دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های اصولی و کاربردی برای طراحی اتاق نوجوان

logo
Sakhtemoon
ایده های اصولی و کاربردی برای طراحی اتاق نوجوان

برای یافتن ایده ناب برای طراحی اتاق نوجوان بهتر است از دید او به این طراحی نگاه کنید. بی شک با در نظر گرفتن علایق و سلایق او قادر به طراحی خاصی خواهید بود.


اتاق نوجوان بیش از یک فضا برای استراحت او محسوب می شود و نقشی اساسی و پر اهمیت برای نوجوانان دارد. این فضا در واقع مکانی است که فرد نوجوان بیشترین وقت خود را در آن سپری می کند و مطمئنا از آن تاثیر زیادی می گیرد.یک طراحی مناسب برای اتاق نوجوان می تواند علاوه بر زیبایی و نمایی که ایجاد می کند، به جهت گیری علایق، افزایش تمرکز و کارایی او کمک زیادی کند. به همین منظور در این مقاله ساختمون ایده های جالبی در مورد طراحی و دکوراسیون اتاق نوجوان را می توانید ببینید که متناسب با روحیات و بازه سنی آن ها است.

المان های طراحی اتاق نوجوان

مهمترین المان های اتاق نوجوان تخت و کمد آن است. پس تم و مدل آن ها می تواند به نوعی کل دکوراسیون اتاق را تعیین کند. کمد و تخت نوجوانان می تواند طرح و تم حوزه مورد علاقه فرد را داشته باشد، این تم می تواند مربوط به حوزه ورزشی، فعالیت های خود فرد، علاقه مندی های مانند موسیقی یا هنر و موارد دیگر باشد. معمولا در سن نوجوانی شدت علایق افراد بالا است و داشتن اتاقی که این مورد را نمایش دهد، برای آن ها بسیار جالب و منحصر به فرد است.​

استفاده از کمد های جادار و کاربردی، می تواند علاوه بر مزیت هایی که برای فرد نوجوان دارد، از شلوغ شدن اتاق جلوگیری کند.

در مورد اتاق خواب هایی که دو یا چند نفره است، ایجاد فضای خصوصی برای هر فرد اهمیت زیادی دارد. اختصاص دادن تخت و فضای دور تخت به هر فرد، داشتن بخش های اختصاصی از کمد و حتی میزهای مطالعه جدا، تاثیر مناسبی دارند. در مورد این اتاق ها که مختص یک فرد نیست، استفاده از وسایل کمجا و پرکاربرد مانند تخت های دو طبقه، تخت های تاشو، تخت هایی با کشوی توکار و ... گزینه های مناسبی است.

3968

دومین عامل موثر در مورد اتاق نوجوان، رنگ آمیزی و شیوه تزیین دیوارهاست. معمولا در این سن تمایل به استفاده از یک رنگ قوی و غالب زیاد است. برای مثال می توانید به دیوارها رنگ و یا دیوارپوش هایی مانند کاغذ دیواری، با تم آبی و یا بنفش پررنگ بدهید. علاوه بر این، دیوارها موقعیت مناسبی برای نمایش دادن علاقه مندی های فرزندتان است، این علاقه مندی می تواند فیلم، رشته ورزشی و یا موارد دیگر باشد. امروزه کاغذ دیواری و دیوارپوش های طرح دار جالبی برای اتاق نوجوانان طراحی و ارائه شده که به خوبی طیف وسیعی از علاقه مندی های این بازه سنی را پوشش داده است. با استفاده از این نوع کاغذ دیواری و دیوار پوش ها، می توانید مطمئن باشید که 50% مسیر برای یک دکوراسیون مناسب را جلو رفته اید. سعی کنید رنگ و تم انتخابی متناسب با روحیات فرد باشد و در نهایت در دراز مدت خسته کننده به نظر نرسد.

3971

مورد مهم بعدی، ایجاد فضای کاری مانند میز مطالعه است. این فضا محل مناسبی برای انجام دادن تکالیف مدرسه، قرار دادن کامپیوتر و لپ تاپ و ... است. این فضا می تواند مجزا و یا بخشی از تخت نوجوانتان باشد. معمولا تخت خواب هایی وجود دارند که بخشی از آنها برای فضای مطالعه و میز کار طراحی شده است.

3973

علاوه بر موارد بالا، می توانید ایده های زیر را نیز برای اتاق خواب نوجوانتان مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از نورپردازی غیر متمرکز و پراکنده را امتحان کنید. می توانید علاوه بر استفاده از نور مرکزی لامپ سقفی و یا نور چراغ مطالعه، از لامپ های بسیار ریز ریسه ای برای دیوار اتاق استفاده کنید. این سبک لامپ ها طرفداران زیادی دارد و مطمئن باشید نمای زیبایی ایجاد می کند.

نوجوانی، سنی مملو از خاطرات متفاوت و زیبا است. حتی با وجود پیشرفت تکنولوژی و وجود عکس عای دیجیتالی، نصب عکس های خاطره انگیز و منحصر به فرد بر روی دیوار، جذابیت خود را دارد. می توانید عکس ها را در کنار لامپ های ریسه ای به کار ببرید. اگر مایل باشید می توانید تخته و برد بزرگی را مختص این کار بر روی دیوار نصب کنید.

استفاده از تشکچه های فانتزی برای کف اتاق را در خاطر داشته باشید. این تشکچه ها مانند کوسن های بزرگی اند که می توانند محل مناسبی برای نشستن دوستان نوجوانتان و خود او باشند و علاوه بر این، می توانند در زیباسازی اتاق کمک زیادی کنند.

3975

کوسن های فانتزی روی تخت می توانند نمای منحصر به فردی ایجاد کنند. به مدل های ساده و مربعی بسنده نکنید و دنبال مدل های فانتزی با طرح و بافت متفاوت بروید.

برای ساماندهی اتاق نوجوان از شلف استفاده کنید. استفاده از مدل های متنوع شلف های دیواری، علاوه بر کاربردی که دارند، می توانند فضای اتاق را جالب و فانتزی کنند. شلف های مورد نظر می توانند مکعبی، ساده، دارای فرم های فانتزی و یا شکل های دیگر باشند. شلف می تواند به نظم دهی وسایل کمک زیادی کند.

3977

اگر کف اتاق دارای کفپوش مناسبی است، سعی کنید تا جای ممکن آن را با قالی و یا فرش نپوشانید، در عوض می توانید از قالیچه های فانتزی، طرح هندسی و یا ساده متناسب با تم اتاق برای بخش خاصی از آن استفاده کنید.

برای اتاق نوجوان مدل های فانتزی آیینه ها را در نظر داشته باشید.آیینه می تواند به فرم دیواری، ایستاده و یا چسبیده به درب کمد باشد. مجددا می توانید از ریسه های نورانی نیز برای تزیین دور آیینه استفاده کنید.

صندلی های راحتی مانند بالشتک ها و تشکچه های کف، گزینه هایی کاربردی و جالبی برای اتاق نوجوان  خواهند بود. در انتخاب آن ها به کم جا بودن، تناسب آن ها با فضای اتاق و در نهایت راحتی آن ها توجه کنید.

اگر برای دیوارها از رنگ استفاده کرده اید و قصد استفاده از دیوارپوش و یا کاغذ دیواری را هم ندارید، برای خارج کردن فضا از حالت ساده، می توانید از برچسب های دیواری استفاده کنید. تنوع بالای رنگ و طرح این برچسب ها می توانند برای هر سلیقه و هر فضایی مناسب باشد و علاوه بر این، طرفداران زیادی دارد.سعی کنید برچسب ها را بر روی دیواری با بیشترین دید استفاده کنید. بعضی از مدل های این برچسب ها را می توان برای سقف نیز استفاده کرد.

3979

میز کنار تخت یکی از کاربردی ترین موارد موجود در اتاق نوجوان خواهد بود. این میز می تواند محل مناسبی برای قرار دادن گوشی و یا لپ تاپ، کتاب و وسایل ضروری دیگر باشد. استفاده از چراغ مطالعه در کنار این میز، می تواند موقعیت مناسبی برای مطالعه قبل از خواب فرزندتان فراهم کند.

پرده های اتاق نوجوان را تا حد امکان ساده ولی کاربردی انتخاب کنید. توجه داشته باشید این فضا، اتاق خواب یک فرد نوجوان است نه اتاق نشیمن و پذیرایی خانه تان. پس انتخاب های ساده تر، نتیجه و نمای بهتری خواهند داشت.می توانید به جای پرده از کرکره های ریلی نیز استفاده کنید که برای اتاق های شلوغ، گزینه مناسبی است.

در نهایت اینکه توجه داشته باشید به علت بازه سنی و زمان بالایی که فرزندتان در اتاق قرار دارد، تم  وعناصر موجود و امکانات موجود در آن، تاثیر زیادی در شکل گیری روحیات، خلق و خو و علاقه مندی های فرد نوجوان دارد. سعی کنید از انتخاب های جالب و هوشمندانه برای تم اتاق استفاده کنید، فضای مطالعاتی را نادیده نگیرید و در نهایت اینکه کاری کنید اتاق باب میل و سلیقه فرزندتان نیز باشد.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده کرکره)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و کرکره برقی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند شیشه ساختمانی، شیشه سکوریت و ...)، انواع سقف، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، پارکت و ...)، انواع پله پیش ساخته، پله گرد، انواع ابزار آلات ساختمان و سایر کالاهای ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای