دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آب گرفتگی سینک ظرفشویی

راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آب گرفتگی سینک ظرفشویی

logo
Sakhtemoon
راهنمای تمیز کردن سینک ظرفشویی و آب گرفتگی سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی یکی از نقاط بسیار مهم در آشپزخانه است که باید عاری از هرگونه میکروب و باکتری باشد. تمیز کردن سینک یکی از معضلاتی است که هر شخصی در خانه با آن سر و کار دارد. سایت ساختمون سعی بر این دارد که توسط مطالب آموزشی مختلف به شما در زمینه رفع این مشکلات یاری رساند. در این مطلب با روش های تمیز کردن سینک و جرم گیری آن آشنا می شوید.


پس مانده های ریز غذا که ممکن است پس از شستن ظرف داخل سینک باقی بمانند، منبع رشد باکتری ها هستند. با توجه به اینکه از سینک علاوه بر شستن ظرف برای شستن میوه و سبزیجات هم استفاده می شود، تمیزی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
برای تمیز کردن سینک ظرفشویی هم می توان از روش های خانگی استفاده کرد و هم از مواد شوینده شیمیایی موجود در بازار. بهتر است تا حد ممکن از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید چرا که مواد خانگی نیز همان کار را بدون هیچ ضرری برای شما انجام می دهند. استفاده از مواد خانگی هم به صرفه تر است و هم سازگار با محیط زیست است.

تمیز کردن سینک ظرف شویی با روش های خانگی

یکی از روش های خانگی برای تمیز کردن سینک، استفاده از لیمو و جوش شیرین است که در ادامه به آن پرداخته شده است.

2449

تمیز کردن سینک با استفاده از لیمو و جوش شیرین

برای تمیز کردن سینک ابتدا باید تمامی ظروف را بشویید. و سینک کاملا خالی باشد. سپس کل سطح سینک را با استفاده از صابون مایع، دستمال و آب گرم تمیز کنید. این کار را حتما بعد از هر شستشویی در سینک انجام دهید. بهتر است یک کتری آب را بجوشانید و روی سینک بریزید. این کار برای رفع گرفتگی های احتمالی مناسب است. این کار را چند مرتبه در هفته انجام دهید.
در مرحله بعد یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب لیمو قاطی کنید و روی سطح سینک ظرفشویی بمالید. بگذارید تا نزدیک به 10 دقیقه روی سطح باقی بماند. جوش شیرین یک ماده تمیز کننده طبیعی است که کثیفی ها و چربی ها را از بین می برد. بنابراین واهمه ای از پاشیدن آن در نواحی که جرم بیشتری دارد (مانند اطراف شیر آب)، نداشته باشید. فقط در نظر داشته باشید که نواحی مذکور را باید با برس یا مسواک تمیز کنید.
در مرحله بعد سطح سینک را با استفاده از دستمال کاملا خشک کنید. دقت کنید که سطح به هیچ وجه مرطوب نباشد. سپس مقداری آرد را بر سطح سینک بپاشید و با یک دستمال خشک و تمیز بصورت دایره ای روی سطح بکشید. در نهایت آرد را با استفاده از همان دستمال کاملا از روی سطح بردارید.

2448

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی

گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مشکلات رایج در آشپزخانه ها است. علت وقوع این مشکل بی توجهی و ریختن پسمانده های غذا یا روغن های مانده از غذا به داخل سینک و مجرای خروجی آب آن است. با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است بهتر است از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم. در کل برای جلوگیری از چنین اتفاقی بهتر است از صافی های مناسب برای سینک ظرفشویی استفاده کنید. همچنین حین شستشو دقت داشته باشید که حتی الامکان پسمانده ای وارد سینک و مجرای آب نشود. همچنین روغن به جا مانده از درست کردن غذا را به هیچ وجه مستقیم داخل سینک نریزید. بعد از شستن ظروف چرب بهتر است داخل سینک آب جوش بریزید تا مانع جمع شدن چربی ها گردد.
به هر حال اگر با گرفتگی سینک مواجه شدید بهتر است برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی ابتدا از روش های خانگی استفاده کنید.

2446

1- روش اول رفع گرفتگی سینک
بهتر است که همیشه یک تلمبه کوچک دستی در خانه داشته باشید و در صورت گرفتگی از آن کمک بگیرید. اگر سینک شما دو لگنه است هنگام تلمبه زدن، سوراخ لگن دیگر سینک را حتما مسدود کنید که هوا از آنجا بیرون نزند.

2- روش دوم رفع گرفتگی سینک
در مرحله بعد یک دوم فنجان جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب لیمو ترکیب کنید و مستقیما داخل خروجی آب بریزید. سپس یک دوم فنجان سرکه سفید در خروجی آب بریزید. سپس راه خروجی آب را با آببند ببندید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید. محلول جوش شیرین و آب لیمو باعث خرد شدن جرم ها می شود. در مرحله بعد مقداری آب جوشیده بریزید. آب جوش مانع شکل گیری مجدد جرم ها در مجرای خروجی آب می شود.

2451
2452

3- روش سوم رفع گرفتگی سینک
اگر با استفاده از سرکه و آبلیمو و جوش شیرین گرفتگی سینک باز نشد می توانید از محلول های لوله باز کن و جرمگیر استفاده کنید. دقت داشته باشید که محلول های جرمگیر را طبق دستورالعمل نوشته شده روی آن استفاده کنید. بهتر است حین استفاده از محلول های لوله باز کن از دستکش، ماسک چند لایه و عینک استفاده کنید و حتما پنجره یا هواکش را روشن کنید. این محلول ها حاوی گازهای سمی هستند که می تواند به شما آسیب برساند.

4- روش چهارم رفع گرفتگی سینک
اگر با روش های ذکر شده در بالا گرفتگی باز نشد باید لوله های زیر سینک ظرفشویی را باز کرده و تمیز کنید. معمولا لوله شترگلو که در زیر سینک قرار دارد محل جمع شدن جرم و پسمانده های غذاست. بهتر است ابتدا لوله مذکور را باز کنید و کاملا بشویید. برای اینکار حتما زیر لوله لگن بگذارید و از دستکش استفاده کنید. اگر با بوی بد مشکل دارید بهتر است از ماسک هم استفاده کنید چون باز کردن لوله و خارج کردن جرم ها قطعا بوی بدی خواهد داشت.

5- اگر با روش های قبل گرفتگی باز نشد باید با متخصصین این امر تماس بگیرید.

نکاتی برای تمیز کردن سینک

- هرگز جوش شیرین و سرکه را قبل از ریختن داخل خروجی آب، باهم قاطی نکنید. چرا که اگر واکنش شیمیایی بین جوش شیرین و سرکه داخل مجرای آب رخ دهد، بهتر بوده و اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود.
- اگر سینک لعابی است هرگز نگذارید آب لیمو بیشتر از 10 دقیقه روی سطح آن باقی بماند چون باعث از بین رفتن لعاب آن می شود.
- بهتر است از مواد سفید کننده قوی و جرمگیر برای تمیز کردن سینک استفاده نکنید، زیرا رنگ استیل به مرور کدر می شود.

برای آشنایی با انواع سینکهای ظرفشویی موجود در بازار و فعالان در این زمینه می توانید به سایت ساختمون در منوی "دکوراسیون داخلی" مراجعه کرده و سپس گزینه "سینک ظرفشویی" را انتخاب کنید.

وبسایت ساختمون یک مرجع تخصصی برای نیازمندی های ساختمانی است که شما می توانید در آن با فعالان در حوزه کالاهای ساختمانی آشنا شوید و سوالات تخصصی خود را از آن ها بپرسید. این وبسایت انواع کالاهای ساختمانی مانند انواع درب ها (درب داخلی، درب اتوماتیک و ...)، انواع نمای ساختمان (نمای کامپوزیت، نمای اسپایدر و ...)، انواع مصالح ساختمانی (ترمووود، یونولیت سقفی، شیشه دوجداره، شیشه سکوریت و ...)، انواع پله (پله پیش ساخته، پله گرد و ...)، انواع کفپوش (کفپوش بتنی، کفپوش اپوکسی و ...) و توری پنجره و غیره و فعالان در این حوزه ها را به شما معرفی می کند و امکان ارتباط با آن ها را برای شما فراهم می کند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
دیدگاه ها و سوالات
avatar
مریم ۲۸-۵-۹۸ ساعت ۱۴:۱۴

سلام من روی سینکم اشتباهی جوهر نمک ریختم الان سیاه شده راهی برای سفید شدنش هست؟

ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
۵ امتیاز از ۱ رای