دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید ها و نباید های نگه داری از فضای سبز منازل در تابستان

logo
Sakhtemoon
باید ها و نباید های نگه داری از فضای سبز منازل در تابستان

فضای سبز در فصل تابستان نیز همچون سایر فصل ها نیازمند مراقبت ها و رسیدگی های خاصی است تا زیبایی خود را حفظ کرده و از گزند حشرات و آسیب ها هم دور بماند.


همان اندازه که سرمای خشک و شدید به گیاهان آسیب می زند و رشد آن ها را متوقف می کند، گرمای زیاد هم باعث ایجاد اثرات مخربی روی گیاهان خواهد شد. بنابراین باید به همان اندازه که در زمستان از گل ها و گیاهان ظریف و حساس خانه مراقبت می کنیم در تابستان ها هم برنامه ویژه برای نگه داری از این عناصر زیبایی بخش داشته باشیم تا از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی نکات مهم در نگه داری از گیاهان و باغچه ها و به طور کلی فضای سبز خانه ها در تابستان پرداخته ایم.

6672

آبیاری درست گیاهان و انتخاب زمان مناسب

شیوه های آبیاری گیاهان با یکدیگر متفاوت است و هر کدام به دوره ای خاص نیاز دارند اما در مورد نحوه آبیاری بهتر است این نکته را در نظر داشت که در فصل تابستان باید از پاشیدن آب روی برگ ها و گل ها خودداری کرد چرا که این کار موجب پلاسیده شدن آن ها می شود و حتی در برخی موارد رشد برخی آفت ها را به دنبال خواهد داشت. پس حتما به جای پاشیدن آب روی برگ و گل گیاهان، ریشه آن ها را خوب و عمیق آبیاری کنید. اما در مورد زمان آبیاری فضای سبز هم بد نیست بدانید که آبیاری گیاهان در فصل تابستان باید در ساعاتی از شبانه روز باشد که نور خورشید وجود ندارد. مثلا صبح زود پیش از طلوع خورشید و یا اگر آن زمان برای تان سخت است می توانید عصر هنگام که خورشید غروب کرد گیاهان فضای سبز را آبیاری کنید. بعد هم با آبپاشی حیاط یک گوشه دنج برای نشستن و لذت بردن از زیبایی باغچه کوچک تان ایجاد کنید.

6673

از بین بردن حشرات

در ماه های گرم سال معمولا حشرات و آفت های زیادی به باغ و باغچه خانه حمله می کنند. شناختن انواع خطرناک و بدون خطر این موجودات کار کارشناسان و کسانی است که در این زمینه دانش کافی دارند. حواس تان باشد گاهی برخی از این آفت ها نه تنها آسیبی به فضای سبز شما نمی زنند بلکه برای بقای گیاهان وجودشان لازم است. سم پاشی کار آسانی نیست و نیاز به آگاهی کافی دارد. پس پیش از آن که با یک سم قوی به جان گل ها و گیاهان باغچه تان بیفتید حتما از یک گیاه شناس و فردی صاحب نظر مشورت بگیرید و به کمک او سم مورد نیاز و مقدارش را هم مشخص کنید.

هرس کردن شاخه ها و از بین بردن علف های هرز

در فصل تابستان هم مانند فصل زمستان درختان به هرس نیاز دارند ولی این بار با شدت کمتری این کار انجام می شود. در فصل تابستان گیاهان به آب زیادی نیاز دارند. اگر علف های هرز از بین نروند آب مورد نیاز گیاه را می کشند و در نتیجه آسیب جدی به گیاهان فضای سبز شما وارد می شود. به همین دلیل نیاز است که به طور مداوم بازرسی کنید و نگذارید علف های هرز بیش از اندازه رشد کنند و کار به جایی برسد که دیگر قابل کنترل نباشند.

6674

حتما در فصل تابستان مالچ پاشی کنید

مالچ ها با نگه داری هوا در خود باعث می شوند رطوبت خاک حفظ شود و در نتیجه اگر نوبت های آبیای به تاخیر بیفتد مشکل کمتری به وجود می آید. در انتخاب مالچ های تان دقت کنید و آن ها را از انواع طبیعی شان نظیر خاک اره، پوست گردو و فندق و ... انتخاب کنید. اگر اصلا از مالچ استفاده نکرده اید هرگز به سراغ مالچ های پلاستیکی نروید. مالچ ها خوبی دیگری که دارند این است که از رویش علف های هرز در فضای سبز هم جلوگیری می کنند. از سوی دیگر نیز علف هایی که در مالچ ریشه می گیرند به آسانی کنده می شوند.

گیاهانی که در فصل تابستان نیاز به جدا شدن از باغ دارند

گیاهانی که پیازی هستند، نظیر لاله و سنبل در فصل تابستان زمان گل دهی آن ها تمام شده است. در فصل تابستان باید پیاز این گیاهان را از خاک دربیاورید و حتما به درون انبار ببرید. این پیاز ها را در ماسه و در دمایی بین 4 تا 10 درجه سانتی گراد نگهداری کنید تا فصل مناسب گل دهی شان فرا برسد و تا بتوانید آن ها را مجدد در فضای سبز تان بکارید.

6675

کود دهی مناسب

کود هم به اندازه آب برای گیاهان اهمیت دارد و در واقع نوعی غذا برای آن ها به حساب می آید. اما این دلیل نمی شود که هر زمان احساس کردید نیاز است کود فراوان به پای گیاهان فضای سبز تان بریزید. این کار هم قوانین و قاعده و اصول خاص خودش را دارد. همیشه کود زیاد برای گیاهان خوب نیست و جالب است بدانید اگر کود پای گیاه زیاد باشد اثر منفی دارد. چرا که کود زیاد باعث می شود گیاه بیشتر تشنه شود و در نتیجه در فصل گرم بیشتر آسیب می بیند. حتما برای مشخص کردن نوبت های کود دهی و میزان مناسب مورد نیاز در هر دوره باید از نظر کارشناسان و کسانی که سواد کافی در این زمینه دارند استفاده کنید.

6676

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات مثل انواع شومینه ها، ساندویچ پنل ها، سقف های کاذب، کفپوش های مختلف، پله گرد ها و سایر موارد نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای