دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

تاثیرات و ویژگی های استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
تاثیرات و ویژگی های استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ ها تاثیری شگرف و بی نظیر در دکوراسیون داخلی دارند به همین علت استفاده از طیف های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون می تواند حس و حالی خاص به فضا بدهد.


رنگ ها در زندگی روزمره ما نقش مهمی ایفا می کنند. تاثیر آن ها بر روی ابعاد مختلف فکری و روحی برای همه مشخص است و از این رو، در جنبه های مختلف به کارگیری آن، بررسی و دقت زیادی صف می شود. یکی از این موارد، دکوراسیون داخلی و نقش رنگ در دکوراسیون داخلی است. در دکوراسیون داخلی فضا هایی مانند منازل، علاوه بر جنبه فضا سازی و بعد دهی و موارد دیگر، تاثیرات روحی رنگ بر روحیات افراد نیز در نظر گرفته می شود. یکی از رنگ های اصلی با قدمت طولانی در دکوراسیون داخلی، رنگ آبی است. این رنگ طیف های بسیار گسترده ای دارد و می توان با توجه به این موضوع، به خوبی از آن در دکوراسیون داخلی بهره برد. از این رو در این مقاله وبسایت ساختمون به ویژگی ها و مزایای استفاده از رنگ جذاب آبی در دکواسیون داخلی می پردازیم.

6223

دکوراسیون داخلی آرامش بخش با استفاده از رنگ آبی

آرامش و حس سکون القا شده توسط رنگ آبی، به خوبی می تواند فضایی به دور از دغدغه و نگرانی های روزمره را برای شما رقم بزند. عمده ترین، شناخته شده و رایج ترین کاربرد این رنگ در دکوراسیون داخلی خانه، فضای اتاق خواب است.

تاثیر این رنگ و در کنار آن نیاز به ایجاد آرامش و سکون در فضای اتاق خواب، باعث شده بیشترین کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون داخلی، به اتاق خواب تخصیص پیدا کند. البته این به این معنی نیست که نمی توان از رنگ آبی در دکوراسیون فضا های دیگر استفاده کرد. رنگ آبی نقشی بسیار کلیدی در طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون ایفا می کند، همچنین می توان با استفاده هوشمندانه از رنگ آبی جلوه های بصری چشم گیر و منحصر به فردی در فضا های مختلف منازل و سایر ساختمان ها به وجود آورد.

رنگ آبی برای ایجاد محیطی آرام، متعادل، راحت گزینه ای مناسب است و می تواند کارایی، خلاقیت، آرامش و تمرکز افراد حاضر در فضا را افزایش دهد. از ویژگی های خاص رنگ آبی می توان به عمق دهی به نمای فضای مورد نظر با استفاده از درجه های تیره این رنگ اشاره نمود که نمای ظاهری جذاب و چشم نواز به وجود می آورد.

6224

دکوراسیون داخلی فضا های مختلف با استفاده از رنگ آبی

آشپزخانه ای با دکوراسیون داخلی رنگ آبی

این رنگ آرامش بخش در فضای آشپزخانه، علاوه بر ایجاد حس سکون برای مخاطب، سبب کاهش اشتها و سوخت و ساز بدن می شود و لحظاتی آرام و بدون هیجان را برای صرف وعده های غذایی به همراه خواهد داشت.

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اگر به دنبال فضایی به دور از دغدغه های روزمره و فشار های فکری و شلوغی هستید، پیشنهاد می کنیم از رنگ آبی روشن برای اتاق خواب تان استفاده کنید. این رنگ می تواند به خوبی حس آرامش لازم را برای شما به وجود آورد و خواب راحت تری برای شما فراهم کند.

در مورد اتاق خواب کودکان و نوجوانان که فعالیت های دیگر آن ها در آن جا صورت می گیرد، توصیه می شود از آبی بیش از حد تیره استفاده نشود. این نوع رنگ می تواند به مرور بر روی کارایی افراد تاثیر منفی گذاشته و همچنین حس کرختی و افسردگی را القا کند. در عوض توصیه می شود از نمونه هایی مانند آبی آسمانی و یا فیروزه ای استفاده شود که آرامش و پویایی را نیز با خود به همراه دارند.

با توجه به تاثیر مثبت رنگ آبی بر روی تمرکز، می توان گفت این گزینه می تواند بیشتر نیاز ها و انتظارات شما را از یک اتاق خواب چند منظوره، فراهم کند.

6225

دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی آبی رنگ

رنگ آبی روشن در این دو فضا حس خنکی، پاکی و تمیزی را به همراه دارد و اگر به همراه نورپردازی متمایل به سفید استفاده شود، می تواند به خوبی این موارد را القا کند. برای فضایی مانند حمام، ایجاد حس آرامش، امنیت و تسکین روح و روان با استفاده از این رنگ به خوبی قابل اجرا است. بنابراین توصیه می شود استفاده از رنگ آبی و به خصوص آبی روشن برای این دو فضا را حتما در اولویت های خود قرار دهید.

اتاق نشیمن راحت و صمیمی با دکوراسیون داخلی آبی

رنگ آبی را می توان با محدودیت های کمتری در فضای اتاق نشیمن به کار برد. آبی تیره می تواند به خوبی عمق پذیری لازم را برای شما فراهم کند، دکوراسیون متفاوتی برای شما ایجاد نماید و در کنار آن، با بکارگیری موارد مکمل دیگر، فضایی آرامش بخش و دوست داشتنی برای عزیزان تان رقم بزند. در صورت استفاده از طیف روشن این رنگ، فضایی دوست داشتنی، صمیمی و لذت بخش را خواهید داشت.

6226

نکات مهم در بکارگیری رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

استفاده از رنگ آبی محدود به هیچ سطح و یا المانی نیست و از دیوارپوش ها تا مبلمان، پرده ها (مثل پرده زبرا، پرده کرکره و موارد دیگر)، انواع کفپوش ها (مثل کفپوش اپوکسی، سرامیک، کاشی و ....)، فرش ها، ست های اتاق و هر مورد دیگری را می توان با حفظ الزامات تعادل در دکوراسیون داخلی، به رنگ آبی انتخاب کرد.

در صورت استفاده از رنگ آبی تیره به نورپردازی مازاد توجه داشته باشید تا فضایی تیره و خسته کننده برای شما ایجاد نکند.

رنگ آبی بسیار روشن فضا را روشن تر و خلوت تر نشان می دهد و گاهی نیاز است که المان های بیشتری را برای جلوگیری از خلوت بودن فضا به آن اضافه کنید.

در مورد ترکیب رنگ آبی با موارد دیگر، تنوع بالایی وجود دارد و با بررسی کافی و مشورت های لازم، می توان ترکیب رنگی مناسب با نسبت مناسب را برای دکوراسیون فضای داخلی مورد نظر به کار برد.

در مورد استفاده از رنگ آبی توصیه می شود برای حفظ بالانس و تعادل بین رنگ های سرد و گرم، از رنگ های گرمی مانند نارنجی در سطوح محدودی استفاده شود و یا طیف رنگی کرم گرم و یا قهوه ای را نیز به کار برد که نتیجه ای دوست داشتنی به همراه دارد.

رنگ آبی نمای بسیار خیره کننده ای در کنار المان های چوبی دارد و دکوراسیونی استثنایی و صمیمی را ایجاد می کند. در عوض، با بکارگیری این رنگ در کنار المان های فلزی مانند استیل، دکوراسیونی مدرن تر به وجود می آید که حس قدرت، شکوه و اطمینان را به همراه دارد.

تاثیرات چندگانه و شگفت انگیز رنگ آبی و نکات بکارگیری آن که در بالا ذکر شد، آن را به گزینه ای قابل تامل تبدیل می کند. با توجه به موارد ذکر شده، توصیه می شود در صورتی که قصد ایجاد تغییر جزئی و یا کلی در دکوراسیون خانه تان را دارید، استفاده از این رنگ را در برنامه کار خود قرار دهید.

6227
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای