دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک با ایده هایی خاص

logo
Sakhtemoon
جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک با ایده هایی خاص

شاید برای خیلی از افراد داشتن یک اتاق نشیمن کوچک ناراحت کننده باشد اما می توان با ایده های خاص و کاربردی زیبایی چشم گیری به دکوراسیون داخلی آن بخشید.


فضا های کوچک در خانه و یا به طور کلی خانه های کوچک، همیشه دارای چالش های متعددی در زمینه چیدمان و دکوراسیون داخلی هستند. یکی از این فضا ها، اتاق نشیمن است. اتاق نشیمن محلی برای جمع شدن اعضای خانواده در طول شبانه روز و گردهمایی های صمیمانه است، بنابراین بیشترین کاربرد را داشته و نیاز به دکوراسیونی هوشمندانه دارد. معمولا برای اتاق های نشیمن کوچک این تصور وجود دارد که تنها راه ممکن برای دکوراسیون داخلی این فضا، کمینه کردن وسایل موجود است، در حالی که طراحان حرفه ای اثبات کرده اند که این طور نیست. راهکار های متنوعی برای دکوراسیون داخلی نشیمن های کوچک ارائه شده که علاوه بر مبحث زیبایی و نمای دکوراسیون، بر اصل توجه به محدودیت فضای موجود نیز تاکید داشته است. نتیجه این موارد، دکوراسیون هایی جذاب و خیره کننده برای اتاق نشیمن است که تجربه حضور در آن بسیار خوشایند خواهد بود. در این مقاله وبسایت ساختمون با ما همراه باشید تا ایده هایی برای جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن کوچک خانه تان را مشاهده کنید.

6065

تزئینات دیواری عمودی برای طراحی داخلی نشیمن کوچک

مهم نیست تزئینات مورد نظر شما دیوارپوش، رنگ آمیزی دیوار و یا دیوارکوب و تابلو های مختلف باشد. چیزی که مهم است این است که نمای نهایی باید بر روی امتداد عمودی دیوار تاکید داشته باشد. برای دیوارپوش ها و نقاشی های دیواری، بهتر است از نمونه هایی استفاده کنید که دارای طرح های عمودی می باشند. برای دیوارکوب ها و تابلو ها، توصیه می شود از الگو هایی برای چینش بهره ببرید که هدایت بصری به امتداد ارتفاع دیوار داشته باشند تا عرض آن، و در نهایت برای تابلو های تکی، از نمونه هایی در طراحی داخلی اتاق نشیمن تان استفاده کنید که دارای طول قابل توجه و بیشتری نسبت به عرض تابلو باشند.

پارتیشن هایی با حداقل متریال

برخی اتاق های نشیمن، بنا بر نیاز شما نیاز به فضا سازی با استفاده از پارتیشن را دارند، اگر این طور است، توصیه می کنیم پارتیشن تان را هوشمندانه انتخاب کنید. برای انتخاب پارتیشن از نمونه های باریک، دارای حداقل طرح، ترجیحا نمونه هایی با ساختار تک متریالی و مواردی که نور را بیشتر از موارد مشابه از خود عبور می دهند استفاده کنید. این کار علاوه بر ایجاد حریم‌ های جدا و فضا سازی و جدا سازی، دو فضا را به نحوی به هم متصل کرده و از نظر بصری دکوراسیون داخلی فضای نشیمن را فراخ تر نشان می دهد.

جادوی آینه در دکوراسیون داخلی فضا های کوچک

آینه ها می توانند به خوبی فضای اتاق را بسیار بزرگ تر از آنچه که در حقیقت هست نشان دهند. می توانید از آینه برای دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان با استفاده از روش های مختلفی، بهره ببرید. برای مثال با بکارگیری قاب پنجره مانند بر روی سطح آینه، به آن تم پنجره مانند بدهید و علاوه بر کاربرد اصلی و تغییر بصری حجم اتاق، برای خود پنجره ای مصنوعی بسازید.

6064

از المان هایی که کمترین میزان اشغال جا بهره ببرید

امروزه وسایل و المان های کم جای فراوانی وجود دارند، میز های تاشو، میز های کشویی، کوسن های جمع و جور و... همگی از مواردی هستند که کاربرد بسیار زیادی دارند، نمای دکوراسیون داخلی تان را بسیار متحول می کنند و در عین حال، فضای مفید زیادی را اشغال نمی کنند. همچنین استفاده از پرده هایی مثل پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول ها و موارد دیگر که چه در هنگام باز بودن و چه در هنگام بسته بودن فضای کمی را اشغال می کنند نیز می توانند ایده ای مناسب و کاربردی در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن های کوچک باشند.

طراحی داخلی خاص با استفاده بهینه از فضا های موجود

منظور از این فضا ها، قسمت های فرورفته، زیر لبه پنجره و یا خود لبه، قسمت شیب دار سقف اتاق و یا هر مورد مشابه دیگری است. فضا های فرورفته در طراحی داخلی اتاق نشیمن، مانند منبع طلایی هستند که هنوز کشف نشده اند. این قسمت ها موقعیت مناسبی برای قرار دادن شلف های دیواری، ایجاد کمد مخفی، ایجاد محیط کاری و موارد بسیار متنوع دیگری می باشند. در داخل قرار داشتن فضای مفید این ناحیه از اتاق نشیمن این امکان را به شما می دهد که حجمی با فضا سازی پیش فرض، حریم بصری بالا و کارایی های مختلف کاربردی و یا ذخیره سازی داشته باشید.

مورد دیگر، لبه پنجره ها است. اگر پنجره های شما لبه پهن و ایمنی دارند، می توانید از آن به عنوان محل متفاوت و جالبی برای نشستن استفاده کنید و تنها به چند کوسن برای نشستن و تکیه دادن نیاز پیدا می کنید. راهکار دیگر، استفاده از فضای زیر این لبه است که می تواند محل مناسبی برای قفسه بندی و ایجاد فضای ذخیره سازی باشد. فضا هایی با سقف شیب دار مانند زیر شیروانی، موقعیت مناسب دیگری می باشند که می توان با بکارگیری یک ست مبلمان کم جای جذاب، این ناحیه را به مرکز خیره کننده ای در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن تان تبدیل کرد.

شلف دیواری، معجزه برای دکوراسیون داخلی فضا های کوچک

شلف های کم جای دیواری، بر روی دیوار قرار گرفته و جایی از سطح زمین را اشغال نمی کنند. این شلف ها دیوار ها را از سادگی در آورده و فضا های ذخیره سازی و تزئینی زیبایی را در سطح عمود به وجود می آورند. می توانید شلف ها را بر روی دیوار بالای مبلمان، زاویه بین دو دیوار، دیوار اطراف تلویزیون و در نهایت در فرورفتگی ها و یا ستون های موجود در اتاق نشیمن تان نصب کنید.

6063

پنهان سازی، راهکاری برای خلوت نشان دادن طراحی داخلی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن و به خصوص اتاق نشیمن کوچک، نیازمند فضایی است که بتوان وسایل کاربردی و پر استفاده را در آن قرار داد و این فضا تا حد ممکن از چشم بیننده ها و افراد حاضر در اتاق پنهان باشد.

کمد های مخفی، المان هایی با فضای ذخیره سازی اضافه مانند صندوقچه های عثمانی، میز ها و مبلمان کشو دار، همگی از مواردی می باشند که می توانند به خوبی برای شما این فضای ذخیره سازی کاربردی را فراهم کنند.

استفاده از وسایل چرخ دار در دکوراسیون داخلی

وسایل چرخ داری مانند میز وسط، این امکان را فراهم می کند که شما در موقعیت های زمانی مختلف، تعیین کنید کدام بخش اتاق نشیمن فضای آزاد بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، این المان های چرخ دار کاربرد بیشتری نسبت به نمونه های ثابت دارند و می توانند نیاز شما را در هر موقعیتی از اتاق، برطرف کنند.

از الگو ها هوشمندانه استفاده کنید

الگو های هندسی منظم، الگو هایی با تاکید بر ارتفاع، عمق اتاق و هدایت بصری به سمت خاص، همگی از مواردی می باشند که شما می توانید برای بهبود حجم اتاق نشیمن خانه تان از آن ها بهره ببرید. مهم ترین کاربرد این الگو ها در کفپوش ها، قالیچه ها، دیوار پوش ها و در نهایت مبلمان این فضا است.

مبلمان متفاوت و ترکیبی برای طراحی داخلی فضا های کوچک

فضا های محدود این امکان را به ما می دهد که به صورت کپسوله، نماینده ای از مواردی را که دوست داریم داشته باشیم و یکی از این موارد، مبلمان و صندلی های اتاق نشیمن است. می توانید برای این فضا از ترکیبی از تعداد محدودی از صندلی ها و مبلمان و در نهایت المان های مخصوص نشستن استفاده کنید و از نمای ایجاد شده لذت ببرید.

6062
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای