دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

همه چیز در مورد درب ضد سرقت، درب لابی، درب لوکس که باید بدانید

logo
Sakhtemoon
همه چیز در مورد درب ضد سرقت، درب لابی، درب لوکس که باید بدانید

درب ورودی و یا درب لابی ساختمان عضو مهمی در نما و حفظ امنیت آن است که می توان از گزینه های جذابی مانند درب لوکس و درب ضد سرقت استفاده نمود.


هر چهار دیواری که نیاز به جدا شدن فضا از دیگر فضاهای اطراف خود را داشته باشد مانند ساختمان ها، ادارات، اماکن ورزشی، اتاق ها و...  نیاز به استفاده از درب دارد. این درب ها می توانند علاوه بر کاربری اصلی خود که باز گذاشتن محل ورود و خروج به داخل فضاها و یا بستن این محل های عبور و مرور است می توانند وظایف دیگری نیز بر عهده داشته باشند. وظایفی مانند محافظت پند برابری در هنگام بسته بودن، زیبایی بخشیدن به محل قرار گیری و... در ادامه به معرفی برخی از انواع این درب ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

7808

درب ضد سرقت چه کاربردی دارد؟

دربی که امروزه در ساختمان ها و آپارتمان های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد از انواع درب ضد سرقت است. از این گونه از درب ها به جهت بالا بردن  ضریب ایمنی خانه در مقابل ورود سارقان استفاده می شود. در سال های اخیر با توجه به گسترده تر شدن زندگی شهری و شهرنشینی و اهمیت بالا بردن ایمنی در مقابل حمله سارقان، این نیاز در بین افراد مختلف برای استفاده از درب هایی با استحکام بیشتر حس گردید.

در ابتدا برای جلوگیری از ورود سارقان و بالا بردن ضریب ایمنی منزل از درب های محافظ آهنی و درب های آکاردئونی در جلوی درب منزل استفاده می شود که خود دارای مشکلات بسیاری بود. اما با جا افتادن استفاده از درب های ضد سرقت و زیبایی و یکپارچه بودن آن ها کم کم افراد مختلف و ساختمان سازان به استفاده از این نوع در ب ها روی آوردند و در حال حاضر این موضوع یکی از مزیت های خانه در هنگام خرید  خانه محسوب می شود. چرا که استفاده از درب های ضد سرقت استاندارد می تواند تا حد بسیار زیادی خیال خانواده ها را از بابت ایمنی منزل راحت نماید.

7810

درب لابی چه نوع دربی است و چه خصوصیاتی دارد؟

امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد برج ها و مجموعه ها و مجتمع های مسکونی، تعداد لابی های موجود در ساختمان ها و برج ها نیز افزایش پیدا کرده است. لازم است بدانید که دربی که برای لابی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، دربی خاص است که لازم است در زمان خرید آن به موارد خاصی توجه شود.

نکته اصلی در انتخاب درب لابی این است که شکل و شمایل و جنس دربی که انتخاب می کنید باید با ظاهر ساختمان هماهنگ باشد. بسیار مهم است که شیشه های آن دو یا سه جداره باشد تا هم مقاومت بالایی در مقابل ورود و خروج های مکرر داشته باشد و هم از انتقال صدا و دما از لابی به بیرون و بالعکس خودداری نماید. همچنین این درب ها در جنس و متریال و ظاهر متفاوتی وجود دارند که می توان به درب لابی چوبی، درب لابی فلزی، درب لابی استیل و درب لابی ضد سرقت اشاره کرد که در ادامه درب لابی ضد سرقت بیشتر توضیح خواهیم داد.

درب لابی ضد سرقت

درب لابی ضد سرقت از انواع درب های لابی مورد استفاده در بازار است که با توجه به استفاده های بسیار مناسبی که برای ساختمان دارد و همچنین تامین نمودن امنیت چند برابری برای اعضای ساکن ساختمان، این روزها استفاده بسیار بیشتری نسبت به گذشته دارد.

این نوع درب ها معمولا عایق بسیار خوبی در برابر سرما و گرما و همچنین صدا هستند و می توانید از آن ها برای یکسان نگه داشتن دمای لابی و ساختمان در فصول گرم و سرد سال استفاده نمایید. این درب ها با داشتن 4 لولا و همچنین داشتن درزگیر های پلاستیکی از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری می کنند.

درب لوکس چه کاربردی دارد و در چه مکان هایی استفاده می شود؟

به طور کلی چه دربی را می توان درب لوکس نامید؟ دربی را درب لوکس می گوییم که متریال به کار رفته در ساخت آن از متریال بسیار با کیفیت و با دوام و طول عمر بالا باشد. برای مثال درب هایی که کاملا از چوب های طبیعی مانند چوب راش، گردو، ملچ و یا بلوط ساخته شده اند می توانند جزو درب های لوکس حساب شوند.

7812

همچنین درب هایی که تزیینات استفاده شده روی آن ها با ظرافت بسیار زیادی کار شده باشد می تواند جزو درب های لوکس به شمار بیاید. درب های لوکس کاربرد زیادی دارند و می توانید برای اتاق، ورودی خانه، لابی و... از درب های لوکس استفاده کنید. برای مثال درب هایی که تزیینات آن طلا، نقره و یا فلزات و سنگ های گران بها استفاده شده است. و یا برش ها و نقوش برجسته ای در آن کار شده است که حاصل کار دست هنرمند هستند نیز از جمله درب های لوکس به شمار می روند که به طبع قیمت بالاتری نسبت به درب های معمولی بازار دارند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای