دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تزیین پنجره های رو به خیابان با استفاده از گل ها و گیاهان زینتی

logo
Sakhtemoon
تزیین پنجره های رو به خیابان با استفاده از گل ها و گیاهان زینتی

پنجره ها علاوه بر ایجاد ارتباط بین فضای درونی و بیرونی ساختمان ها و نقش آن در نورپردازی فضای مورد نظر، تاثیر بسزایی نیز در زیبا سازی شهر ها دارند.


پنجره های خارجی خانه، همان ها که رو به فضای خارجی نظیر کوچه و خیابان باز می شوند یکی از المان های تاثیر گذار بر زیبایی شهری می باشند. هر چه ظاهر آن ها زیبا تر باشد نمای شهر هم بهتر خواهد بود و حس بهتری به عابران منتقل خواهد شد. نمای خوب پنجره تنها به قاب زیبا و با دوام و شیشه های تمیز خلاصه نمی شود. گل آرایی یکی از کار هایی است که زیبایی پنجره ها و به دنبال آن شهر را چندین برابر می کند. همه ما زیبایی را دوست داریم و اتفاقا اگر از خیابانی عبور کنیم که پنجره خانه ها آراسته به گل و گیاه است به سلیقه صاحب خانه ها آفرین می گوییم. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی راه های ساده برای زیبا کردن این المان و فضای شهری پرداخته ایم.

باغچه ای جذاب جلوی پنجره ها

نحوه ساخت برخی پنجره ها به گونه ای می باشد که در قسمت جلوی آن ها فضایی تعبیه شده است به عنوان باغچه که می توان در آن انواع مختلف گل ها را قرار داد. اگر خانه شما هم از این فضا های تعبیه شده دارد که خوب است و شما چند مرحله جلو افتاده اید. حالا می ماند انتخاب گل ها که آن کاملا سلیقگی است ولی قرار دادن گیاهانی که دارای گل های رنگی می باشند زیبایی را چند برابر می کند. البته گل ها معمولا مقاومت کمی دارند و اگر در معرض تابش نور آفتاب شدید باشند یا اندکی اختلاف دما آن ها را پژمرده می کند ولی با همه این ها برای فصل هایی از سال مثل بهار که امکان استفاده از آن ها فراهم است سعی کنید انتخاب شما هم همین ها باشد.

5503

قرار دادن گلدان جلوی پنجره ها

اگر پشت پنجره (پنجره دو جداره) شما فضایی شبیه باغچه ندارد اصلا مشکلی نیست. در لبه بیرونی همه آن ها قسمتی با عرض های مختلف در خانه ها وجود دارد. شما می توانید روی همان لبه از گلدان هایی متناسب با عرض شان استفاده کنید. تنوع گلدان های در بازار بسیار زیاد است و حتما می توانید گلدانی مناسب با عرض لبه پنجره پیدا کنید. فقط یک نکته را نباید فراموش کرد. اگر فضایی که در آن گلدان را قرار می دهیم مثل باغچه محصور نیست باید گلدان به وسیله طناب و یا وسایل دیگر به لبه پنجره محکم شده باشد مبادا در اثر وزش باد ناگهانی یا عوامل دیگر به خیابان پرت شده و حادثه آفرین شود.

حتی اگر همان لبه ی کوچک هم پشت پنجره شما نیست می توانید با ساختن تاقچه های چوبی یا باکس های فلزی فضایی مناسب برای قرار دادن گلدان های تان ایجاد کنید. این کار بسیار ساده است. یک قفسه ساده که به وسیله زنجیر یا طناب به لبه محکم شده است فضای خوبی برای قرار دادن گلدان ها ایجاد می کند.

با بیشتر شدن علاقه مردم به گل و گیاه و استفاده از آن به عنوان یک عنصر مهم در طراحی منزل، گلدان های متنوعی هم تولید می شود متناسب با سلیقه و نیاز افراد. یکی از این نوع گلدان ها، گلدان های دیواری است. شکل ظاهری آن ها به صورت نیم گلدان است و دارای پشتی صاف می باشند که به راحتی قابل نصب روی دیوار باشد. پس اگر هیچ کدام از راه های ذکر شده در بالا به کار تان نیامد در آخرین مرحله می توانید از همین گلدان ها استفاده کنید و در قسمت پایین و یا در مجاورت پنجره ها نصب شان کنید. فقط حواس تان باشد هنگام نصب به دسترسی آن ها هم توجه کنید چون گلدان نیاز به مراقبت دارد.

5505

تناسب رنگ گل ها با رنگ پرده ها

می توان رنگ گل های مورد نظر را متناسب با رنگ پرده های پنجره انتخاب کرد که در صورت کشیده بودن پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره) نیز پنجره ها نمای ظاهری جذاب و چشم نوازی داشته باشند.

یکسان بودن گل های پشت پنجره برج ها و آپارتمان ها

در آپارتمان ها و برج هایی که نمای بیرونی دارای پنجره هایی با شکل و شمایل یکسان می باشد ایده خوب این است که اعضای ساختمان با هماهنگی یکدیگر از گل ها و گلدان هایی مشابه استفاده کنند. تصور کنید اگر استفاده از گل ها و گلدان ها با نظمی خاص باشد که در آن هم رنگ گل و هم رنگ گلدان لحاظ شده است نمای بیرونی چقدر زیبا خواهد شد.

درختچه های کوچک را فراموش نکنید

گل هایی که پشت پنجره ها قرار می دهید به سلیقه شما بستگی دارد اما گل هایی که وقتی رشد می کنند آویزان می شوند نمای بسیار جالبی به آن ها می دهد. اگر فضای پشت پنجره به قدر کافی بزرگ باشد می توان از درختچه های کوچک هم استفاده کرد. مثلا درختچه های کاج که اتفاقا در فصل زمستان هم سبزی خود را دارند و از آن یکنواختی رنگ های زمستانی نجات مان می دهند.

5507

همانگی رنگ قاب پنجره با رنگ گل ها و گیاهان

شاید این موضوع اهمیت چندانی نداشته باشد ولی اگر رعایت شود قطعا زیبایی را چندین برابر می کند. منظورم هماهنگی رنگ قاب پنجره ها و حصار های مقابل آن است با گلدان ها و حتی گل هایی که استفاده می شود. گل های قرمز را روی نرده های سفید رنگ پنجره ها تصور کنید. زیبایی منحصر به فردی خواهد داشت.

در این مقاله به برخی راه ها برای قرار دادن گل های پشت پنجره ها اشاره شد اما باز راه های دیگری وجود دارد که بسته به سلیقه و نیاز شما ابداع و بکار گرفته می شود. هدف ایجاد زیبایی است. با هر وسیله ای که در دسترس است و هر اندازه امکاناتی که داریم.

5509
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای