دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده های جالب و مقرون به صرفه برای نوسازی کفپوش منازل

logo
Sakhtemoon
ایده های جالب و مقرون به صرفه برای نوسازی کفپوش منازل

تا به حال به نو سازی کفپوش های خود فکر کرده اید؟ شما می توانید با روش های متنوع و با قیمت های مناسب کفپوش های خود را به راحتی نو و زیبا سازید.


کفپوش یکی از المان‌هایی است که تاثیر زیادی بر زیبایی کف خانه دارد. قدیم این طور نبود که برای کفسازی ساختمان تنوع خیلی زیادی وجود داشته باشد و برای این کار از موزاییک هایی با طرح های مختلف استفاده می شد. چون قرار بود روی این موزاییک ها فرش های رنگی و زیبا قرار بگیرد. طوری که تمام سطح کف را بپوشاند. کمی بعد موکت ها به عنوان ارزانترین و اسانترین راهکار کفسازی، بازار استفاده شان داغ شد. به طوری که روی موزاییک های کف را با موکت می پوشاندند و فرش ها را در اندازه های کوچک تر، روی آن ها پهن می کردند. امروزه اما کفپوش های زیادی به بازار عرضه شده است و کمتر کسی را پیدا می کنید که برای ساختن خانه و یا بازسازی آن، باز به سراغ موزاییک های قدیمی برود. البته هنوز در بسیاری از خانه های قدیمی موزاییک ها هستند ولی در صورتی که بازسازی انجام شود یکی از ایده های اولیه، تعویض کف پوش خانه است. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی کفپوش های مختلف جهت استفاده در کف هنگام نوسازی خانه ها می پردازیم.

7580

عوامل موثر بر انتخاب کفپوش مناسب

اولین نکته ای که مورد توجه قرار می گیرد این است که منزل شما شخصی و یا استیجاری است. چون در صورتی که اجاره ای باشد علاوه بر نظر شما نظر صاحب خانه هم بر انتخاب کف پوش مناسب تاثیر گذار است. نمایی که کف پوش ها دارند و در حقیقت شکل ظاهری شان عامل دیگری در انتخاب افراد است که برای این موضوع سلیقه افراد مختلف تاثیر زیادی بر آن دارد. اگر که کف پوش ها دارای رنگ های متنوع باشند می توانند پاسخگوی نیاز تعداد بیشتری از مردم باشند چون رنگ کفپوش ها هم باید پیش از خرید مورد توجه قرار بگیرد. شیوه نصب و سختی و آسانی آن، قیمت و هزینه تمام شده، شرایط نگهداری و ایمنی کف پوش ها از دیگر عواملی است که باید حتما بررسی شود تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

استفاده از کفپوش سنگی برای بازسازی کف خانه

استفاده از سنگ های طبیعی برای بازسازی کف خانه ها نیاز به صرف هزینه ی بالایی دارد. قیمت تمام شده سنگ ها بالا است و علاوه بر آن نصب کردن آن ها هم به سادگی نخواهد بود. اما خب در کنار این ها، سنگ ها مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند و برای کف آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی بسیار مناسب می باشند. به طور کلی سنگ ها نمای خیلی زیبایی هم به خانه می بخشند. از گرانیت، مرمر و تراورتن برای این کار استفاده زیادی می شود که قیمت مرمر و گرانیت به مراتب از تراورتن بیشتر است.

استفاده از کفپوش سرامیکی برای بازسازی کف خانه

این نوع کف وش ها طرفداران زیادی دارند و استفاده از آن ها بسیار متداول است. استفاده از کف پوش های سرامیکی نیازمند صرف هزینه های زیادی نیست و مقرون به صرفه می باشد. البته سرامیک ها هم درجه های کیفی متفاوتی دارند و بر اساس آن قیمت گذاری می شوند. علاوه بر این طرح و ضخامت آن ها هم بر قیمت تاثیر دارد. مشکل اصلی در استفاده از کف پوش های سرامیکی سرد بودن آن ها در فصل زمستان است که اگر برای تان اهمیت دارد باید به آن توجه داشته باشید.

7581

استفاده از پارکت چوبی برای بازسازی کف خانه

جنس پارکت های چوبی از چوب طبیعی است. برای این کار از چوب درختانی چون بلوط، کاج و افرا استفاده می کنند. استفاده از پارکت ها زیبایی فوق العاده ای دارد و نشانه ای از حضور طبیعت در خانه است که به راحتی هم با سایر وسایل خانه هماهنگ می شود و می توان هارمونی جذابی خلق کرد. این کفپوش های چوبی عایق صوت و حرارت هم می باشند. قیمت پارکت ها بر اساس چوبی که برای ساخت آن ها استفاده شده و همچنین ضخامتی که دارند تعیین می شود اما در مجموع جز کفپوش های گران قیمت می باشند.

استفاده از کفپوش لمینت برای بازسازی کف خانه

این کفپوش ها شبیه به پارکت می باشند اما مزیتی که دارند قیمت ارزان تر آن ها است. می توان لمینت را با قیمت مناسب تهیه و در کف خانه به آسانی بدون استفاده از چسب و ملات نصب کرد. شکل ظاهری شان به صورتی است که در هم قفل می شوند. این کفپوش هم مانند پارکت عایق خوب صوت است. انبساط این کفپوش ها در فصول گرم گاه باعث آسیب دیدن آن ها می شود که باید دقت لازم را در انتخاب نوع مناسب داشت. قیمت لمینت ها بر اساس طرحی که دارند، هم چنین جنس آن ها و البته ضخامت شان بر حسب متر مربع تعیین می شود.

7582

استفاده از کفپوش پی وی سی برای بازسازی کف خانه

استفاده از این کف پوش ها نیازمند زیرسازی است. مزیت این کفپوش ها مقاومتی است که در برابر رطوبت و آب دارند و لذا می توان در محیط های مرطوب از آن ها استفاده کرد. اما خب قابلیت تعمیر ندارند و در صورت بروز مشکل باید تعویض شوند و این از عیب های این کف پوش ها می باشد. مزیت دیگر این کفپوش ها این است که قیمت پایین تری حتی نسبت به لمینت دارند و در رده کف پوش های ارزان قیمت قرار می گیرند که طیف وسیعی از افراد می توانند از آن استفاده کنند. هم چنین رنگ های زیبای این کفپوش ها هم آن ها را به محصولی زیبا و پرکاربرد تبدیل کرده است.

نکات ضروری در هنگام بازسازی کف خانه ها

پیش از هر چیز باید بستر مناسب برای این کار را فراهم کنید. یعنی سطح کف خانه باید کاملا آماده و تمیز باشد. وجود ناهمواری در سطح زیرین موجب می شود نتیجه خوب نشود. حتما ویژگی های کفپوش های مختلف را به خوبی بررسی کنید و بر اساس بودجه ای که دارید بهترین نوع را انتخاب کنید. یادتان باشد در صورت انتخاب پارکت های چوبی و لمینت لازم است به دمای محیط و شرایط فضایی که می خواهید کفپوش را نصب کنید توجه زیادی باشید.

7583

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از انواع محصولات آن مثل پرده های مختلف (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، پنجره های دو جداره و سه جداره، ساندویچ پانل ها، شومینه های زیبا و فانتزی و موارد دیگر نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای