دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با گلخانه‌ها و مدل های خانگی آن ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با گلخانه‌ها و مدل های خانگی آن ها

گلخانه ها از گذشته تا به امروز دارای طرفداران خاص خود می باشند. گلخانه‌ هایی که در خانه‌ ها و یا ویلا ها نصب می گردند برای نگه داری گیاهان خانگی مناسب هستند.


پیوند دیرینه انسان با گیاه و طبیعت غیر قابل انکار است. علاقه انسان به گیاهان و قرار دادن آن در نزدیکی محل سکونت نیز گواهی بر این پیوند است. با وجود تغییرات بسیار زیادی که در صنعت ساختمانی و ساخت منازل صورت گرفته است، روش هایی برای نگه داری گیاهانی با نیاز های متفاوت از شرایط آب و هوایی موجود به کار گرفته می شد. این روش ها در هر دوره ای با توجه به شرایط موجود تطبیق داده می شود. در دنیای امروزی با شلوغی و هیاهوی بیرونی و آلودگی هوا، نیاز به قرار گرفتن در کنار گل و گیاه و نگه داری آن ها در محیط سکونت، بیش از پیش احساس می شود. البته محدودیت هایی نیز وجود دارند که برای بر طرف کردن آن ها، راه حل هایی ارائه شده است. بدین جهت ما در این مقاله ساختمون به تعدادی از این راه حل ها و انواع گلخانه ها می پردازیم.

یکی از این راه حل ها، استفاده از گلخانه ها است. کاربرد اصلی این محصول الزاما برای خانه ها نبود و برای محیط های غیر از ویلا ها و خانه ها به کار میرفت. البته برای دوست داران طبیعت در خانه هایی با فضای بیرونی وسیع تر که فضای بیرونی بیشتری در اختیار ساکنین بود، نمونه های کوچک تر نیز وجود داشت. همچنین از این محصول برای ایجاد شرایط آب و هوایی متفاوت برای گیاهان زینتی و غیر زینتی با شرایط خاص استفاده می شدند و می شوند. این کاربرد برای نگه داری گیاهان در فصول بسیار سرد و بسیار گرم نیز به کار می رفت. فضای داخلی آن شرایط مناسبی برای تنظیم رطوبت، جریان هوا، درجه هوا، میزان تابش نور و موارد دیگر را برای محافظت از گیاهان را فراهم می کردند. البته این گلخانه های پر حجم نمی توانستند جایی در فضاهای بیرونی محدود خانه های امروزی پیدا کنند.

4337

این فضای پر کاربرد امروزه با تغییراتی متناسب با فضای آپارتمانی و محدود خانه ها، به صورت گلخانه های خانگی و دیواری عرضه شده است. مهمترین مزیت محصول ذکر شده در کنار ویژگی های مثبتی که برای نگه داری گیاهان دارند، امکان سفارش و طراحی آن ها براساس فضای موجود و معماری فضا است؛ از این رو برای هر فضایی مناسب و قابل اجرا خواهند بود.

متریال به کار رفته برای این نمونه های امروزی شامل پلی اتیلن، شیشه و یا فایبرگلاس برای پوشش اصلی و قاب هایی از جنس چوب و فلزات مقاومی مانند آلمینیوم است. هزینه و وزن هر یک از این مواد متفاوت است و بهتر است قبل از تصمیم برای ساخت، در مورد مواد مورد استفاده برای ساخت نوع خانگی آن، تصمیم مناسب اتخاذ شود. علاوه بر این  باید از کیفیت موارد مورد استفاده و نصب اصولی آن اطمینان کسب شود. یک گلخانه خوب باید بتواند نور حداکثری را جذب و گرمای دریافتی را تا جای ممکن در خود نگه دارد. اگر موارد بالا رعایت نشود، گیاهان شما در فصول سرد در معرض آسیب های جدی قرار خواهند گرفت. تمامی این موارد با مشورت از افراد حرفه ای این حوزه قابل اعمال است.
در ادامه می توانید دو نمونه پر کاربرد این محصول برای فضاهای امروزی را مشاهده کنید.

4338

گلخانه های خانگی

مدل خانگی این محصول فضای کم تری نسبت به مدل صنعتی و قدیمی آن اشغال می کنند. طرح و ساختار آن ها از تنوع و فرم های جذاب و چشم نوازی برخوردار است و مهم تر از همه، امکان سفارش آن بر اساس فضای موجود در حیاط و فضای پشتی خانه و یا ویلا وجود دارد. نصب این مدل بر روی زمین صورت می گیرد. 
طرح های قابل اجرا برای مدل های خانگی بسسیار متنوع است، از طرح های ساده و سنتی گرفته تا طرح های نیم دایره ای، گنبد دار، هرمی و یا فرم سفارشی مد نظر مشتری، همه و همه دامنه تنوع فرم این محصول را بالا می برد. علاوه بر این تنوع ابعاد این محصول در نمونه های از پیش ساخته شده نیز بالا است و برای فضاهایی از ویلا و منازل شخصی تا مراکز آموزشی و غیره مناسب است.
این تنوع فرم و ابعاد آن را برای پیاده سازی در پاسیو، حیاط، بالکن و ... مناسب می کند.
نمونه های قابل حمل با نصب مجدد این محصول، آن را به سرمایه گذاری همیشگی برای نگه داری گیاهان تبدیل می کند. این نمونه قابلیت پیاده سازی سیستم های جانبی نگه داری گیاهان را نیز دارد.
قبل از هر اقدامی برای ساخت بهتر است از متخصصین و ارائه دهندگان این محصول مشورت بگیرید، سپس فضای موجود را بررسی کرده و بهترین موقعیت از نظر نورگیری و شرایط محیطی را پیدا کنید. سپس با استفاده از متریالی متناسبی که انتخاب کرده اید، گلخانه ای زیبا و کاربردی را به فضای بیرونی خانه تان اضافه کنید.

4339

گلخانه های دیواری

به این سبک از این محصول گلخانه های یک طرفه نیز می گویند که علت این نامگذاری این است که یک طرف آن به دیوار وصل می شود.
این گزینه جدید و منحصر به فرد، برای خانه های کوچک بسیار مناسب است و می توان آن را در بالکن، پاسیو، حیاط پشتی، تراس خانه وموارد دیگر به صورت متصل شده بر دیوار استفاده کنید. ارتفاع این سبک کمتر از نوع خانگی آن است و از این جهت پیاده سازی و اجرای آن برای هر محیطی مناسب است. این نمونه گلخانه ها نصب بسیار سریع تر و آسان تری نسبت به نمونه های دیگر دارند و قابلیت طبقه بندی و فضا سازی آن، مشابه نمونه های دیگر است. ویژگی منحصر به فرد دیگر در این مدل گلخانه ها، قابلیت جداسازی و نصب مجدد آن است. این ویژگی به شما گلخانه ای همیشگی می دهد که می توانید آن را در نقل و انتقال تان با خود حمل کنید. این نوع گلخانه ها در برابر سرما و گرما مانند نمونه های رایج قبلی عمل می کند و مقاومت کافی دارند. علاوه بر این طراحی آن در نمونه های از پیش ساخته به نحوی است که کمترین فضا تحت الشعاع قرار می دهند، برای نمونه درب های کشویی این گلخانه های دیواری میزان محدوده بیرونی تحت الشعاع را به حداقل می رساند. بر روی این نوع گلخانه ها می توان انواع سیستم های جانبی مورد استفاده در گلخانه ها را مورد استفاده قرار داد.
در نهایت می توان گفت با نمونه های اشاره شده محصول مورد نظر در بالا، می توان بدون نگرانی و با آرامش خیال، گیاهان مورد علاقه تان را نگه داری و طراوت و شادابی آن ها را حفظ کنید و از این فضای سرسبز و آرامش بخش در گلخانه تان لذت ببرید. ویژگی های منحصر به فرد این محصول، پاسخگوی هر نیاز و شرایطی است و از این رو برای هر فضایی با هر شرایط محیطی مناسب خواهد بود. مدل های متنوع و زیبای آن ها می توانند در کنار کاربردشان، زیبایی خیره کننده ای ای به حیاط و فضایی که در آن است بدهد. در آخر امکان سفارش و طراحی آن برای هر فضای توسط ارائه دهندگان آن، هر محدودیت اجرا و استفاده از این گزینه کاربردی را به حداقل می رساند.

4340

شایان ذکر است که می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از مشاوران آن برای ساخت گلخانه مورد نظرتان راهنمایی لازم را دریافت نمایید. همچنین می توانید در وبسایت ساختمون محصولاتی دیگر از قبیل پرده زبرا، کف پوش اپوکسی، پنجره upvc، پله گرد، شومینه و سایر محصولات موجود در سایت دیدن فرمایید و از نمایندگی های آن ها کسب اطلاعات بنمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای