دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تایل شیشه ای (بلوک شیشه ای) چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

logo
Sakhtemoon
تایل شیشه ای (بلوک شیشه ای) چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

بلوک شیشه ای (تایل شیشه ای) متریالی زیبا و کاربردی است که مدل های شفاف و مات دارد وبرای استفاده در دیوار ها، پارتیشن بندی ها و کفپوش ها انتخابی عالی است.


شیشه متریالی زیبا و جذاب است که به شکل های مختلفی از آن استفاده می شود یکی از این اشکال بلوک شیشه ای یا همان تایل شیشه ای است که امروزه از آن استفاده های زیادی در صنعت ساختمان سازی می شود. شیشه هم زیبایی و هم قابلیت انتقال نور را دارد. نور بر هر فضایی که بتابد سبب زیبا تر شدن و البته روشنایی می شود. مسلما در بعضی از قسمت ها هم باید مانع ورود نور به خانه شد. اما نمونه ای از محصولات شیشه ای که این روز ها کاربرد های خلاقانه ای دارند تایل شیشه ای می باشد که در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی آن ها و هم چنین کاربرد ها و مزیت های شان می پردازیم.

7647

بلوک شیشه ای (تایل شیشه ای) چیست؟

بلوک شیشه را با نام کاشی های شیشه ای هم می شناسد. بلوک شیشه ای در اندازه ها و ابعاد مختلف به جهت کاربردهای گوناگون ساخته می شوند. بلوک های شیشه ای دارای رنگ ها و طرح های متنوعی هم می باشند که مناسب با فضای دکوراسیون می توان از بین آن ها انتخاب کرد. در بعضی مواقع از آن به عنوان پارتیشن استفاده می شود.

انواع بلوک شیشه ای

بلوک شیشه ای مات، رنگی و دارای طرح سنگ نمونه های مختلف این محصول می باشد.

بلوک شیشه ای مات

اگر بخواهید از بلوک شیشه ای به عنوان مانعی در برابر نور استفاده کنید،‌ بلوک مات پیشنهاد می شود. علاوه بر این به دلیل این که پشت آن ها مشخص نیست زمانی که امنیت فضا یا قسمتی از خانه مد نظر باشد از این نوع تایل ها استفاده می گردد.

بلوک شیشه ای رنگی

همان طور که از نام شان برمی آید دارای رنگ های متنوع و زیبا می باشند. مزیت عمده آن ها این است که نگرانی بابت تغییر رنگ شان در اثر تابیدن نور خورشید وجود ندارد. نور را به زیبایی پخش می کنند و تاثیر زیادی بر نمای خانه خواهند داشت.

بلوک شیشه ای طرح سنگ

خیلی از افراد هستند که به استفاده از نماد های طبیعت در خانه و دکوراسیون داخلی علاقه دارند. سنگ یکی از همین متریال طبیعی است که حسابی مورد توجه است. بلوک های شیشه ای طرح سنگ برای همین سلیقه ها طراحی شده اند و دارای طرح سنگ های مختلف می باشند که در اندازه های استاندارد و متنوع به بازار عرضه می شوند

7648

استفاده از تایل شیشه ای چه مزایایی دارد؟

اگر به معماری های قدیمی علاقه دارید حتما نمونه هایی از در و پنجره ها با شیشه های رنگی که نور را به زیبا ترین شکل ممکن منعکس می کنند دیده اید. استفاده از تایل شیشه ای رنگی دکوراتیو به شما این امکان را می دهد که جلوه بسیار زیبایی در فضای داخلی دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

تمیز کاری کردن بلوک شیشه ای کار آسانی است و می توان با ساده ترین روش ها و در مدت زمانی کوتاه آن را حسابی برق انداخت.

از آن جایی که این محصولات مقاومت بالایی در برابر باران و باد و نور خورشید دارند لذا استفاده از آن ها در شرایط اقلیمی متفاوت هم امکان پذیر است و محدودیتی برای استفاده در فضای بیرونی خانه نداریم.
تایل های شیشه ای مدرن هستند و نه تنها برای خانه هایی با این سبک دکوراسیون کاربرد دارند بلکه برای استفاده در دکوراسیون سنتی هم مناسب می باشند.

این کاشی ها را معمولا از شیشه های بازیافتی می سازند. خب برای دوستداران محیط زیست این موضوع مهمی می باشد که این محصولات سازگار با محیط زیست هستند و چه خوب است که همیشه به این موضوع در مورد محصولات مختلف توجه داشته باشیم.

معایب بلوک شیشه ای

در مورد تایل شیشه ای هم مانند هر متریال شیشه ای دیگر احتمال خش افتادن وجود دارد.

اگر برای کف مورد استفاده قرار بگیرد در صورت خیس بودن احتمال لیز خوردن وجود دارد.

در صورت شکستن آن ها هزینه زیادی صرف تعمیر و تعویض خواهد شد و در مجموع دارای قیمت ارزانی نمی باشند.

7650

کاربرد های تایل شیشه ای

از این بلوک ها به صورت پارتیشن های جدا کننده در فضای دکوراسیون داخلی منازل استفاده زیادی می شود.

علاوه بر دکوراسیون داخلی همان طور که در ویژگی ها مزایای این محصولات ذکر شد قابلیت استفاده در بیرون هم وجود دارد. برای درب رودی خانه ها می توان با استفاده خلاقانه از این کاشی ها، ترکیب خاص و زیبایی ایجاد کرد.

استفاده جالبی که در مورد بلوک های شیشه ای وجود دارد برای کف است. زمانی که عبور نور در چنین قسمتی اهمیت دارد می توان از نمونه های مقاوم این محصول که دقیقا برای همین کاربرد طراحی شده اند استفاده کرد.

سرویس بهداشتی و حمام خانه ها هم قسمتی دیگر است که کاشی های شیشه ای برای آن ها کاربرد وسیعی دارد. تمیز کردن این کاشی ها به آسانی است و برای نصب شان هم دردسر زیادی نخواهید داشت. علاوه بر این قسمت ها در آشپزخانه هم کاشی های شیشه ای کاربرد دارند. مثلا دیوار پشت سینک ظرفشویی یک پیشنهاد خوب می باشد که می توانید از نمونه تایل های رنگی متناسب با کابینت ها و دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده کنید. انواع بی رنگ هم برای ایجاد فضایی خنثی می توانند کاربرد داشته باشد.

7649

اگر قصد خرید مصالح ساختمانی با کیفیت و با قیمت مناسب را دارید با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید عرضه کنندگان این محصولات را به خوبی بشناسید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وبسایت ساختمون با رصد کردن مستمر بازار و بررسی نیاز های مشتریان بالقوه در این زمینه، معتبرترین مراکز عرضه کننده فعال را معرفی می نماید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از سایر محصولات ارائه شده مثل انواع پرده ها، کرکره های برقی، انواع سازه پیش ساخته مثل سازه ال اس اف، ساندویچ پانل ها و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای