دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تجربه ای متفاوت و جذاب با داشتن جکوزی در منزل

logo
Sakhtemoon
تجربه ای متفاوت و جذاب با داشتن جکوزی در منزل

جکوزی خانگی تجربه ای فراموش نشدنی برای علاقه مندان به آب تنی است. جکوزی خانگی می تواند امکانات جانبی از قبیل حباب ساز، نورپردازی و جت آب داشته باشد.


زندگی مدرن و امروزی، نیاز به آرامش و تخلیه فشار های روانی را دو چندان می کند. جکوزی های خانگی یکی از راهکار های جالب و موثر در این زمینه است. این وسیله، محل مناسبی برای آخر یک روز خسته کننده کاری و کسب آرامش و انرژی است. جکوزی ها با ایجاد فشار آب در بستری از آب گرم، شرایط ماساژ آبی را فراهم می کنند که در نهایت جریان خون را سرعت بخشیده و سبب آرامش می شوند. شاید در سال های گذشته این محصول محدود به خانه های بزرگ و لوکس بود، اما امروزه و با ارائه نمونه های خانگی، می توان از این وسیله در خانه های معمولی و حتی آپارتمانی نیز بهره برد. نمونه های خانگی در ابعاد و فرم های مختلفی ساخته می شوند و می توانند ظرفیت یک الی دو نفر را داشته باشند. شکل های رایج جکوزی خانگی به فرم مربعی، مستطیل شکل، دایره ای و نهایتا بیضی است اما مدل هایی برای گوشه دیوار و یا فرم های غیر رایج آن نیز وجود دارد. می توان مهمترین مزیت جکوزی های خانگی نسبت به نمونه های دیگر را بهداشتی تر بودن آن و هزینه پایین نگه داری و یا تعمیر آن دانست. مدل های خانگی توسط خود شما تمیز می شوند و تنها شما هستید که از آن استفاده می کنید. این محصول پر مزیت همیشه و همواره برای شما است و می توانید بدون خروج از خانه و یا اشتراک آن با افراد دیگر، از آن استفاده کرده و آرامش و انرژی خود را تجدید نمایید و از خواص درمانی آن بهره مند شوید. در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی انواع مدل های خانگی جکوزی و مسائل پیرامون آن می پردازیم.

6109

دسته بندی جکوزی های خانگی

جکوزی به صورت عمومی به دو نوع تقسیم می شود مدل پیش ساخته و مدلی که در محل مورد نظر ساخته می شود که در مورد نمونه های خانگی نیز همین طور است. مدل های خانگی می توانند به عنوان وان جکوزی (همان مدل پیش ساخته) فضای داخلی حمام قرار بگیر ند و یا در هر قسمتی از حمام که مد نظ نظر تان است، جکوزی ساخته شود

جکوزی خانگی از پیش ساخته

جکوزی های خانگی از پیش ساخته به صورت واحدی شبیه وان هستند که بدون نیاز به تغییر در ساختار محل مورد نظر، در محل متناسب اجرا می شوند. این نمونه کمترین زیر سازی ممکن را دارد و زمان نصب و اجرای آن نیز بسیار کوتاه است. مدل های پیش ساخته نیاز به حفاری، لوله کشی مازاد، برق کشی خارجی و موارد دیگر ندارند و برای کار با آن تنها لازم است آن را به برق وصل کرد. علاوه بر این نمونه ها را می توان مانند وسیله قابل حمل از خانه ای به خانه دیگری منتقل کرد. تنها عیب این نمونه نسبت به مدلی که در آن فضا ساخته می شود این است که نمای آن، نسبت به اندازه آن ها، با محیط مورد نظر یکپارچه نخواهد بود و ممکن است آب آن به نسبت جکوزی های ساخته شده، تصفیه ای با کیفیت نداشته باشد.

6110

ساخت جکوزی خانگی

این نمونه نیاز به تغییرات بیشتری در محیط مورد نظر دارد. برای آن، در ابتدای کار افراد مجرب باید محل پیاده سازی را بررسی کنند. این بررسی برای طراحی سیستم لوله کشی و الزامات و زیرسازی های اولیه ضروری است. در مرحله بعد لوله کشی های لازم، زیر سازی و نهایتا تعبیه محل اجرای جکوزی صورت می گیرد. پس از نصب، از صحیح بودن اتصالات، درست بودن لوله کشی و دیگر سیستم های جکوزی اطمینان کسب می شود و امکانات جانبی آن بررسی شده و در نهایت، فضای حمام بازسازی و آماده استفاده می شود.

البته دسته بندی های دیگری در مورد نمونه های خانگی وجود دارد که بر اساس امکانات جانبی آن ها است. امکانات جانبی جکوزی می تواند جت آب در موقعیت های مختلف بدنه، سیستم تهویه هوا، نمونه های حباب ساز، نمونه های دارای عرشه، کنترل از راه دور، نمونه های گردابی، نمونه های استریویی و موارد دیگر مانند سیستم صوتی و تصویری و نمایشگر لمسی برای کنترل دما و تنظیم زمان برای آن باشد. این امکانات تجربه ای متفاوت تر را برای شما رقم می زنند و جکوزی شما را به وسیله ای منحصر به فرد تبدیل می کنند. امکانات جانبی نمونه های خانگی از مدلی به مدل دیگر متفاوت است و بر روی قیمت محصول تاثیر می گذارد.

6111

نکات مهم در مورد جکوزی خانگی که باید بدانید

جکوزی ها نیاز به نصب حرفه ای و اصولی دارند. سیستم گرمایشی، اتصالات و لوله کشی این وسیله نیاز به نصب دقیق و حرفه ای دارد که برای این امر باید از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

تناسب جکوزی با فضای پیاده سازی را در نظر داشته باشید. اندازه جکوزی باید متناسب با اندازه فضای مورد نظر، منبع آب گرم خانه، سیستم لوله کشی و موارد دیگر باشد. عدم تناسب اندازه و حجم آن با این موارد، محصول مورد نظر را غیر قابل استفاده و ناکارآمد می کند.

جزئیات را در نظر داشته باشید. جکوزی محلی برای ریلکسیشن و آرامش شما است، پس باید تا حد امکان این شرایط را فراهم کنید. باید سیستم کنترل، ابعاد و ساختار آن، کاملا مناسب شرایط شما باشد. تا حد امکان سعی کنید آن را در محلی قرار دهید که چشم انداز و یا فضای مناسبی در معرض دید تان باشد.

بهتر است نورپردازی فضایی که جکوزی در آن قرار دارد باید دارای سیستم کنترل کننده باشد که بتوانید میزان و شدت نور آن را کنترل کرده و فضای آرامش بخش تری فراهم کنید.

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب از قبیل ساندویچ پنل ها، سازه ال اس اف، شومینه های مختلف و موارد دیگر را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های بالقوه مشتریان در این زمینه، معتبر ترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید.

6112
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای