دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

انواع کفپوش صنعتی | نقاط قوت و ضعف هر نوع کفپوش

logo
Sakhtemoon
انواع کفپوش صنعتی | نقاط قوت و ضعف هر نوع کفپوش

کفپوش صنعتی برای محیط‌هایی مانند واحدهای صنعتی، فروشگاه‌ها، پارکینگ‌ها، بیمارستان‌ها و هر فضایی با حجم تردد بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کفپوش ها از دیرباز تا کنون، همواره مورد توجه بشر بوده اند. جنبه کاربردی آن‌ها در کنار زیبایی، ویژگی های مختص هر محیط و موارد دیگر، روز به روز کفپوش ها را دچار تغییر و اصلاح کرده است. محیط مورد استفاده کفپوش ها محدود به جای خاصی نیست و می تواند از محیط های خارجی تا داخلی، کاربرد شخصی یا عمومی و محیط صنعتی- غیر صنعتی باشد. یکی از انواع کفپوش ها، بنا بر تنوع محیط مورد اجرا، کفپوش صنعتی است. در این مقاله ساختمون قصد داریم درباره کفپوش‌های صنعتی بیشتر صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

کفپوش صنعتی برای محیط ها و فضاهایی همچون واحد های صنعتی، فروشگاه ها، محوطه ها، پارکینگ ها، رستوران ها، بیمارستان‌ها و هر فضایی با تردد بالا و نیاز به مقاوم بودن کف زمین، مورد استفاده قرار می گیرد. عمده مزیت کفپوش های صنعتی، مقاومت بالا در برابر تردد، مقاومت بالا در برابر خوردگی، در برخی موارد آنتی باکتریال بودن در کنار هزینه مناسبی است که برای صاحبان صنایع به همراه دارد. سطح یکپارچه و بدون درز این نوع کفپوش، ویژگی های مثبت زیادی برای محیط اجرایی، به ویژه آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها به همره دارد.

عمده تقسیم بندی کفپوش صنعتی دو دسته ی پایه ی سیمانی و پایه رزینی است. هر دو نوع اشاره شده از کفپوش صنعتی، مهمترین ویژگی مناسب محیط های پر تردد و صنعتی، یعنی تحمل وزن بالا و مقاومت بالا را دارا هستند. علاوه بر این سطح آن ها به صورتی است که سبب تسهیل رفت و آمد و تردد و انتقال وسایل و یا ماشین آلات سنگین می شود.

کفپوش صنعتی بر پایه سیمان

این نوع کفپوش ترکیبی از سیمان با سنگدانه های معدنی است که بر روی بتن تازه اجرا شده، اضافه می‌گردد. ضخامت این لایه آخر (لایه اضافه شده به بتن) نیز بر اساس میزان تردد و سنگین بودن وسایل مورد تردد، تعیین می شود.

مقاومت بسیار بالا در برابر سایش، خمش و فشار، ویژگی های مثبت این نوع کفپوش است که علت آن هم نوع ترکیباتی است که در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

4234

ویژگی های دیگری مانند مقاومت در برابر دمای بالا و پایین،  ضدیخ بودن، ضد اسیدی بودن، غیر قابل اشتعال بودن، غیر لغزشی بودن و نفوذ پذیری پایین نیز از مهمترین نقاط قوت این نوع کفپوش است.

از نقاط ضعف کفپوش صنعتی بر پایه سیمان در مقایسه با سایر انواع کفپوش های صنعتی این است که، ممکن است نتواند تمامی ویژگی های مورد انتظار از یک کفپوش صنعتی را برآورده کند. برای مثال برخی نمونه های کفپوش صنعتی بر پایه سیمان مقاومت فشاری بالایی دارند اما از لحاظ نفوذ مایعات و مواد صنعتی دارای ضعف هستند و یا اینکه در صورت مناسب نبودن محیط مورد اجرا، خاصیت ضد سایشی آن ها در حد مورد انتظار نخواهد بود.

به علاوه کفپوش صنعتی پایه سیمانی در طیف های رنگی با تم معدنی ارائه می شود، از این رو نمی توان دامنه تنوع رنگی بالایی را از این نوع کفپوش انتظار داشت.

کفپوش صنعتی بر پایه رزین

کفپوش صنعتی بر پایه رزین که تحت نام کفپوش اپوکسی و یا آرموتاپ نیز شناخته می شود، از کفپوش هایی است که با رعایت زیر ساخت های لازم، تقریبا روی هر سطحی قابل پیاده سازی است. این سطوح می توانند بتنی، سنگی، فلزی، موزاییک شده و یا موارد دیگر باشند. تنها نکته مهم در پیاده سازی کفپوش صنعتی بر پایه رزین، زیر سازی آن است که باید سطح عاری از هر گونه لک، گرد و غبار، آلودگی بوده و تا حدودی دارای شیب نزدیک به صفر باشد. رعایت موارد ذکر شده، کیفیت کار و طول عمر محصول مورد استفاده را بالا می برد.

4235

تنوع دسته بندی در کفپوش های صنعتی رزینی نیز بالا است. ویژگی هایی مانند خاصیت های ضد اشتعال بودن، مقاومت بالا، ضد اسیدی، ضد سایشی، ضد لغزش و در نهایت ضد الکتریسیته بودن، مواردی است که دردسته بندی این نوع کفپوش ها رعایت می شود.

این ویژگی ها بنا بر محیط مورد اجرا، نقش کلیدی در کاربردی بودن و ایمنی فضا ایجاد می کنند و کفپوش های رزینی صنعتی به خوبی نیاز های این فضاها را بر طرف کرده اند.

سطح صیقلی، غیر قابل نفوذ و براق این نوع کفپوش، تمیز نگه داشتن آن را بسیار آسان می کند. به دلیل همین ویژگی، این نوع کفپوش برای محیط هایی با استاندارد ها و الزامات بهداشتی، مانند اتاق های استریل، صنایع غذایی، بیمارستان ها و ...، گزینه ای بسیار مناسبی است. علت مناسب بودن کفپوش رزینی برای این محیط ها قابلیت شستشو و استلریزه کردن آسان سطح آن، غیر قابل نفوذ بودن سطح و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی است.

تنوع رنگی و امکان پیاده سازی طرح های مختلف در این نوع کفپوش، از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این محصول است که در نمونه های صنعتی دیگر وجود ندارد.

تمامی مزیت های کفپوش های صنعتی رزینی در کنار ویژگی های زیر دسته های آن، این نوع محصول را برای تمامی محیط های صنعتی، آزمایشگاهی و هر محیط با انتظارات مختلف گزینه ای بسیار مناسب و منحصر به فرد کرده است.

در نهایت باید توجه داشت کفپوش صنعتی مناسب برای هر محیطی باید به صورت تخصصی و حرفه ای انتخاب شود. هر دو نمونه مزایا، نقاط قوت و معیاب مختلف و حتی زیر سازی های خاص خود را می طلبند.

انتخاب گزینه مناسب می تواند کمی گیج کننده باشد. بنابراین مشورت با ارائه دهندگان این محصول و توجه به ویژگی های مورد انتظار در کنار مواردی که هر نمونه کفپوش ارائه می دهد، می تواند به شما در انتخاب نمونه کفپوش صنعتی متناسب کمک زیادی کند.

با خدمات "ساختمون" آشنا شوید:

وب‌سایت ساختمون مختص تبلیغ انواع کالاهای ساختمانی اعم از کالاهای دکوراسیون داخلی (مانند انواع شومینه و انواع پرده کرکره)، انواع درب‌ها (مانند انواع درب ضد سرقت یا درب‌ اتوماتیک شیشه ای و درب داخلی)، انواع پنجره و توری پنجره (مانند پنجره دوجداره یا پنجره UPVC)، انواع مصالح ساختمانی (مانند چوب، گچ و سیمان، شیشه ساختمانی و ...)، انواع سقف (مانند سقف عرشه فولادی و سقف کاذب)، انواع ابزار و یراق و ماشین آلات و دوربین مداربسته (ابزار آلات برقی و دستی، قفل، کلید و پیچ و مهره و ...)، انواع کفپوش‌ها (مانند کفپوش بتنی، کفپوش اپوکسی، پارکت و ...)، انواع پارتیشن، شومینه، پله پیش ساخته، پله گرد، انواع نمای ساختمان (مانند نمای کامپوزیت) و انواع سازه‌های پیش ساخته از جمله سازه LSF است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون با انواع اقلام ساختمانی مورد نظرتون و با فعالان در این زمینه‌ها آشنا شوید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای