دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

استفاده از مس در دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
استفاده از مس در دکوراسیون داخلی منزل

امروزه استفاده از مس صرفا به ظروف مسی خلاصه نمی شود، بلکه از آن در لوستر، آباژور، صندلی و ... نیز استفاده می شود که نمای بی نظیری به دکوراسیون داخلی می دهد.


حتما شما هم در خانه های پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ظروف و وسایل مسی زیادی دیده اید. عنصری پر تکرار و پر طرفدار در خانه های قدیمی که جزیی از وسایل اصلی منزل به حساب می آمد. مس از گذشته تا کنون در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کار رفته است. اگر چه در گذشته عموم استفاده از این فلز، ساختن ظروف و مجسمه های مسی بوده ولی امروزه با به کار گیری درست و به جای این فلز ترکیبات زیبا و منحصر به فردی برای استفاده در دکوراسیون داخلی ایجاد شده است. به همین دلیل در این مقاله وبسایت ساختمون به موارد استفاده از مس در قسمت های مختلف خانه و طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

5309

ظروف مسی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

وقتی حرف استفاده از مس در خانه می شود اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ظرف و ظروف مسی هستند. این ظروف اگر چه در چند سال گذشته برای تزیین دکوراسیون داخلی خانه های لوکس و قرار گرفتن در بوفه ها خریداری می شدند ولی رفته رفته با کشف خواص مرتبط با سلامتی و مفید بودن طبخ غذا در آن بسیاری از مردم دوباره، هم چون نسل های گذشته به استفاده از قابلمه ها و کاسه و لیوان مسی روی آورده اند. این انتخاب هم جنبه زیبایی دارد و هم اینکه برای سلامتی مفید است. از سوی دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که مس خاصیت ضد میکروبی دارد و از رشد قارچ ها جلوگیری می کند. همین ویژگی باعث شده امروزه برای ساختن سینک های ظرفشویی هم که با بهداشت ظروف مرتبط است از این فلز استفاده شود. که البته قیمت بالایی هم دارد. اگر از ظروف تزیینی مسی برای زیبایی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده شده است می توانید با عوض کردن دستگیره های کابینت های آشپزخانه زیبایی را چند برابر کنید. علاوه بر این ها امروزه برخی از وسایل آشپزخانه نظیر چای ساز و قهوه جوش هم با روکش مسی در بازار موجود است که می توان با خرید آن ها هماهنگی منحصر به فردی ایجاد کرد.

5311

مس در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

یکی دیگر از استفاده های زیاد فلز مس در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب آن برای روشنایی های خانه است. مس علاوه بر این که درخشندگی و زیبایی به فضا می دهد، گرما بخش است و تلالو نور در آن زیبایی خیره کننده ای به محیط خانه خواهد داد. امروزه لوستر های زیادی از جنس مس در طرح های مختلف ساخته شده است. وجود اشیای براق در خانه به درخشش نور کمک بیشتری می کند. به جز لوستر های مسی، مجسمه های ساخته شده از این فلز هم پیشنهاد خوبی برای تزیین اتاق نشیمن است. آینه یکی از المان های طراحی مدرن است. آینه هایی که دارای قاب مسی هستند را فراموش نکنید. خصوصا اگر طراحی دکوراسیون داخلی خانه دارای سبک مدرن است. یک استفاده دیگر تزیینات مسی، اشیای قدیمی است که این روز ها مورد توجه طیف وسیعی از مردم با سلایق مختلف قرار گرفته است. آفتابه لگن های مسی، کاسه های به جای مانده از روزگار قدیم یا گلدان های مسی، همه پای ثابت بوفه های تزیینی منزل به شمار می آیند که حقیقتا زیبایی آن ها توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. یک ایده دیگر هم برای استفاده از مس در اتاق نشیمن وجود دارد که به دلیل هزینه زیاد آن خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد و آن استفاده از کفپوش های (کفپوش اپوکسی) مزین شده به ورق های نازک مس است. آباژور ها از دیگر وسایل پر استفاده ای هستند که به کارگیری آن ها فضای خانه را به طرز قابل توجهی تغییر می دهد. حالا تصور کنید یک آباژور مسی تا چه اندازه می تواند خانه را متحول کند. پیشنهاد وسوسه انگیزی است. نه؟

5313

دکوراسیون داخلی خاص با استفاده از وسایل مسی

صندلی های مسی هم در طرح هایی خاص در بازار موجود است که می توانید برای ایجاد هماهنگی با لوستر های مسی یکی یا دوتا از آن ها را در کنار مبلمان تان قرار دهید، همچنین برای داشتن هارمونی بیشتر می توانید از پرده هایی (پرده زبرا، پرده کرکره) با رنگ مسی نیز استفاده نمایید. کاغذ دیواری همیشه تاثیر زیادی بر حال و هوای داخلی خانه دارد. رنگ مسی به خوبی با ابزار و لوازم چوبی هماهنگ می شود. و از رنگ های پر طرفدار به حساب می آید. به همین دلیل کاغذ دیواری های مسی هم در طرح های متنوعی وجود دارد که استفاده از آن ها برای یک یا دو دیوار خانه ایده بسیار خوبی است.

5315

استفاده از مس در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی

پیش از این هم ذکر شد که مس خاصیت ضد میکروبی دارد و همین ویژگی یکی از دلایل پر طرفدار بودن این فلز از قدیم الایام بوده است. مس به دلیل ویژگی ضد باکتریایی برای استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام بسیار مناسب می باشد. سینک های مسی و یا شیر آلات ساخته شده از این فلز امروزه در بسیاری از خانه ها مورد توجه افراد قرار گرفته اند. شستن این قسمت ها و پاک کردن آلودگی از آن ها هم بسیار آسان تر از جنس های دیگر است. به دلیل استقبال از این فلز زیبا و پر خاصیت کاشی و سرامیک هایی در طرح های متنوع و دارای ورق های نازک مسی در بازار موجود است که اگر هدف شما استفاده از مس در سرویس بهداشتی باشد می توانید به راحتی طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. قرار دادن یک آینه با قاب مسی هم زیبایی سرویس مزین شده به سینک و کاشی مسی را تکمیل می کند.

5317
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای