دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

ایده ها و روش هایی مقرون به صرفه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
ایده ها و روش هایی مقرون به صرفه برای زیباسازی دکوراسیون داخلی

برای زیبا تر ساختن دکوراسیون داخلی احتیاجی به تغییرات با هزینه ای گزاف نیست، بلکه می توان با اندکی خلاقیت و وسایل موجود جلوه خاصی در دکوراسیون به وجود آورد.


تغییر دکوراسیون و ایجاد تنوع در فضای داخلی خانه، از مواردی هستند که جذابیت زیادی به همراه دارند. تغییرات ایجاد شده در فضای سابق و همیشگی، روحیه و حال و هوای افراد ساکن در خانه را عوض می کند و فضا را از حالت یکنواختی خارج می کند. اما با این وجود، در مرحله اول ممکن است تصور نیاز به صرف هزینه بالا سبب شود تا تغییر دکوراسیون فضای داخلی تا جای ممکن به تعویق بیندازید، اما خبر خوب این است که می توانید با صرف هزینه هایی به مراتب کمتر از حد مورد انتظار تان و با روش هایی که در ادامه مشاهده می کنید، دکوراسیونی جدید و زیبا و چشم نواز داشته باشید. این روش های مقرون به صرفه و خلاقانه سبب می شود بتوانید در فواصل کوتاه تری نسبت به تغییر دکوراسیون داخلی تان اقدام کرده و از تنوع ایجاد شده لذت ببرید. با ما همراه باشید و در این مقاله وبسایت ساختمون ایده ها و روش های مقرون به صرفه برای دکوراسیون داخلی خانه را مشاهده کنید.

6436

دیوار ها، در معرض چشم ترین مورد برای تغییر دکوراسیون داخلی

دیوار های اتاق و فضای مورد نظر، از مواردی هستند که تغییر در آن ها و یا اضافه کردن موردی به آن ها، می تواند بیشترین تاثیر را در دکوراسیون داخلی داشته باشد. برای ایجاد تغییر در ظاهر دیوار، روش های متنوعی وجود دارد به طور مثال می توانید با استفاده از استیکر های آماده و نمونه های دست ساز و برجسته، نمایی منحصر به فرد و خارق العاده به اتاق مورد نظر تان بدهید. این کار کمترین زمان ممکن را از شما می گیرد اما در عین حال، تاثیر گذار و خلاقانه است. همچنین اگر کفپوش های خانه شما دارای طرح خاصی می باشد (مثل بعضی نمونه های کفپوش اپوکسی)، می توانید طرح استیکر دیواری را متناسب با طرح آن انتخاب نمایید تا هماهنگی و نمایی خاص و چشم گیر در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر ایجاد کنید. راه حل دیگر، رنگ آمیزی سطح دیوار و ایجاد بافت و طرح بر روی آن است. موارد متنوعی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید بافت های هیجان انگیز و خلاقانه ای بر روی دیوار تازه رنگ خورده ایجاد کنید. با استفاده از ترکیب رنگ های مختلف و وسایل مختلف، خلاقیت خود را به چالش بکشید و از نتیجه منحصر به فرد آن لذت ببرید.

بازسازی و تغییر المان های موجود در دکوراسیون داخلی

روش بهینه و کم هزینه دیگر برای تغییر در دکوراسیون و نمای داخلی، ایجاد تغییر در موارد موجود است. روش های و راه های بسیار متنوعی برای بسیاری از وسایل موجود در اتاق و فضای مورد نظر وجود دارد که با استفاده از آن ها، می توانید این تغییرات را ایجاد کنید. تغییر روکش کوسن های اتاق پذیرایی و نشیمن، روتختی تخت اتاق های خواب، رنگ آمیزی مجدد میز و یا صندلی های موجود به روش های خلاقانه، تغییر قاب عکس و یا آینه با گزینه های متفاوت تر و منحصر به فرد تر، همه و همه از مواردی هستند که با وجود تغییر جزئی، تاثیر زیادی بر زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی فضای موجود دارند.

6437

تغییر چیدمان دکوراسیون داخلی و ایجاد چیدمان متفاوت

می توانید بدون صرف هزینه و فقط با صرف وقت و حوصله، در چیدمان المان های موجود تغییر ایجاد کنید و نمای جدیدی ایجاد نمایید. تغییر چینش قاب عکس های موجود بر روی دیوار ها، جابجایی وسایل تزیینی، تغییر موقعیت وسایل اصلی اتاق از ساده ترین روش های تغییر ظاهر بدون صرف هزینه است. تغییرات بیان شده می توانند با توجه به شرایط محیطی و کاربرد فضای مورد نظر صورت بگیرند و راحتی بیشتری برای شما به همراه داشته باشند.

داشتن بیش از یک نمونه، راهکاری برای تنوع بیشتر در طراحی داخلی

در صورتی که مایل هستید به صورت بلند مدت سرمایه گذاری کنید، می توانید دو نمونه پرده از قبیل پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول، کتیبه ای و ... را خریداری کنید و با توجه به دکوراسیون جدید، این موارد را نیز عوض کرده و از نتیجه نهایی لذت ببرید. توصیه می شود علاوه بر پرده، دو نمونه روتختی، رو بالشتی و رویه کوسن را نیز تهیه نمایید به این علت که المان های بیان شده از مواردی هستند که برای تغییر دکوراسیون داخلی کاربردی می باشند و در دراز مدت هم کاربرد و هم کارایی خود را به خوبی حفظ می کنند.

شلف ها، المان های جادویی در دکوراسیون داخلی

شلف ها همیشه ایده ای هیجان انگیز برای دکوراسیون داخلی به شمار می روند. هزینه نسبتا پایین به نسبت روش های دیگر، ایده های خلاقانه بکارگیری آن ها، تنوع بسیار بالا و مهمتر از همه کاربردی بودن شان، محبوبیت این المان را بالا برده است.

می توانید از نمونه های آماده و یا شلف هایی که خودتان ساخته اید استفاده کنید و با چینش خلاقانه آن ها بر روی دیوار و استفاده از المان های تزیینی برای پر کردن شان، نمای دیوار های خانه تان را به کلی متحول کنید و نقطه کانونی جذاب و منحصر به فردی پدید بیاورید.

6438

هزینه اصولی و حرفه ای در خریداری المان های دکوراسیون داخلی

در نظر داشته باشید که داشتن یک عنصر زیبا و منحصر به فرد در یک اتاق ساده و مینیمال، نمایی بسیار خیره کننده تر از چندین وسیله معمولی دارد، برای همین اگر برای تغییر دکوراسیون داخلی خانه تان قصد صرف هزینه را دارید، توصیه می شود به جای سرمایه گذاری بر روی چند مورد عادی، یک وسیله و المان زیبا و استثنایی خریداری کرده و شرایط و چیدمان فضای مورد نظر را برای جلوه دهی آن فراهم کنید. با این کار، تجربه ای متفاوت در مواجهه با این نمای ایجاد شده فراهم می کنید که تا مدت ها در ذهن تان پایدار می ماند.

از موارد بازیافتی و خلاقیت تان در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

وسایل و مواد اولیه بازیافتی بسیار مختلفی وجود دارد که می توانید با کمی تغییر در کاربری آن ها و ظاهر و فرم آن ها، این موارد را به المان های دکوراتیو، کاربردی و زیبا تبدیل کنید. با این کار هم در هزینه صرفه جویی کرده اید، هم به حفظ محیط زیست کمک کرده اید و در نهایت نیز، تغییری منحصر به سلیقه و خلاقیت خودتان را برای فضای مورد نظر ایجاد کرده اید.

6439
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای