار داده ایم.

4902

پنجره ها

پنجره یکی از المان های مهم طراحی ساختمان هاست که انتخاب نوع مناسب آن تاثیر زیادی بر نور، زیبایی و تهویه ساختمان اعم از اداری، مسکونی و یا صنعتی و بیمارستانی خواهد داشت. پنجره ها در انواع مختلف چوبی، آهنی، آلومینیومی، ترمال بریک، فایبرگلاس و یو پی وی سی تولید می شوند که بسته به محل قرارگیری و کاربری آن ها، جنس انتخاب می شوند. اگر چه پنجره های چوبی قدیمی ترین انواع پنجره ها هستند و چوب عایق بسیار خوبی برای حرارت است اما به دلیل مقاومت کم آن در برابر رطوبت و در نتیجه دوام پایین آن امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره های آلومینیومی بسیار سبک هستند و دوام بالایی در برابر شرایط جوی دارند. به دلیل اینکه آلومینیوم عایق خوبی برای حرارت نیست نسل جدیدی از این پنجره ها به نام ترمال بریک ساخته شده که این مشکل را برطرف کرده است. پنجره های آلومینیومی و ترمال بریک در انواع دو جداره و سه جداره تولید می شوند که ابزار خوب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان می باشند. 
پنجره های فایبر گلاس به دلیل ماهیت شان دوام بالایی دارند و در برابر خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند. این پنجره ها همچنین عایق بسیار خوبی برای حرارت و صوت می باشند. این پنجره ها در برابر آتش هم مقاوم هستند و به دلیل تنوع رنگی بالا طرفدارن خاص خودشان را دارند. این پنجره ها در برابر سرقت هم ایمنی بالایی دارند.

پنجره دو جداره هم علاوه بر دوام بالایش در برابر حریق و خوردگی و پوسیدگی، دارای عمر بالایی می باشد و عایق خوبی هم برای حرارت هست که در نتیجه از اتلاف انرژی به طور قابل توجهی جلوگیری می کند. این پنجره ها به آسانی قابل شست و شو هستند. و اگر با شیشه های دو جداره و یا سه جداره استفاده می شوند عایق بسیار خوبی برای صوت ایجاد می کنند.

پنجره های عرضه شده در این نمایشگاه از جنس های مختلف پروفیل از آهنی و آلومینیومی گرفته تا چوبی و ترمال بریک و pvc و upvc می باشد. هم چنین پنجره های دو جداره و سه جداره در انواع طرح های مختلف در این نمایشگاه عرضه می شود که می توان به راحتی از بین آن ها مدل مناسب با کاربری را انتخاب کرد.

4904

درب های داخلی

درب های خانه معمولا متناسب با فضا و دکوراسیون داخلی خانه انتخاب می شوند. درب ها بسته به پنل های روی آن و توپر یا تو خالی بودن هسته داخلی، قیمت های متفاوتی دارند. گاهی در طراحی برخی از درب های منزل از شیشه استفاده می شد که امروزه دیگر مرسوم نیست و از این نوع درب ها بیشتر در ادارات و یا بیمارستان ها استفاده می شود. درب های داخلی ساختمان از جنس هایی چون اچ دی اف، ام دی اف ساده و یا با روکش چوب، پی وی سی یا چوبی ساخته می شوند.

4906

درب ضد سرقت

با پایین آمدن امنیت درب های چوبی آپارتمانی قدیمی نسل جدیدی از این درب ها به نام درب ضد سرقت روانه بازار شد. در این درب ها به دلیل استفاده از قفل های مقاوم تر و بهتر امنیت به مقدار قابل توجهی بالا رفته است طوری که باز کردن آن ها به راحتی امکان پذیر نیست. البته قفل های درب های ضد سرقت با یکدیگر متفاوت است و انواع مختلفی دارد. به همین دلیل هنگام خرید بایستی حتما به قفل ها توجه کرد. لولا ها هم در درب های ضد سرقت پنهان شده که امکان باز کردن لولا ها وجود نداشته باشد. درب های ضد سرقت علاوه بر بالا بردن امنیت خانه، عایق خوبی برای سرما ،گرما و صوت می باشند و نسبت به درب های قدیمی در برابر رطوبت و حرارت مقاوم تر هستند. یکی دیگر از محصولات ارایه شده در نمایشگاه درب و پنجره، انواع متفاوت درب های ضد سرقت است. درب های ضد سرقت با ابعاد، طرح، رنگ و قیمت مختلف در جنس های چوب، ام دی اف، اچ دی اف و... که البته جنس قسمت داخلی آن ها اغلب از فولاد می باشد توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی ارایه شده است. ضخامت لایه های فولادی که در داخل درب های ضد سرقت به کار رفته با یکدیگر متفاوت می باشد و معمولا بر حسب کاربری و محلی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد تغییر می کند. مثلا برای آپارتمان ها از درب هایی با ورق فولاد نازک تر استفاده می شود نسبت به کارخانه های صنعتی که در خارج از شهر قرار دارند.

4908

در بازار ایران درب های ضد سرقت ایرانی، چینی و ترکی موجود است. درب های ترک در این میان بالاترین کیفیت را دارند و البته از لحاظ قیمت هم گران تر هستند. در رده بعدی درب های ایرانی قرار دارند که نسبت به درب های ترک قیمت مناسب تری هم دارند و در نهایت درب های ضد سرقت چینی که از لحاظ کیفیت و قیمت در پایین ترین رده قرار می گیرند. اما با این تفاوت که نصب درب های ضد سرقت چینی از سایر موارد آسان تر است و زمان کمتری نیاز دارد. البته این تقسیم بندی ملاک اصلی برای انتخاب درب های ضد سرقت نیست بلکه در واقع مجموعه ای از عوامل نظیر بودجه، شرایط محیطی، محل استفاده و... بر انتخاب درب ضد سرقت تاثیرگذار است.

امید است که مطالب موجود در مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم کرده باشد. درصورتی که به موضوعاتی مثل انواع مدل های سقف کاذب، پله گرد های مختلف، کفپوش اپوکسی و کار برد آن و موارد دیگر علاقه مند هستید، می توانید به مقاله های دیگر وبسایت ساختمون مراجعه کرده و از مطالب دیگر موجود در آن نیز استفاده فرمایید.

4910
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای