دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آموزش نصب دوربین مداربسته در منزل

logo
Sakhtemoon
آموزش نصب دوربین مداربسته در منزل

در صورتی که شما با دانش الکترونیک آشنایی داشته باشید، با مطالعه مقاله پیشرو قادر به نصب و راه اندازی صحیح دوربین مداربسته خواهید بود. در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته به تفصیل بیان شده است.


مقدمات نصب دوربین مداربسته

نخستین گام در شروع آموزش نصب دوربین مداربسته، تهیه یک نقشه اولیه از نقاطی است که می خواهید در آن‌ها دوربین نصب شود. بدیهی است نصب دوربین در تمامی نقاط خانه، امری غیرضروری و در عین حال غیر اقتصادی است. شما باید در یک نگاه کلی، نقاط استراتژیک منزل جهت نصب دوربین را شناسایی کرده و این نقاط را علامت گذاری کنید.
معمولا این نقاط شامل فضاهایی است که امکان رفت و آمد در آن‌ها وجود دارد، مانند درب ورودی و خروجی منزل، درب پارکینگ، حیاط، فضاهای وسیع مانند هال و پذیرایی به ویژه اگر در این فضاها پنجره وجود دارد که ورود به آن از بیرون منزل امکان پذیر است. با دقت در موارد یاد شده قادر خواهید بود کمترین تعداد دوربین جهت پوشش دهی کامل محیط منزل یا محل کارتان را به کار ببرید. نکته بسیار مهم دیگر در تعیین محل نصب دوربین‌های مداربسته، بررسی امکان کابل کشی در محل انتخابی نصب دوربین است.
علاوه بر موارد ذکر شده برای تعیین محل نصب دوربین، باید به چگونگی کیفیت نور در محل نصب دوربین نیز توجه کرد. نخست اینکه دوربین نباید در جهت تابش نور خورشید یا درست مقابل یک لامپ پرنور نصب شود، دومین نکته در این رابطه مربوط به محیط های تاریک است. اگر از دوربین دید در شب استفاده می‌کنید، به خاطر داشته باشید این نوع دوربین ها در تاریکی تصویری سیاه و سفید دارند.

تهیه لوازم مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

پکیجی از وسایل مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته را تهیه کنید. سیستم شما حداقل دارای یک الی 3 دوربین مداربسته، یک دستگاه ضبط تصاویر یا DVR (بهتر است یک دستگاه DVR با قابلیت ضبط حداقل 3 شبانه روز خریداری کنید.)، فیش BNC و کابل‌های مورد نیاز  و یک منبع تغذیه است.
پس از تعیین تعداد مورد نیاز دوربین برای پوشش فضای محل کار یا منزل، نوبت به انتخاب نوع دوربین مداربسته مورد نیاز شما می‌رسد. در رابطه با انتخاب بهترین دوربین برای فضای منزل یا محل کار شما به مقاله "بهترین نوع دوربین مداربسته را برای خانه یا فضای کار خود انتخاب کنیم" مراجعه کنید. در این مقاله توضیحات کاملی جهت انتخاب دوربین مداربسته مناسب فضای محل کار یا منزل شما ارائه شده است.

2412

نکاتی در ارتباط با نصب دوربین‌های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه

در ادامه آموزش نصب دوربین‌های مداربسته بیان چند نکته ضروری به نظر می‌رسد. نخست این که دوربین های بیسیم دارای مراحل نصب آسانتری نسبت به انواع دیگر دوربین هستند. با این حال کیفیت تصویر با دورشدن از رسیور کاهش پیدا می‌کند. بنابراین اگر قصد پوشش دهی فضای وسیعی به وسیله دوربین‌های مداربسته را دارید، ما دوربین های نیازمند کابل را پیشنهاد می‌کنیم. در این نوع دوربین‌ها نحوه سیم کشی باید به گونه‌ای باشد که کمترین میزان سیم مصرف شود. زیرا افزایش طول سیم، موجب کاهش کیفیت تصویر به دلیل تضعیف سیگنال های ارسالی می‌شود. ماکزیمم طول کابل دوربین‌های مداربسته حدود 400 متر توصیه شده، به علاوه بهتر است از کابل‌هایی با کیفیت مناسب جهت انتقال تصاویر به دستگاه استفاده شود.
دومین نکته، در ارتباط با انتخاب دوربین‌های داخل و خارج فضای خانه یا محل کار است. زیرا قرار دادن دوربین‌های فضای داخلی، در خارج از منزل یا محل کار موجب خسارت دیدن این نوع دوربین‌ها می‌شود. دوربین‌های مخصوص فضاهای داخلی در صورتی که در معرض عوامل جوی از قبیل باد و باران قرار بگیرند به سرعت تخریب می‌شوند.
نکته بعد در ارتباط با آشکارساز حرکت یا Motion Sensor است. سازو کار این دستگاه پردازش تصویر، این است که تغییرات در حرکت را تشخیص داده و به دستگاه NVR و DVR منتقل می‌کند. مهمترین مزیت استفاده از این دستگاه در دوربین‌های مداربسته توقف زمان ضبط، در صورتی است که تغییراتی در تصویر اتفاق نیافتاده است. این کار، ظرفیت مورد نیاز برای ضبط تصاویر را افزایش می‌دهد.
به یاد داشته باشید این دستگاه تغییرات تصویر را تشخیص می دهد نه حرکت اجسام را. در صورتی که بخواهید از دوربین مداربسته جهت نظارت استفاده کنید، این دستگاه کارایی قابل قبولی دارد ولی در صورتی که از آن به عنوان دزدگیر استفاده شود، دارای خطای بالایی خواهد بود. زیرا ممکن است حتی با تغییرات نور فعال شود، در این موارد توصیه می‌شود از PIR استفاده شود.
نکته آخر توصیه به استفاده کنترل از راه دور یا Remote Viewing است. کنترل از راه دور یک قابلیت در دستگاه NVR یا DVR است. این قابلیت به شما اجازه می دهد فیلم های زنده یا ضبط شده دوربین مداربسته را از طریق رایانه یا تلفن هوشمند خود و با اتصال به اینترنت مشاهده و کنترل کنید.

2413

آموزش گام به گام نصب دوربین مداربسته

برای شروع نصب دوربین مداربسته نخست باید دوربین را در زاویه مناسبی نصب کنید. زاویه دید انواع دوربین ها با توجه به نوع لنزشان متفاوت است. اما می توان زاویه دید دوربین مداربسته را حدود 75 درجه در نظر گرفت. نقطه پیشنهادی ما نصب دوربین در کنج دیوار، محلی که دیوار و سقف با یکدیگر تلاقی می‌کنند، می‌باشد. اطمینان حاصل کنید دوربین تمامی زوایای ورود و خروج به اتاق را پوشش می‌دهد.
قبل از شروع نصب پایه دوربین بر روی دیوار، به جهت دوربین دقت کنید. مرحله بعد علامتگذاری محل نصب دوربین روی دیوار، نصب پایه و پیچ کردن پایه به دیوار است. برای شروع کار تصویربرداری توسط دوربین مداربسته کافی است منبع تغذیه را به پریز وصل کنید. در گام بعدی، برای اتصال دوربین به دستگاه ضبط تصویر از فیش BNC استفاده کنید. در گام آخر برای اتصال مانیتور به دستگاه DVR از فیش BNC یا کابل HDMI استفاده کنید. پس از نصب این فیش، قادر خواهید بود تصویر دوربین را روی مانیتور مشاهده کنید.

2414

وبسایت ساختمون یک مرجع تخصصی برای نیازمندی های ساختمانی است  که شما می توانید در آن با فعالان در حوزه تجهیزات ایمنی ساختمان به خصوص دوربین های مداربسته آشنا شوید و سوالات تخصصی خود را از آن ها بپرسید. این وبسایت انواع کالاهای ساختمانی مانند انواع درب ها (درب داخلی، درب ضد سرقت و ...)، انواع نمای ساختمان (نمای کامپوزیت، نمای اسپایدر و ...)، انواع مصالح ساختمانی (ترمووود، سند بلاست، پوکه معدنی، شیشه سکوریت و ...)، انواع پله (پله پیش ساخته، پله گرد و ...) و غیره و فعالان در این حوزه ها را به شما معرفی می کند و امکان ارتباط با آن ها را برای شما فراهم می کند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای