دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

اشتباهات متداول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی هتل ها

logo
Sakhtemoon
اشتباهات متداول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی هتل ها

دکوراسیون داخلی هتل ها باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبا سازی فضای آن ها، رضایت خاطر و راحتی مشتریان را نیز فراهم نماید.


طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها هم مانند هر مکان دیگری اصول خاص خودش را دارد. اصولی که به دلیل عمومی بودن این مکان کمی مهم تر هستند و رعایت آن ها با سختگیری بیشتری همراه است. برای طراحی هتل ها هم حداقل هایی وجود دارد که از آن ها می توان به تعدادی اتاق، رستوران، لابی و پیشخوان اشاره نمود. حالا به این مجموعه هر چیز دیگری اضافه شود بر درجه کیفی هتل اضافه می کند و باعث بالا رفتن قیمت استفاده از آن خواهد شد. مثلا در بعضی هتل ها که غذا های متفاوت عرضه می شود چند رستوران وجود دارد، برخی هتل ها فضایی به پارکینگ اختصاص داده اند. داشتن کافه، کافی نت، فضای مختص بازی کودکان و... همه مواردی هستند که به حداقل ها اضافه می شوند و هتل ها را لاکچری می کنند. در این مقاله وبسایت ساختمون به اشتباهات و نکته های مهم در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

5383

باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی اتاق هتل

دکوراسیون داخلی اتاق هایی که در هتل ها طراحی می شوند باید به گونه ای باشند که مشتریان در آن ها احساس راحتی کنند. درست است که هتل خانه خود آدم نمی شود اما خب سعی ما برای طراحی این مکان باید تا اندازه ای باشد که مشتری بالا ترین رضایت را داشته باشد. همان طور که نور کافی در اتاق های خانه همیشه مورد اهمیت است در اینجا هم نباید تاثیر آن را نادیده گرفت. اتاق های نورگیر باعث می شوند حس خوبی به افراد منتقل شود و فضای اتاق را هم دلباز تر نشان می دهد. علاوه بر این ها نور آفتاب ضد عفونی کننده است و برای اتاق های هتل که یک مکان عمومی است استفاده از این ویژگی آفتاب ضروری است. یک اشتباه رایج در طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها در نظر نگرفتن اندازه مناسب اتاق هاست. اتاق ها را بسته به تعداد تخت خوابی که باید در آن قرار گیرد طراحی کنید. نه آن قدر بزرگ که فضای زیادی هدر رود و بلا استفاده بماند نه آن قدر کوچک که فرد جای حرکت کردن هم نداشته باشد. دیوار های اتاق ها هم در طراحی هتل باید مورد توجه خاص قرار بگیرند. دیوار هایی که از مصالح خوب ساخته نشده اند و عایق خوبی برای صدا نمی باشند امنیت و آرامش مشتری را بر هم می زنند. افرادی که به هتل مراجعه می کنند اغلب در آن شهر مسافر هستند پس محیط را به درستی نمی شناسند و طبیعی است اگر احساس امنیت نداشته باشند. به همین دلیل پنجره های (پنجره UPVC) هتل بایستی با پرده ها و زیر پرده ای های مناسب پوشانده شود.

5384

دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در هتل ها

مسئله فضای مناسب را در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی هم نباید نادیده گرفت. هنگام طراحی ترجیح تان این باشد که حمام را از سرویس بهداشتی جدا کنید زیرا به لحاظ بهداشتی بهتر است اما اگر محدودیت فضا وجود دارد و قرار است که در همان سرویس بهداشتی یک دوش هم نصب شود پس حتما فضا را به اندازه ای اختصاص دهید که جایی برای قرار دادن وسایل حمام نظیر حوله و لباس ها هم باشد.

5385

آسانسور مناسب هتل

موضوع اندازه مناسب در قسمت های دیگر هتل هم اهمیت دارد. یکی دیگر از فضا هایی که باید ظرفیت مناسب داشته باشد و فضای آن هم به اندازه کافی بزرگ باشد آسانسور است. استفاده از آسانسور های کوچک با ظرفیت پایین باعث نارضایتی بسیاری از افراد می شود. پلکانی (پله گرد) هم که در کنار آسانسور تعبیه می شود بایستی دارای پله هایی با ارتفاع مناسب باشد تا حتی افراد بیمار و سالمند و کودکان هم بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. گاهی به دلیل وجود آسانسور توجه کمی به پله ها می شود ولی باید این نکته را در نظر گرفت که برخی از افراد معذوریت در استفاده از آسانسور دارند و یا این که گاه آسانسور خراب می شود.

5386

دکوراسیون داخلی لابی هتل چگونه باید باشد

لابی هتل ها یکی از تاثیر گذار ترین قسمت های هتل است. وقتی به هتل مراجعه می کنیم با اولین قسمتی که مواجه می شویم همین لابی و پیشخوان پذیرش است. هر چقدر که اتاق های هتل خوب باشد اگر دکوراسیون داخلی لابی زیبا نباشد فایده ای نخواهد داشت. گاهی مشاهده می شود لابی ها را کوچک می سازند که این موضوع دید خوبی به مراجعه کننده نمی دهد. مبلمان و وسایلی هم که در دکوراسیون داخلی لابی قرار داده شده است تاثیر زیادی بر نظر مشتریان برای انتخاب یا رد کردن هتل دارد. بهتر است برای لابی از مبل هایی که با پرده ها (پرده زبرا) هماهنگ شده اند استفاده شود و به صورت مرتب تمیزی آن ها مورد بررسی قرار گیرد. نظافت لابی هم باید روزی چند بار کنترل شود. درب ورودی هتل بهتر است درب های الکترونیک که دارای چشمی هستند باشد تا از همان ابتدا توجه مشتری را جلب کند. امروزه درب ورودی بسیاری از هتل ها الکترونیکی است، اما درب سایر قسمت ها معمولی است. اگر صرف اندکی هزینه بیشتر بلامانع باشد بهتر است درب های سایر قسمت ها نظیر رستوران، کافه و... را هم الکترونیکی کرد تا آسایش بیشتری برای مشتریان فراهم شود.

5387

راهرو های هتل ها چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

یکی دیگر از اشتباهاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی هتل ها وجود دارد راهرو های تنگ و تاریک است که حس خوبی به افراد منتقل نمی کند. تا جایی که می توانید بایستی این راهرو ها را دلباز طراحی کنید و با استفاده از نورپردازی های مناسب بر زیبایی آن ها بیفزایید. قرار دادن گلدان های تزیینی و تابلو در راهرویی که جایی برای رفت و آمد راحت هم ندارد ضروری نیست پس وقتی به دنبال استفاد از آن ها بروید که فضای راهرو به اندازه کافی بزرگ باشد.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای