دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

با انواع پارتیشن اداری آشنا شوید

logo
Sakhtemoon
با انواع پارتیشن اداری آشنا شوید

از پارتیشن ها با اهداف مختلف در فضاهای گوناگون در سراسر دنیا استفاده می شود. پارتیشن اداری یکی از فاکتورهای مهم در طراحی فضاهای اداری است. در واقع با توجه به اینکه بخش عمده ای از زمان افراد در محیط کاری سپری می شود،محیط کاری باید پاسخگوی نیازهای کارمندان و عاملی برای آسایش آنان باشد و در عین حال درجذب نیروهای کاری جدیدتاثیرگذار باشد.در سال های اخیر با پیشرفت و تولید انواع پارتیشن ها، استفاده از آن ها در طراحی محیط های اداری و شرکت ها از محبوبیت خوبی برخوردار شده است و سازمان های بزرگ و حتی کوچک توجه ویژه ای به چیدمان و مهندسی فضای اداری و پارتیشن اداری داشته اند.


پارتیشن ها درعین حال که ظاهر مدرن و حرفه ایی به محیط کار می بخشند، هزینه ها را نیز کاهش می دهند و کارایی و بهره وری محیط های کاری را بهبود می دهند. در صورت نیاز به اعمال تغییرات در شکل و ظاهر محیط کاری، به راحتی و با سرعت می توان تغییرات مورد نیاز را اجرا نمود. از دیگر مزایای پارتیشن ها امکان نصب تخته وایت برد، قفسه و سبد به دیواره های آنها است.
استفاده از پارتیشن در محیط های کاری و جداسازی کارمندان از یکدیگر، باعث کاهش عوامل ایجاد کننده حواس پرتی شده، و تمرکز کارمندان را بالا می برد. بسیاری از مشاغل به نحوی است که کارمندان نیاز به تمرکز داشته و تمایلی به شنیدن صدای مکالمات تلفنی همکاران خود ندارند. در چنین محیط هایی استفاده از پارتیشن های سرتاسری بسیار مناسب خواهد بود.
از طرفی داشتن حریم خصوصی در محیط های کاری بسیار حائز اهمیت است، به خصوص اگر کار مورد نظر از حساسیت ویژه ای برخوردار باشد، بطوریکه مکالمات تلفنی نباید شنیده شوند. برخی از انواع پارتیشن ها در برابر صدا بصورت عایق عمل کرده و برای چنین محیط هایی مناسب می باشند.
پارتیشن های اداری دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به نیاز و سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در ادامه، انواع پارتیشن های اداری ارائه شده اند.

انواع پارتیشن های اداری (بر اساس شکل ظاهری آن ها)

پارتیشن های اداری بر اساس شکل ظاهری آنها به چهار دسته تقسیم می شوند. در هریک از این انواع از مصالح مختلف مانند، چوب، MDF، شیشه تک جداره و دو جداره، آلومینیوم و ... می توان استفاده نمود. در ادامه با این چهار دسته پارتیشن آشنا شوید.

پارتیشن های زمین تا سقف (پارتیشن سرتاسری):

امروزه، بسیاری از شرکت ها از این نوع پارتیشن برای تقسیم بندی فضای کاری خود استفاده می کند. استفاده از این پارتیشن های یکسره به معنی از بین رفتن دید به درون نیست و بستگی به نوع مصالح به کار رفته در پارتیشن دارد. در این پارتیشن ها معمولا از قاب های فلزی استفاده می شود. با توجه به وزن کم قاب های فلزی، مانعی برای جابه جایی آسان پارتیشن ها ایجاد نمی شود.

2178

پارتیشن های کابینی:

کابین ها جزو پارتیشن های اولیه بوده و بیشترین استفاده را در محیط های کاری دارند. این پارتیشن ها با ارتفاع نیمه هستند و تا حدودی حریم خصوصی را فراهم می کنند. به راحتی می توان این کابین ها را جابه جا کرد و تغییر دکوراسیون داد، در نتیجه این نوع پارتیشن از محبوبیت خوبی برخوردار است. کابین ها از چهار دیوار  و یک در تشکیل شده اند، طبیعتا در ورودی بخشی از دیوار چهارم است.

2179

پارتیشن آکاردئونی:

پارتیشن های آکاردئونی نیز مانند پارتیشن های قابل حمل هستند و می توان آن ها را بصورت دلخواه جانمایی کرد. از طرفی این نوع پارتیشن ها بصورت سرتاسری بوده و از زمین تا سقف را پوشش می دهند.

2181

پارتیشن قابل حمل:

همانطور که از اسم آنها مشخص است، این نوع پارتیشن ها قابل حمل هستند. پارتیشن های قابل حمل معمولا بر روی غلتک ساخته می شوند. پارتیشن های قابل حمل برای افرادی که به دنبال راه حل های موقت برای پارتیشن بندی هستند، بسیار مناسب است.

2182

انواع پارتیشن های اداری (بر اساس جنس آنها)

پارتیشن های اداری براساس جنس و متریال به کار رفته در آن نیز دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به برخی از انواع آن پرداخته می شود. لازم به ذکر است وقتی گفته می شود پارتیشن چوبی، آلومینیومی یا هر متریال دیگری، بدین معنی است که سازه و ستون های اصلی پارتیشن، از آن متریال مذکور ساخته شده است و ممکن است در سایر قسمت های پارتیشن از شیشه یا سایر متریال ها استفاده شده باشد. در ادامه دو نوع پارتیشن شیشه ای و آلومینیومی ارائه شده است.

پارتیشن های شیشه ای:

در سال های اخیر استفاده از پارتیشن های شیشه ای به دلیل مزایای آن، بسیار مرسوم شده است. برخی از پارتیشن های شیشه ای بدون قاب و برخی با قاب ساخته می شوند. معمولا قاب این پارتیشن ها از جنس آلومینیوم است. پارتیشن های شیشه ای را می توان بصورت سرتا سری (از زمین تا سقف) یا بصورت نیمه طراحی کرد. پارتیشن های شیشه ای در حالیکه امکان ورود نور طبیعی را به داخل فراهم می کنند، به خوبی حریم خصوصی را نیز حفظ کرده و باعث کاهش سر و صدا می شوند. جهت ایجاد حریم خصوصی بیشتر می توان از شیشه های مات استفاده کرد (جهت وارد شدن نور بیشتر می توان بخشی از شیشه را مات نمود). شیشه های به کار رفته در این نوع پارتیشن، می توانند تک جداره یا دوجداره باشند. در صورتیکه عایق صوتی بودن اتاق مورد نظر از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، بهتر است از شیشه های دوجداره استفاده گردد. هزینه این نوع پارتیشن ها با توجه به نوع شیشه و قاب به کار رفته در آن، متغیر است.


جهت آشنایی بیشتر با پارتیشن های شیشه ای به مقاله "مزایای پارتیشن شیشه ای چیست؟" مراجعه کنید.

2185

پارتیشن آلومینیومی:

پارتیشن های آلومینیومی یکی از گزینه هایی است که از نظر اقتصادی به صرفه است و قابلیت نصب بسیار سریع و آسانی دارد. پارتیشن های آلومینیومی از مقاومت خوبی برخوردار هستند و به راحتی می توان آن ها را جابه جا نمود. خاصیت عایق صوتی این نوع پارتیشن ها معمولا بالا است.

2187
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای