دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

شیوه ها و نکته های لازم برای تمیز کردن کابین دوش حمام

logo
Sakhtemoon
شیوه ها و نکته های لازم برای تمیز کردن کابین دوش حمام

تمیز کردن و نظافت کابین دوش حمام امری بسیار مهم است که علاوه بر حفاظت از سلامت افراد استحمام کننده، زیبایی و جذابیت کابین دوش را دو چندان می نماید.


کابین دوش حمام یکی از شیوه های بسیار کاربردی و مفید برای فضا سازی در اتاق حمام است. با استفاده از این کابین، فضای شست و شوی فردی کاملا از سایر بخش های محیط، مجزا شده و اتاقکی ایزوله را فراهم می کند که مانع از پخش شدن آب و سایر مواد شست و شوی فردی به دیگر نقاط حمام می شود. این فضای کوچک حجم کمتری از کل فضای حمام را در بر می گیرد و از این رو، تمیز سازی لکه های ناشی از حمام کردن محدود به اتاقک داخلی کابین می شود. اما این فضا به علت مجاورت بالایی که با شوینده های مو و بدن و آب و کف دارد، زود کثیف می شود و در صورتی که به صورت مرتب، اصولی و در بازه های کوتاه مدت تمیز نشود، لکه ها به جرم تبدیل می شود و علاوه بر ماندگار تر شدن، ممکن است به سطح داخل کابین دوش نیز آسیب برسانند. لکه های کابین دوش در صورت تمیز نشدن نمای بسیار ناخوشایندی ایجاد می کنند و آلودگی زیادی را در خود نگه می دارند که برای سلامت افراد مناسب نیست. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید راهکار هایی برای لکه زدایی و تمیز کردن کابین دوش حمام را مشاهده کنید.

5347

نکات و راهکار هایی برای تمیز کردن کابین دوش در حمام

تمیز کردن شیار های فلزی و داخلی کابین دوش حمام

این شیار ها معمولا رسوب زیادی را به خود می گیرند و چون به راحتی در دسترس نمی باشند، تمیز کردن آن ها کار راحتی نیست. بهترین راهکار، شست و شوی مرتب این بخش ها است. می توانید روی این بخش ها را با سرکه اسپری کنید و بگذارید مدتی بماند، سپس برای تمیز کردن این درز ها و گوشه های حمام، یک مسواک بدون استفاده را برای این کار انتخاب کنید و با استفاده از آن این نواحی را برس بکشید. این کار باعث می شود که به مرور جرم ها و رسوب ها زدوده شوند و در دراز مدت درخشندگی فلزات و شیار های داخل کابین دوش را به شما بر می گرداند.

شست و شوی شیرآلات داخل کابین دوش

باید توجه داشته باشید که نباید از شوینده های بسیار قوی شیمیایی برای تمیز کردن رسوب آب و یا لکه های دیگر روی شیرآلات استفاده کنید. این کار می تواند به مرور و یا سریعا رنگ آن ها را از بین برده و خراب شان نماید.
برای داشتن شیرآلات براق، تمیز کردن پس از هر بار حمام و یا تمیز کردن با استفاده از سرکه، راهکار های مناسبی هستند. اگر مجرا های خروجی سردوش تان توسط رسوبات بسته شده است، آن را باز کرده و در ظرف حاوی سرکه بگذارید به صورتی که سرکه بتواند به مجرا ها و سوراخ های سردوش نفوذ کند. بگذارید حداقل نصف روز سردوش در محلول سرکه بماند. سپس با مسواک تمیز سازی حمام، روی این مجرا ها را برس کشیده، سردوش را آبکشی و مجددا نصب کنید.

5352

تمیزکردن لکه های روی شیشه کابین دوش

روش هایی برای کاهش میزان کثیفی این بخش مهم و بزرگ در کابین دوش حمام وجود دارد، برای مثال توصیه می شود از شوینده های صابونی برای حمام کردن در کابین استفاده نگردد، چرا که این شوینده ها لک بر جای می گذارند و ظاهری کدر و لکه مانند به سطح داخلی آن داده و لایه ای سفیدکی ایجاد می کنند.

همچنین روش های مختلفی برای تمیز کردن لکه های مختلف روی شیشه وجود دارد. لکه های روی شیشه می تواند لکه های ناشی از جای آب، چربی، لکه های مواد شوینده مو و بدن و رسوب آب باشد. شست و شوی روزانه و یا زود به زود دشواری تمیز کردن و برطرف نمودن این لکه ها را کم می کند و زمان و انرژی کمتری نیاز دارد.

برای تمیزسازی روزانه استفاده از دستمال های نانو و یا میکروفایبر گزینه های مناسبی می باشند و در صورتی که حداقل هفته ای یک بار شیشه کابین دوش تمیز شود، این دستمال ها گزینه مناسبی خواهند بود. برای استفاده از این دستمال ها نیاز به هیچ گونه ماده شوینده شیمیایی و غیر شیمیایی وجود ندارد. به علاوه دستمال های مذکور هم برای سلامت محیط زیست مفید می باشند و هم از نظر اقتصادی، گزینه هایی عالی و به صرفه هستند.

در صورت مواجهه با لکه های قدیمی آب، رسوب, لکه و جرم ناشی از صابون و شامپو، به کارگیری سرکه گزینه ای طبیعی و بدون ضرر است. می توانید سرکه را از طریق اسپری کردن بر روی سطح شیشه بپاشید و بسته به شدت لکه، چند ثانیه صبر کنید و سپس با یک دستمال تمیز، سطح آن را پاک کنید.

5353

شوینده های مناسب برای تمیز کردن کابین دوش حمام

ماده غیر شیمیایی و خانگی دیگر، شیشه شوی خانگی است که از یک فنجان الکل طبیعی، یک فنجان پراکسید هیدروژن، و یک قاشق مایع ظرفشویی و یا یک قاشق پودر شوینده و آب تشکیل می شود. این موارد را با هم در یک بطری مخلوط کرده و بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و پس از پاک سازی، با دستمال نم دار و سپس دستمال خشک، تمیز کنید.

خشک کردن شیشه کابین دوش در زمان اتمام پروسه تمیز سازی از به جا ماندن لک آب جلوگیری می کند و نمای درخشان و شفافی به شیشه کابین حمام شما می دهد. ماده پیشنهادی دیگر، جوش شیرین و آب است که باید محلول غلیظ حاصله را با استفاده از اسفنج بر روی سطح شیشه کشیده و با این روش می توان شیشه را تمیز نموده و لکه گیری کرد. استفاده از شیشه روب در روند تمیز سازی و جمع آوری محلول های تمیز کننده باقی مانده بر روی سطح شیشه، کمک شایانی می کند. همچنین می تواند سرعت عمل پروسه تمیز کردن کابین دوش را بالا ببرد. از بین مواد صنعتی و شیمیایی هم شیشه شور ها گزینه رایج و در دسترسی هستند که می توان با آن ها، شیشه های کابین را تمیز کرد. در تمامی موارد تمیز سازی، استفاده از دستکش برای حفظ سلامت و آسیب ندیدن پوست دستتان را فراموش نکنید.

5354

شایان ذکر است که ساختمون وبسایتی تبلیغاتی در زمینه صنعت ساختمان می باشد. این وبسایت دارای محصولات مختلفی از قبیل کرکره برقی، ساندویچ پنل، سازه ال اس اف، سقف کاذب و موارد دیگر می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از دیگر امکانات و خدمات آن نیز استفاده نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای