دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاثیر و نقش تزیین کردن دیوارهای بلند در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
 تاثیر و نقش تزیین کردن دیوارهای بلند در دکوراسیون داخلی

دیوار بلند را می توان با ایده های جدید و جذاب تزیین کرد که این امر علاوه بر زیبا سازی آن دیوار، تاثیر چشم گیری نیز در نمای دکوراسیون داخلی منازل دارد.


تقریبا همه به داشتن خانه ای دلباز علاقه دارند و فضا های وسیع موجود در آن برای شان دلچسب است. اما وقتی که این وسعت حجم و دلبازی فضا در مورد دیوار ها باشد، ممکن است کمی سردرگمی ایجاد کند. مطمئنا برای هیچ کسی زندگی در خانه ای با دیوار های کوتاه، مطلوب نیست و تزئین کردن آن ها کاری سخت و دشوار است، اما در صورت مواجه شدن با دیوار های خیلی بلند چه باید کرد؟ شاید در ابتدای کار ندانید این فضای عمودی را چگونه مدیریت و سازماندهی کنید، اما در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید راهکار هایی را مشاهده کنید که با بکارگیری آن ها، دیوار های بلند خانه تان چشم نواز و خیره کننده باشند و در دکوراسیون داخلی شما تبدیل به المانی خاص و جذاب شوند. با ما همراه باشید تا ایده هایی جالب درباره تزئین دیوار های بلند را مشاهده کنید.

5933

نصب آثار هنری و تابلو های زیبا

اولین و رایج ترین روش، استفاده از آثار هنری مانند تابلو های هنری است. این آثار می توانند همچون نگینی در بستر دیوار مورد نظر شما بدرخشند و ارتفاع بیش از حد آن را تحت الشعاع قرار دهند. استفاده از نورپردازی متمرکز و مناسب برای این آثار هنری نیز توصیه می شود. حتما به تناسب ابعاد تابلو و اثر هنری مورد استفاده و ارتفاع دیوار توجه کنید چون در غیر این صورت، ارتفاع دیوار بیش از پیش نمایان می شود. بهتر است از آثاری استفاده کنید که در راستای ارتفاع دیوار ادامه پیدا کنند.

تعدد اکسسوری ها و دیوارکوب های دیوار بلند

در صورت استفاده از اکسسوری ها و یا تابلو ها بر روی دیوار های بلند می توانید جلوه ای خاص به دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر بدهید، استفاده از چندین اکسسوری نیز گزینه مناسبی است. به خاطر داشته باشید شما فضای نسبتا زیادی برای مانور دادن بر روی چیدمان اکسسوری ها و یا تابلو ها در کنار هم دارید. پس یک ناحیه مرکزی مناسب در وسط دیوار در نظر گرفته و سپس اکسسوی ها و یا دیوارکوب ها را در کنار هم و با حفظ فاصله حداقلی، بر روی دیوار نصب کنید. نورپردازی سقفی متمایل به اشیا روی دیوار را فراموش نکنید. حتی امکان ترکیب اکسسوری های متفاوت بر روی دیوار مورد نظر وجود دارد که در صورت در انتخاب این گزینه، بهتر است زمان و وقت بیشتری را برای پیاده سازی ایده تان در نظر داشته باشید.

دیوارپوش های خیره کننده

دیوار های بلند بهترین موقعیت برای استفاده از دیوارپوش هایی با تزئینات متنوع هستند. با توجه به میزان خلوتی محیط و فضای عرضی دیوار که در اختیار دارید، می توانید از دیوارپوش های بسیار متنوعی با جنس های مختلف و متناسب با دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر استفاده کنید. این دیوارپوش ها می توانند مانند اثر هنری تمام قد در دیوار مورد نظر تان خودنمایی کنند.

5934

قفسه بندی و استفاده از شلف

یکی از راهکار های مناسب و در عین حال کاربردی برای تعدیل ارتفاع دیوار های بلند، استفاده از شلف های دیواری و قفسه بندی دیوار است. این حجم های افقی سبب شکست امتداد مسیر عمودی ناشی از ارتفاع دیوار می شود. در کنار این تاثیر، این شلف ها محل مناسبی برای قرار دادن اکسسوری های کوچک تر هستند و زیبایی فضای مورد نظر را افزایش می دهند. وجود شلف ها و قفسه ها، دیوار بلند مورد نظرتان را از حالت خلوتی خارج کرده و به آن نمای متفاوت و زیبایی می دهند.

والان های جذاب و خیره کننده پرده

اگر بر روی دیوار مورد نظر تان پنجره (پنجره UPVC) قرار دارد، نباید آن را رها کنید، چرا که در این صورت، دیواری بسیار خلوت خواهید داشت که تاثیر منفی بر روی سایر بخش های فضای مورد نظر می گذارد. ارتفاع بلند دیوار پنجره این امکان را برای شما فراهم می کند که از پرده هایی با یالان های ساده و یا طرح دار استفاده کنید. این پرده ها به نوعی بافت و رنگ جدیدی به دکوراسیون داخلی اضافه می کنند و چین های زیبای آن ها، دیوار و فضا را از حالت بی آلایشی و خلوتی خارج می کند. توجه داشته باشید عرض پرده باید به صورتی باشد که در صورت باز بودن، چین مناسب را داشته باشد. همچنین پرده باید از بالای دیوار شروع و تا حداقل 10 سانتی متر تا زمین و یا مماس با آن ادامه پیدا کند. پیشنهاد می شود در صورت امکان از رنگ های خیره کننده متناسب با دکوراسیون داخلی برای پرده ها (پرده زبرا) استفاده کنید.

استفاده از دیوار سبز

دیوار سبز یکی از برجسته ترین و متمایز ترین موارد جدید در صنعت دکوراسیون داخلی است. بک راهکار بسیار متفاوت و منحصر به فرد برای تزئین دیوار بلند، استفاده از دیوار سبز سراسری و یا عمودی با پوشش گیاهی متنوع است. این کار دیوار شما را منحصر به فرد کرده و در عین حال به تصفیه هوا و افزایش روحیه و نشاط افراد حاضر در اتاق کمک زیادی می کند.

5935

فضا سازی بر روی دیوار

یک راهکار هوشمندانه و رایج برای اتاق هایی با دیوار بلند، استفاده از گچ بری های دیواری برای ایجاد حاشیه های متعدد است. این حاشیه ها به نوعی به صورت پیش فرض محل نصب دیوارکوب را مشخص می کنند و در صورتی که حتی چیزی روی دیوار نصب نشود، با ماهیت خود دیوار را از سادگی خارج کرده و با فضا سازی خود، ارتفاع آن را تعدیل می دهند. این روش در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی نیز به وفور پیاده سازی و اجرا می شود و به نوعی رایج است.

رنگ های سنگین و غیر روشن

دیوار های بلند این امتیاز را برای شما فراهم می کنند که بتوانید با خیال راحت از رنگ های تیره تر و سنگین برای دیوار استفاده کنید. نمای نهایی دیوار هایی با این رنگ بسیار خیره کننده جلوه ای خاص در دکوراسیون داخلی شما ایجاد می کنند. در صورتی که رنگ دیوار تان تیره باشد، می توانید بدون نگرانی از دیوارکوب های کوچک تر استفاده کرده و با نورپردازی مناسب، جلوه آن بر روی دیوار را افزایش دهید. پیشنهاد دیگر در زمینه رنگ کردن دیوار های بلند، افزایش تضاد آن با رنگ کفپوش (کفپوش اپوکسی) فضا است که به این طریق، ارتفاع بصری آن تعدیل پیدا می کند.

5936
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای