دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

چگونه انواع وسایل چوبی را بهترین شکل ممکن تمیز نماییم؟

logo
Sakhtemoon
چگونه انواع وسایل چوبی را بهترین شکل ممکن تمیز نماییم؟

تمیز کردن وسایل چوبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند اما روش هایی وجود دارد که این مشکل را به آسانی حل می نماید.


چوب یک متریال پر طرفدار است. به همین دلیل در خانه خیلی از ما ایرانی ها وسایل چوبی زیادی وجود دارد. از تخت های چوبی و مبلمان چوبی بگیرید تا پرده های کرکره و آباژور و سایر وسایل تزییناتی و دکوراتیو خانه در خانه های ایرانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل مهم است که نکاتی را راجع به تمیز کردن محصولات چوبی بدانیم. زیرا تمیز کاری آن ها زیبایی جدیدی به این محصولات می دهد. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی روش هایی می پردازیم که برای تمیز کردن محصولات چوبی باید بدانیم و به ما کمک زیادی خواهند کرد.

7608

نگه داری وسایل چوبی

نگهداری صحیح از وسایل خانه مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه داشت. هر وسیله ای شرایط خاص نگهداری خود را دارد و این موضوع در مورد محصولات چوبی هم صدق می کند. به طور مثال قرار دادن وسایل چوبی در مقابل نور مستقیم خورشید موجب می شود که رنگ آن ها تغییر کند و یا رطوبت و حرارت می تواند به این محصولات آسیب جدی وارد کند. پس پیش از هر چیزی برای زیبا نگه داشتن وسایل چوبی باید آن ها را در جایی مناسب در خانه قرار داد. اگر از وسایل چوبی به درستی مراقبت کنیم پس از هر تمیز کاری درست و حسابی، نو نوار مثل روز اول شان خواهند شد. فراموش نکنید که دانستن نوع چوب هم کمک زیادی به تمیز کردن آن خواهد کرد.

7609

اول وسایل را حسابی گردگیری کنید

لوازم چوبی هم مانند سایر لوازم خانه باید پیش از تمیز کاری غبار روبی شوند. این کار باید با پارچه ها و دستمال هایی باشد که پرز نداشته باشند که بتوانند گرد و خاک نشسته روی سطح را به خوبی تمیز کنند.

برداشتن چیزی که به سطح چوبی چسبیده است

در این صورت اولین کاری که به ذهن ما می رسد این است که با یک وسیله نوک تیز مانند چاقو و یا یک کاردک ساده آن کاغذ یا زائده چسبیده به وسیله را جدا کنیم اما این بد ترین کاری است که می توان انجام داد زیرا موجب می شود که روی سطح چوب خط و خش بیفتد. برای برداشتن زائده بایستی از یک یا چند قطره روغن مایع استفاده کرد و اجازه داد که زائده به آرامی از سطح چوب جدا شود.

تمیز کاری وسایل چوبی که رنگ شده اند

استفاده از برس جاروبرقی یک گزینه مناسب برای تمیز کردن سطوح چوبی رنگ شده می باشد. البته در مورد چوب های رنگ شده استفاده از دستمال خشک هم مناسب است.

7610

با چه روغنی وسایل چوبی را برق بیندازیم

روغن زدن به وسایل چوبی موجب می شود که آن ها برق بیافتند و زیبایی شان چندین برابر شود. اما سوال این جا است که از چه روغنی استفاده کنیم؟ برای این کار می توانید یک روغن خانگی تهیه کنید. به این صورت که با جوشاندن مقدار مساوی از روغن بزرک و عصاره صمغ روغنی ساخته می شود که استفاده از آن موجب درخشندگی و در نتیجه زیبایی بیشتر وسایل چوبی می گردد. فقط فراموش نکنید که این روغن را به دلیل تولید دود در فضای باز درست کنید و البته حتما از دستکش های پلاستیکی آشپزخانه استفاده کنید.

وسایل و محصولات چوبی که پولیش شده اند را چگونه برق بیندازیم؟

برای این وسایل هم می توان از پارافین استفاده کرد و هم از محلول هایی که مخصوص محصولات پولیش شده می باشند. استفاده از پارافین به تکرار زیادی نیاز ندارد و می توانید هر شش ماه یک بار این کار را انجام دهید. اما اگر انتخاب شما محلول های مخصوص بود فراموش نکنید که هر سه الی چهار ماه یک بار این کار را انجام دهید.

7611

نکات کلی در هنگام تمیز کاری چوب

نکته مهمی که در زمان تمیز کاری چوب وجود دارد این است که اگر از دستکش های پارچه ای مناسب استفاده نکنیم رد دست ها روی چوب می ماند و کار تمیز کاری را بی نتیجه می کند.

گاهی برخی برچسب های قدیمی روی چوب ها خورده که با روغن هم از سطح آن جدا نمی شوند. برای این کار می توانید از سرکه استفاده کنید. زمانی که سرکه را روی سطح مورد نظر اعمال کردید فرصت دهید چند دقیقه ای بماند تا بتوان برچسب را به آسانی جدا کرد.

برخی از وسایل چوبی دارای کنده کاری هایی می باشند. این قسمت ها محل خوبی برای نشستن گرد و خاک و آلودگی می باشند. به همین دلیل می توانید از یک گوش پاکن نمناک برای پاک کردن این قسمت ها استفاده کنید. اگر گوش پاک کن نمناک قادر به پاک کردن آلودگی ها نبود می توانید از مواد شوینده خیلی سبک هم کمک بگیرید اما حتما پس از آن سطح را کاملا خشک کنید.

7612

برای نظافت و پاکیزگی منزل خود اگر قصد پیروی از اصول و قوانین را دارید می توانید به وبسایت ساختمون سری بزنید و از مقاله هایی که در این زمینه و با محوریت موضوع پاکیزگی منازل تهیه شده است استفاده کنید. با پیروی از اصول ارائه شده در این مقالات که کاملا ساده ولی با اهمیت هستند، علاوه بر صرفه جویی در وقت به نتیجه بهتری نیز خواهید رسید. همچنین با مراجعه به وبسایت ساختمون می توانید از محصولات آن از قبیل انواع شومینه ها،پنجره های دو جداره (پنجره upvc)، کفپوش های گوناگون، پارتیشن بندی های متفاوت، پرده های مختلف و ... نیز دیدن نمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای