دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تفاوت های سقف کاذب کشسان با آسمان مجازی

logo
Sakhtemoon
تفاوت های سقف کاذب کشسان با آسمان مجازی

سقف کاذب کشسانی و آسمان مجازی از انواع مدل های سقف کاذب هستند، که شاید در نگاه اول شبیه همدیگر باشند اما دو مدل کاملا مجزا با تفاوت هایی چشم گیر هستند.


در صنعت امروزی دکوراسیون داخلی، همیشه محصولاتی با نوآوری ها و خلاقیت های مختلفی ارائه می شوند که جایگاه خود را به خوبی پیدا می کنند. یکی از این موارد، محصولات و نوآوری هایی است که در زمینه سقف های کاذب فضا های داخلی وجود دارد. در دکوراسیون داخلی محصولات متنوعی برای تزئین و یا بهبود شرایط سقف های داخل ساختمان ارائه شده است. برخی از این محصولات نماهای بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند که از آن ها می توان به نمونه هایی مثل سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی اشاره کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به تفاوت های میان این دو مدل سقف کاذب و مسائل پیرامون آن ها می پردازیم.

سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی زیبا کننده انواع سقف ها

این دو محصول منحصر به فرد، نمای سقف را متحول می کنند و امکانی را به وجود می آورند که شیوه جدیدی از نمای سقف کاذب و نورپردازی سقفی را با هم داشته باشید. هر دو نمونه امکان اجرای طرح های چاپی بسیار خیره کننده و متنوعی بر روی سقف را برای شما به وجود می آورند و همچنین فضایی آرامش بخش و به دور از استرس را فراهم می کنند. آسمان مجازی و سقف کاذب کشسان هر دو بر روی سقف اجرا می شوند و زیرسازی ها، تاسیسات و نقص های سقف را می پوشانند. اما سقف های کاذب بیان شده با وجود کارایی نسبتا یکسانی که دارند، دارای تفاوت های قابل توجهی نیز هستند که دانستن آن ها به شما در انتخاب محصول متناسب و درست کمک زیادی می کند.

5708

چند تفاوت شاخص سقف کاذب کشسان با آسمان مجازی

تفاوت جنس سقف کاذب کشسان و آسمان مجازی

سقف کشسان، از جنس و ساختار پارچه های به کار رفته در سازه های پارچه ای تشکیل شده است و انعطاف بسیار بالایی در پیاده سازی و اجرا در سقف هایی با فرم های مختلف دارد. این انعطاف به انطباق سقف کشسان با فرم سقف مورد نظر محدود نمی شود و می توان آن را با اشکال مختلفی بر تمام سطح سقف مورد نظر اجرا کرد. سطح کار نهایی در صورت اجرای سقف کشسان الزاما سطحی یکدست و صاف نیست و می تواند نمای سه بعدی و منعطفی مشابه سازه های پارچه ای داشته باشد، اما آسمان مجازی می تواند با مواردی مانند سقف کاذب عادی و یا کناف به صورت ترکیبی به کار برده شود و الزاما تمام سطح سقف را نمی پوشاند.

میزان فضای لازم برای اجرای آسمان مجازی و سقف کشسان

فضای مناسب برای اجرای آسمان مجازی باید یکی از فرم های مسطح هندسی باشد، درصورتی که سقف کشسان نه تنها این محدودیت را ندارد، بلکه می توان فرم های انتزاعی و سه بعدی زیادی را با استفاده از آن خلق کرد که نمایی به مراتب زیبا تر و انتزاعی تر ایجاد می کند.

نوع فرم سقف کشسان و آسمان مجازی

محدودیت فرمی که آسمان مجازی دارد، آن را صرفا برای اجرای طرح هایی محدود و شبیه پنجره، مناسب می سازد؛ در صورتی که برای سقف کشسان از نظر نمای نهایی، هیچ محدودیتی در انتخاب طرح وجود ندارد، چرا که انعطاف پذیری و فرم سه بعدی آن برای اجرای هر طرحی مناسب است.

5710

آسمان مجازی سنگین تر است یا سقف کاذب کشسان؟

وزن سقف کشسان به علت ساختار و اجزای آن بسیار سبک تر از آسمان مجازی است. سقف کشسان از پارچه پی وی سی سبک و ریل آلمینیومی مخصوص اتصال پارچه به سقف تشکیل می شود. آسمان مجازی در دسته سقف های کاذب نیمه سنگین قرار می گیرد و علت آن نیز وزن تایل های پلکسی و زیر ساخت آن می باشد. از این رو، هنگام بروز حوادث ویرانگر در ساختمان، امکان ریزش و آسیب رسانی آسمان مجازی بیشتر از سقف کشسان است در صورتی که سقف کشسان مانند محافظی مانع از افتادن اجرام سقف بر روی ساکنین موجود در اتاق می شود. تحمل بار آسمان مجازی نسبت به سقف کشسان بسیار کم است و نمی تواند مانند سقف کشسان، نقش محافظ را ایجاد کند.

تفاوت نوع اجرای سقف کشسان با آسمان مجازی

برای اجرای سقف کشسان، پارچه از طریق حرارت دهی و با تکیه بر خاصیت کشسانی که پیدا می کند، به اندازه و مساحت مورد نظر می رسد و توسط ریل هایی که قبلا به سقف متصل شده اند، بر روی سقف اجرا می شود. ریل ها در واقع نقش قاب را برای پارچه ها ایفا می کنند. این ویژگی سبب می شود تمام سطح سقف را بتوان به صورت یکدست توسط یک واحد سقف کشسان پوشش داد. سیستم های تاسیساتی زیرین برای سقف کشسان تنوع بیشتری نسبت به آسمان مجازی دارند و می توانند پنل ال ای دی، انواع مختلفی از لامپ ها، سیستم های سنسور روشنایی و امکانات جانبی دیگر مانند سنسور های تشخیص حرکت، اعلام حریق و حتی سیستم تعویض و یا تهویه هوا را نیز در بر بگیرند. به علاوه، می توان این محصول را با طیف متنوعی از نورپردازی های روکار نیز ترکیب کرد. در آسمان مجازی به علت نیاز به شبکه زیر ساختی خاص محصول و شکنندگی و حساس بودن متریال بکار رفته در آن، نمی توان با یک واحد تنها تمامی سقف را پوشش داد و محدودیت ابعاد تایل های آسمان مجازی (30*30 و یا 60*60)، امکان اجرای یکدست آن را برای سقف فضا‌های بزرگ نمی دهد. به علاوه سقف های کشسان بر خلاف آسمان مجازی، محدودیتی از نظر ابعاد سقف برای پیاده سازی ندارند، اما آسمان های مجازی در صورت اجرای یک تکه، تنها مناسب فضاهای کوچک و یا بخشی از سقف هستند.

5713

نورپردازی در آسمان مجازی و سقف کشسانی چگونه است؟

تاسیسات نورپردازی در مورد آسمان مجازی، بر خلاف سقف کشسان، الزاما زیرکار هستند و نمی توان بر روی کار نورپردازی اعمال کرد.

سقف کاذب کشسان اجرای آسان تری دارد یا آسمان مجازی؟

اجرای سقف کشسان به مراتب آسان تر از آسمان مجازی است. برای اجرای سقف کشسان نیازی به اتصال آویزهای سقفی برای وصل کردن کار وجود ندارد و ریل های محصول، برای نگه داشتن آن کافی می باشند. در مورد آسمان مجازی، قطعات تایل محصول باید توسط آویزهای متصل به سقف اجرا شوند و زیر ساخت های لازم برای اجرای آسمان مجازی شامل لایه نورپردازی، ایجاد و اجرای شبکه فریم با استفاده از پروفیل سپری و در نهایت اجرا و جا سازی تایل های طرح دار و یا ساده آن می باشند.از این رو زمان آماده سازی، میزان تغییرات اعمال شده بر روی سطح کار، نیروی اجرایی، تخصص و در نهایت تجربه اجرا کننده برای اجرای آسمان مجازی بیشتر از نمونه کشسان می باشد.

کدام یک نمونه های بیشتری دارد؟سقف کشسان یا آسمان مجازی؟

سقف کشسان می تواند دارای نمونه هایی با تماما شفاف، نیمه شفاف و یا کاملا مات باشد در حالی که آسمان مجازی در دسته سقف های کاذب نیمه شفاف قرار می گیرد.

5716

رفع ایراد در سقف کشسانی و آسمان مجازی چگونه است؟

در صورت بروز مشکل در تاسیسات زیر کار سقف کشسان، باید تمامی پارچه از ریل جدا شود تا مشکل را بر طرف کرده و مجددا آن را نصب و اجرا نمود. ولی در آسمان مجازی این محدودیت وجود ندارد و تنها با جداسازی تایل مربوط به آن بخشی از تاسیسات که قصد دسترسی به آن وجود دارد، می توان مشکل را بر طرف کرد. از این رو دشواری دسترسی و زمان لازم برای رفع مشکل تاسیساتی در آسمان مجازی کمتر از سقف کشسان است.

در صورت آسیب رسیدن به سطح کار و پارگی بخشی از سقف کشسان، کل پارچه آن باید عوض شود؛ در حالی که آسمان مجازی چنین نیست و هنگام شکستن بخشی از کار، تنها کافی است تایل شکسته شده و آسیب دیده تعویض شود.

هر کدام از این دو سقف در چه فضا هایی نصب می شوند؟

سقف کشسان را می توان درفضا های مختلف مورد استفاده قرار داد، در صورتی که بیشترین کاربرد آسمان مجازی در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی، حمام، راهرو ها و فضا هایی با ابعاد محدود است.

امید است که مطالب این مقاله رضایت خاطر شما عزیزان را فراهم کرده باشد. همچنین اگر به موضوعاتی مثل انواع مدل های پارتیشن بندی فضا های داخلی، مزایای استفاده از پنجره دوجداره، آشنایی با انواع دیوارپوش ها و سایر موارد علاقه مند هستید، می توانید به مقالات دیگر وبسایت ساختمون مراجعه کرده و از مطالب آن ها استفاده نمایید.

5717
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای