دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با پتینه و تاثیرات استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منازل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با پتینه و تاثیرات استفاده از آن در دکوراسیون داخلی منازل

برای داشتن دکوراسیون داخلی مدرن با جلوه ای قدیمی و خاص می توان از پتینه کاری استفاده کرد. پتینه در واقع نوعی کهنه کاری است که بر روی سطوح مختلف قابل اجراست.


پتینه هنر کهنه کاری است. این عمل از طریق رنگ کردن اجسام و یا ایجاد بافت هایی روی آن ها صورت می گیرد که به آن پتینه کاری گویند. به کمک پتینه کاری می توان اشیا را کهنه نشان داد و در عین حال طرحی مدرن و قابل توجه ایجاد کرد. این روزها پتینه کاری تا اندازه زیادی مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. به همین سبب دانستن راجع به آن، از اجرا تا تاثیرات این هنر روی دکوراسیون داخلی خانه امری مهم تلقی می شود. اگر علاقه مند به طرح های قدیمی و سنتی هستید اما دکوراسیون داخلی منزل تان از نوع مدرن است می توانید به راحتی به کمک پتینه کاری طرح های سنتی را در خانه پیاده کنید و در عین حال ظاهر مدرن خانه را هم حفظ کنید. با پتینه کاری می توان با صرف هزینه ای معقول و نسبتا پایین به تنوعی زیبا رسید. البته فضایی که برای پتینه کاری انتخاب می شود، جنس مواد مصرفی، آسان و سخت بودن طرح مورد نظر همگی روی هزینه اجرای این هنر تاثیر گذار است ولی در مجموع می توان به عنوان هنری که هزینه رسیدن به آن معقول و منطقی است روی آن حساب کرد. در این مقاله وبسایت ساختمون به تاثیرات استفاده از هنر پتینه در دکوراسیون داخلی خانه و مسائل پیرامون آن برای شما عزیزان مطالبی را ارائه می دهیم.

پتینه کاری چیست؟

در هنر پتینه کاری تنوع زیادی وجود دارد و روش های انجام و پیاده کردن هم با یکدیگر متفاوت است. پتینه را می توان روی سطوح مختلف و اجسام متفاوت اجرا کرد. از آن جایی که پتینه کاری با اهداف مختلف انجام می شود پس لوازم خاص خودش را هم نیاز خواهد داشت. مثلا در اجرای پتینه روی شیشه بایستی توجه کنید که رنگ مورد استفاده باید رنگ ویترای باشد. در مورد پتینه کاری روی چوب یا فلز، برای این سطوح باید از رنگ های اکرلیک پایه آب استفاده کرد. اما گاهی هدف پتینه کاری ایجاد احجام و نقش و نگارهای برجسته است که در این صورت باید از موادی مثل چسب چوب و خمیر مخصوص پتینه کمک بگیرید.

6400

پتینه کاری را در کدام قسمت دکوراسیون داخلی می توان اجرا کرد؟

پتینه کاری روی دیوار

اگر از دیوار های ساده و یک رنگ خسته شده اید و به دنبال ایجاد تغییری اساسی در دیوار ها هستید می توانید با کمک پتینه کاری به این هدف برسید و در نهایت دکوراسیون داخلی خاص و زیبایی را در خانه خود داشته باشید. در این مورد روش های مختلفی وجود دارد مثل پتینه کاری با کمک اسفنج که هم بسیار ساده است و زیبایی خاص خودش را دارد. پتینه کاری روی دیوار با استفاده از پارچه هم امکان پذیر است که نسبت به نوع اول هم به زمان بیشتری و هم دقت و تخصص بیشتری نیاز دارد. به جز پارچه، کاغذ هم به عنوان یکی دیگر از مواد مصرفی برای پتینه کاری دیوار کاربرد دارد. با استفاده از نوار های کاغذی می توان طرح های خلاقانه ایجاد کرد. ایجاد بافت بر روی دیوار هم که به کمک خمیر مخصوص انجام می پذیرد یکی دیگر از روش های پتینه کاری روی دیوار است. علاوه بر دیوار خانه، اگر برای تان دسترسی به سقف و صرف هزینه ای بیش تر آسان است، می توانید هنر پتینه کاری را روی سقف خانه انجام دهید و با کمک نور های تابیده شده روی آن زیبایی اش را چندین برابر کنید.

پتینه کاری روی وسایل خانه

وسایلی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن خانه به کار می روند، از تابلو های دیواری گرفته تا آباژور و میز و صندلی می توانند هدف پتینه کاری باشند. با ایجاد طرح هایی سنتی روی این اجسام به کل حال و هوای خانه را عوض کنید. حتی تابلو هایی وجود دارد که به وسیله این هنر ساخته شده اند و نقش و نگار هایی برجسته دارند. این تابلو ها هم برای قرار دادن در خانه ای که دکوراسیون مدرن ساده دارد بسیار مناسب خواهند بود.

6398

پتینه کاری در نمای بیرونی ساختمان ها

گفتیم هنر پتینه کاری را با هدف ایجاد طرح های سنتی در دکوراسیون مدرن و ایجاد تضادی قابل توجه به کار می بریم. پتینه کاری اگر روی نمای بیرونی ساختمان اجرا شود توجه خیلی از عابران را به خود جلب می کند. در نمای بیرونی فضا معمولا زیاد است و دست مان حسابی برای ایجاد طرح های متنوع باز می باشد. پس اگر فکر می کنید هزینه برای نمای بیرونی ساختمان بلامانع است حتما به پتینه کاری به عنوان یک پیشنهاد خیلی جدی فکر کنید.

اجسامی که با استفاده از هنر پتینه به روز می شوند

در خانه همه ما وسایلی وجود دارد که یا از طرح و رنگ شان خسته شده ایم و یا به اصطلاح از مد افتاده اند. از سوی دیگر این از مد افتادگی آن قدر ها هم زیاد نیست که بشود به عنوان یک وسیله آنتیک قدیمی از آن ها استفاده کرد. در این موارد با استفاده از هنر پتینه کاری می توانید ظاهری جدید برای آن وسیله بسازید طوری که حتی خودتان هم از ظاهر جدیدش تعجب کنید. خوبی پتینه کاری این است که اگر خوش ذوق باشید می توانید خودتان طرح ها و ایده های جالبی را پیاده کنید و از این هم وسایل خود را زیبا ساخته اید و هم دکوراسیون داخلی منحصر به فردی با نمایی خاص در خانه خود به وجود آورده اید.

6399

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل ساندویچ پنل ها، انواع مختلف سقف کاذب، شومینه های مدرن، مدل های مختلف پارتیشن بندی و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

6401
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای