دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

باید ها و نباید های استفاده از تابلو در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

logo
Sakhtemoon
باید ها و نباید های استفاده از تابلو در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن

با نصب تابلو های زیبا و مختلف که با سبک دکوراسیون داخلی منزل تان متناسب باشند می توانید نمایی خاص و چشم گیر به دکوراسیون اتاق نشیمن خود بدهید.


اتاق پذیرایی و نشیمن همواره یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به آن می شود. این توجه هم در مورد انتخاب وسایل ضروری نظیر مبلمان و پرده و هم در مورد وسایل تزیینی و دکوراتیو صدق می کند. مهم است که وسایل اتاق نشیمن را هماهنگ با هم و طبق سلیقه خودمان انتخاب کنیم. زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن در زیبایی خانه هم تاثیر گذار است و مسلما یک اتاق نشیمن زیبا توجه مهمان ها و افرادی که به خانه ما می آیند را به خود جلب خواهد کرد. یکی از ابزار های دکوراتیو برای زیبا کردن اتاق نشیمن تابلو ها هستند. تابلو ها از قدیم الایام جزء وسایل تزیینی بوده اند و هر کسی مطابق با سلیقه خود از انواع مختلف آن ها استفاده کرده است. برای نصب تابلو در اتاق نشیمن رعایت نکاتی لازم است که در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی آن ها پرداخته ایم تا این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

7258

سبک طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

سبکی که اتاق پذیرایی را چیده ایم اولین موردی است که باید هنگام خریدن تابلو ها به آن توجه کنیم. برای هر سبک دکوراسیون داخلی تابلو های خاصی مناسب است که هماهنگی و هارمونی لازم را داشته باشد. مثلا نمی شود برای خانه ای که دکوراسیون داخلی مدرن دارد به سراغ نقاشی هایی کلاسیک با قاب های کنده کاری شده برویم. در این صورت هماهنگی لازم را رعایت نکرده ایم. پس پیش از هر چیز، سبک دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را در نظر بیاورید.

استفاده از تابلو های تزیینی بزرگ در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

یکی از گزینه های پیش روی شما برای نصب تابلو به دیوار اتاق پذیرایی استفاده از قاب عکسی بزرگ است که در نقطه مرکزی نصب می شود. این قاب های بزرگ توجه زیادی را به خود جلب می کنند. رنگ چنین تابلویی را باید متضاد با رنگ دکوراسیون داخلی انتخاب کرد تا پارادوکس ایجاد کند و زیبا تر جلوه دهد.

7262

استفاده از تابلو های تزیینی کوچک در دکوراسیون داخلی

حتما شما هم نصب چند تابلو دیواری کنار هم را دیده اید. این تابلو ها معمولا مکمل یکدیگر هستند و وقتی کنار هم نصب می شوند هارمونی زیبایی روی دیوار ایجاد می کنند. امروزه خیلی از افراد طرفدار این تابلو های کوچک شده اند. استفاده از این تابلو ها در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی بلامانع است فقط یادتان باشد باید موضوع این تابلو ها را مناسب با فضای اتاق نشیمن انتخاب کنید و حتما به هماهنگی رنگ آن ها با رنگ اتاق نشیمن توجه داشته باشید. بعضی ها تعداد زیادی تابلو در اندازه های مختلف و البته موضوعات مختلف روی دیوار نصب می کنند که این هم یک راه طراحی است و بسته به نظر شما دارد.

یک نوع دیگر از تابلو های چند تکه ای وجود دارد که با کنار هم قرار گرفتن یک تصویر واحد را ایجاد می کنند. اگر از طرفداران دکوراسیون داخلی به سبک مدرن هستید و خانه ای با این سبک و سیاق دارید استفاده از این تابلو ها به شما پیشنهاد می شود. نصب کردن این تابلو ها روی دیوار مرکزی اتاق پذیرایی ایده جالبی خواهد بود.

نصب یک شلف روی دیوار

نصب شلف سراسری روی دیوار به شما این امکان را می دهد که چندین تابلو را کنار یکدیگر قرار دهید بدون آن که به دیوار هم آسیب زیادی بزنید. علاوه بر این می توانید چند مجسمه کوچک هم بین آن ها قرار دهید و فضا را زیبا تر کنید.

7259

آثار و صنایع دستی در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

برای این هدف می توانید از تابلو های دست سازی استفاده کنید که با ابزار و لوازم خاص ساخته می شوند و یا فرش هایی که در اندازه های مختلف و کوچک مخصوص دیوار بافته می شوند. تابلو فرش ها اعتبار و زیبایی خاصی به دیوار ها می بخشند و طرح های زیبای آن ها توجه هر کسی را به خود جلب می کند. نکته ای که در مورد این آثار وجود دارد این است که چون کار دست می باشند از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند. علاوه بر تابلو فرش ها، برخی گلیم های کوچک صنایع دستی هم در اندازه های مختلف روی دیوار نصب می شوند که نشان دهنده علاقه به هنر بوده و بسیار با ارزش و اعتبار هستند.

مکان نصب تابلو در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی

مواردی که ذکر شد همه در مورد انتخاب تابلوی مناسب بود. اما نصب تابلو در جای مناسب هم اهمیت فراوانی دارد. مثلا تابلو را نه باید خیلی بالا و نه خیلی پایین نصب کرد. برای نصب تابلو روی دیوار استاندارد هایی وجود دارد که باید رعایت شود. نکته دیگر این که بهتر است برای دیوار هایی که عرض کم دارند تابلو هایی که عمودی شکل هستند نصب کنید و برعکس برای دیوار های عریض که از لحاظ ارتفاع کوتاه هستند به سراغ تابلو های افقی شکل بروید. تعداد تابلو هایی که در دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی نصب می شود به سلیقه شخصی شما و البته نوع طراحی دکوراسیون بستگی دارد. اما حواس تان باشد تعداد تابلو ها را زیاد نکنید. شلوغ کردن فضا باعث می شود که به بیننده هم احساس خوبی منتقل نشود و تاثیر و زیبایی که باید داشته باشد نخواهد داشت.

7261

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع پرده ها (پرده کرکره، پرده زبرا، شید رول، کتیبه ای و ...)، سقف های کاذب، کرکره های برقی، کفپوش های متنوع و زیبا، پنجره های دو جداره و سه جداره، پله گرد ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7260
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای