دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ترسناکترین پل‌های جهان

logo
Sakhtemoon
ترسناکترین پل‌های جهان

وب سایت ساختمون علاوه بر ارائه مطالب آموزشی جهت آشنایی شما با مصالح و تجهیزات ساختمانی، سعی دارد شما را با شگفتی‌های معماری جهان نیز آشنا کند، در این راستا به سراغ ترسناکترین پل‌های جهان رفته ایم. پل‌هایی که عبور از آن‌ها چالشی میان ترس و شجاعت است، ریسک پذیر باشید و با ما همسفر شوید.


پل‌ها معمولا به عنوان راه ارتباطی میان دو منطقه، جهت دسترسی آسانتر به کار برده می‌شوند و عموما بر روی رودخانه، دریا یا دره ساخته می‌شوند. در معماری جدید، گاها از پل‌ها به عنوان مسیری رویایی برای سیر و سیاحت نیز استفاده می‌شود. در مقاله پیش‌رو قصد داریم شما را با 15 پل ترسناک دنیا آشنا کنیم.

شماره 15: پل معلق لانگ جینگ- Longjing Bridge

ساخت این پل که بر روی رودخانه لانگ جیانگ در استان یونن چین قرار دارد، اخیرا به پایان رسیده است . این پل بسیار زیبا و در عین حال ترسناک است. ارتفاع این پل از سطح زمین 920 فوت (280 متر) است و از این بابت رکورد جهانی دارد . طول این پل بیش از 8000 فوت (2471 متر) و فاصله بزرگترین دهنه آن حدود 4000 فوت (1196 متر) است، در حال حاضر این پل طولانی ترین پل معلق در دنیاست.

2732

شماره 14: پل پیاده تیتلیس- Titlis cliff walk

این پل یک پل عابر پیاده است که از صخره های یخی کف دره کوههای آلپ سوییس 1500 فوت ارتفاع دارد. مهندسی و ساخت این پل در چنین شرایط بحرانی بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است. ارتفاع این پل از سطح دریا 3238 متر است. دور از تصور نیست که راه رفتن برروی این پل یک تجربه به یاد ماندنی و در عین حال ترسناک است.

2734

شماره 13، پل دره سلطنتی- Royal Gorge Bridge

پل دره سلطنتی یک جاذبه توریستی در نزدیکی شهر کانیون کلرادو است. این پل عرض دره را می پوشاند و ارتفاع آن از رودخانه آرکانزاس 950 فوت (291 متر) است. هنگام عبور از این پل در حین لذت بردن از مناظر مرتفع، نگرانی زیادی به افراد القا می شود.

2736

شماره 12: پل معلق دریفت- Drift suspension Bridge

پل معلق دریفت، یکی از طولانی ترین پل‌های معلق عابر دردنیا که دو قله را در رشته کوه‌های آلپ به یکدیگر متصل می کند. با وجود ساده بودن طرح پل، رد شدن از روی آن ساده نیست. شما باید 170 متر را در ارتفاع خیلی بالا پیاده روی کنید. برای رسیدن به پل، باید ابتدا به یک تله کابین سوار شوید و بعد حدود 2 ساعت پیاده روی کنید. اگر بر روی این پل زیبا قدم می‌گذارید، هنگام عبور از روی پل آهسته حرکت کنید و دستهای خود را محکم به طنابهای دو طرف بگیرید.

2738

شماره 11، پل کواندینسکی- Kuandinsky bridge

پل کواندینسکی که در روسیه قرار دارد، بی شک یکی از ترسناکترین پل‌های جهان است. این موضوع عمدتا به خاطر این است، که این پل از زمان ساختش در 30 سال پیش تعمیر و نگهداری نشده است. عرشه این پل متشکل از فولاد و الوارهای شل است. این پل در ابتدا قرار بوده است که بخشی از یک خط آهن بین قاره ای باشد. ولی این موضوع هیچوقت محقق نشده است.

2740

شماره 10: پل کاپیلانو- Capilano suspension bridge

پل معلق کاپیلانو که بر روی رودخانه پر پیچ و خم کاپیلانو در ونکور کانادا واقع شده است. این پل از دل یک جنگل مه آلود همیشه سبز عبور می‌کند. هر ساله تعداد زیادی توریست از روی این پل خوفناک 230 متری عبور می کنند. هنگام عبور از روی این پل باید به شدت مراقبت کرد، چرا که سطح آن بواسطه هوای مرطوب منطقه خیلی لیز است و امکان افتادن وجود دارد.

2742

شماره 9: پل مانکی- Monkey Bridge

این پل، بدون شک جزو منحصر بفردترین و صعب العبورترین پل‌های این گروه است. در این محل، راهنماهای محلی به توریستها برای عبور از روی پل کمک می‌کنند. عرشه های این پل چوبی از تکه های چوب جدا از هم ساخته شده است. لذا برای عبور از روی پل، شما مجبورید که به دقت پای خود را روی تک تک چوب‌ها بگذارید.

2744

شماره 8: پل واین- Vine Bridge

ژاپن، نه تنها شهرهای بزرگی نظیر توکیو و کیوتو را در خود دارد بلکه مکان‌های عجیب و غریبی نظیر دره مه آلود Iya، با درختان تنومند که پل واین نیز در آن واقع است، در این کشور زیبا قرار دارند. این پل عجیب، متشکل از گیاهان درهم تنیده و بسیار مستحکم است. با این حالی چیزی که عبور از روی این پل را کمی ترسناک می‌کند، فاصله تقریبا 30 سانتی‌متری الوارهای کف این پل است. لذا کسانی که نگران عبور از روی چنین پلی هستند، باید روش دیگری برای عبور از این دره پیدا کنند.

2746

شماره 7: پل معلق حسینی- Hussaini Hanging Bridge

کافیست نگاهی به پل حسینی بیندازید تا متوجه شوید که چرا اینقدر ترسناک است. این پل که در پاکستان واقع شده، متشکل از مجموعه ای از چوب‌های جدا از هم است که در عرض دریاچه قرار گرفته است و به همین علت ترسناک بنظر می‌رسد. البته این ترس، با مشاهده منظره پل مجاور آن که تقریبا تخریب شده، چندین برابر می‌شود.

2748

شماره 6: پل طنابی کریک اریدی- Carrick A Rede rope Bridge

پل کریک اریدی  یک پل طنابی مشهور در شمال ایرلند است، که سرزمین اصلی ایرلند را به جزیره کوچکی بنام کریک اریدی متصل می کند. این پل خیلی طولانی نیست و فقط 20 متر طول دارد. اما ارتفاع آن 98 فوت است و بر فراز حجم انبوهی از صخره ها و امواج دریا قرار دارد. احتمالا علت اصلی نگرانی افراد هنگام عبور از روی این پل کوتاه این است، که این پل با تعدادی تخته و طناب به هم گره خورده درست شده است.

2750

شماره 5: پل شیشه ای ژانگ جیاجی- Zhangjiajie Glass Bridge

پل شیشه‌ای ژانگ جیاجی که در چین واقع شده است، در سال 2016 افتتاح شد. ارتفاع این پل از کف دره 900 فوت است. هدف از ساخت این پل، لذت بردن از طبیعت و مناظر نفس گیر اطراف آن است. با این حال نگاه کردن از ارتفاع حدود 300 متری به این مناظر لرزه بر اندام انسان می اندازد. زمانی ترس افراد بیشتر می‌شود که یک قطعه شیشه زیر پای عابرین ترک می خورد. در حال حاضر، حداکثر تعداد افراد مجاز برای تردد روی پل 800 نفر است.

2752

شماره 4: پل هوهان چاو- Haohan Qiao Bridge

پل ژانگ جیاجی تنها پل شیشه ای در چین نیست. پل شیشه ای دیگری هم بر فراز پارک ملی وجود دارد. که به آن پل مرد شجاع گفته می شود. قبل از سال 2014 معروفیت این پل به خاطر ترسناکی آن بود.

2754

شماره 3: پل‌های آی پتری- Ai-Petri Bridges

بعضی از پل‌ها توسط بادهای کوه‌های کریمه تکان می‌خورند. رد شدن از روی پل‌های آی پتری، بواسطه وجود این بادها بسیار مشکل است. سرعت باد در بعضی از روزهای سال در این محل به 100 مایل  بر ساعت می رسد. از بالای این پل‌ها مناظر زیبای دریای سیاه و شهرهای اطراف قابل مشاهده است.

2756

شماره 2: پل آگوئیل دومیدی- Aiguille du Midi bridge

پل آگوئیل دومیدی در کشور فرانسه واقع شده است. شما می توانید توسط یک تله کابین به سلسله کوههای مونت بلانک فرانسه برسید و از مناظر بسیار زیبای ابرها در آن ارتفاع لذت ببرید. طول این پل خیلی کم است ولی ارتفاع آن  9200حدود فوت است.

2758

شماره 1: پل اشیما اوهاشی- Eshima ohashi bridge

پل‌های قبلی هرکدام به نوعی ترسناک بودند، ولی این پل بدون شک ترسناک‌ترین آنهاست. پل اشیما اوهاشی شهرهای ماتسو و ساکایمیناتو در ژاپن را به هم وصل میکند. این پل بیشتر از یک بزرگراه به یک رولرکاستر شباهت دارد. معروفیت این پل بخاطر شیب زیاد آنست. اگر زمانی قصد عبور از روی این پل را داشتید، حتما بخاطر داشته باشید که به علت حفظ ایمنی خود، حتما دست خود را بیرون از پنجره نگذارید.

2760

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مرجع نیازمندی های صنعت ساختمان است. در این وبسایت میتوانید با انواع محصولات ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی، انواع درب‌ و پنجره (مانند درب ضد سرقت، کرکره برقی، پنجره upvc)، انواع مصالح ساختمانی (مانند شیشه سکوریت، گچ و سیمان)، انواع سقف (مانند سقف شینگل و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع تاسیسات ساختمانی و سایر کالاهای ساختمانی آشنا شوید و با فعالان در این حوزهها ارتباط برقرار کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای