دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با مزایای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

چوب متریالی با نقش و نگار های طبیعی است و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی علاوه بر القای حس گرما، تاثیر به سزایی در زیبا سازی و شکیل تر کردن فضا دارد.


چوب همواره یکی از محبوب ترین مواد و متریال در دکوراسیون داخلی از گذشته تا الان بوده است. این محبوبیت با وجود تنوع موارد قابل استفاده در دکوراسیون داخلی هنوز وجود دارد و جایگاه ویژه خود را حفظ کرده است. با وجود محبوبیت چشم گیر متریال مذکور باز این سوال پیش می آید که استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی چه تاثیری می تواند داشته باشد. چوب متریالی است که طیف گسترده ای از محصولات مختلف با آن ساخته می شود. از این محصولات می توان به کفپوش ها، دیوار پوش ها، پنجره ها (پنجره upvc)، سرویس خواب، مبلمان، میز و صندلی، کابینت در آشپزخانه و یا روشویی ها، کمد های دیواری و مستقل، المان های پارتیشن بندی، اکسسوری و وسایل تزیینی و طیف گسترده ای از وسایل دیگر اشاره کرد. این مزیت باعث شده تقریبا هیچ فضایی وجود نداشته باشد که در آن از محصولات چوبی استفاده نشده باشد. این حضور حتمی مطمئنا دارای تاثیرات مختلفی بر سطوح گوناگون زندگی افراد حاضر در فضا و دکوراسیون داخلی آن دارد. در این مقاله وبسایت ساختمون قصد داریم به تاثیرات و مزایای چوب و محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی بپردازیم.

5072

کم تر شدن مواد مصنوعی در فضای دکوراسیون داخلی

امروزه متریال های مصنوعی و ترکیبی ساخت بشر با درصد بالایی در وسایل گوناگون خانه به کار می روند. این متریال ها در صورت قرار گرفتن در مجاورت با برخی مواد دیگر و یا در شرایط خاص، اقدام به تولید مواد شیمیایی مضری می کنند که برای سلامت ما مضر هستند. موادی مانند پلاستیک های فشرده از این دسته می باشند. مهم ترین مزیت قرار داشتن چوب در دکوراسیون داخلی به جای این متریال ها، جلوگیری از ترکیب و نفوذ این مصنوعات بر چرخه زندگی افراد حاضر در محیط است.

علاوه بر این، این محصولات چوبی دارای کمترین میزان آسیب رسانی به محیط زیست در حین ایجاد و فرآوری است و با توجه به سیاست های موجود در راستای حفظ جنگل ها، جزو مواد تجدید پذیر محسوب می شوند. همچنین با کمک تکنولوژی های جدید، مقاومت و طول عمر مفید چوب های به کار رفته در دکوراسیون داخلی افزایش پیدا کرده است که همین امر جزو مزیت های محصولات چوبی محسوب می شود.

5074

آرامش و نزدیکی به طبیعت در دکوراسیون داخلی

چوب از باستانی ترین موادی بوده است که بشر با آن ارتباط گرفت و از آن استفاده کرد. ساختار و ویژگی های منحصر به فرد چوب های به کار رفته در دکوراسیون فضا های داخلی، به نوعی تداعی گر طبیعت و درختانی است که نیاکان ما با آن ها ارتباط نزدیکی داشته اند.

حضور چوب در هر فضایی حس آرامش، گرما و صمیمیت را ایجاد می کند و جو و اتمسفری دلچسب و دوست داشتنی پدید می آورد. این ویژگی در کمتر محصولی قابل مشاهده است، بدین خاطر اکثر طراحان برای ایجاد سرزندگی و گرما به طراحی داخلی خود، استفاده از عنصری چوبی را در اولویت های خود قرار می دهند.

5076

دکوراسیون داخلی جذاب منحصر به فرد با استفاده از چوب

گره ها و خطوط زیبای منحصر به چوب، بافت های زیبا و منحصر به فرد و در نهایت نمای چشم نواز ایجاد شده توسط المان های چوبی، تنها مختص محصولات چوبی و نه هیچ محصول دیگری است. حتی در نمونه های طرح چوب، الگو های تکراری از طرح چوب در سراسر کار وجود دارد که سبب تکراری شدن برخی بخش های کار نهایی یا همه آن می شود. چوب های طبیعی این خاصیت را دارند که با وجود تولید یک محصول واحد از آن، هر یک از محصولات به تنهایی دارای ویژگی های خاص خود باشند. این منحصر به فرد بودن محصول، در کمتر ماده اولیه ای وجود دارد. در عین حال، این تنوع جالب سبب نمی شود که شما نتوانید بافت ها و طرح های متنوع چوبی را در کنار هم به کار ببرید، بلکه همین ترکیب های مختلف از چوب ها، خود چالشی دلچسب با نتیجه ای دلنشین و متمایز خواهد بود. این زیبایی طبیعی همچنین باعث شده محصولات چوبی به خوبی ترکیب زیبایی در کنار سایر متریال های دکوراسیون داخلی مانند شیشه، فلز، پارچه، مواد صنعتی و ... ایجاد کنند.

5078

دکوراسیون داخلی جذاب با استفاده از طیف رنگ های مختلف چوب

رنگ های چوبی از کرم روشن تا طیف گسترده ای از قهوه ای و در نهایت رنگ های قهوه ای و کرم تیره را در بر می گیرند. این تنوع رنگ سبب می شود این محصول پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشد و در عین حال، برای هر فضایی یکی از این رنگ ها قابل به کارگیری باشد. تنوع تناژ رنگ های چوبی می تواند به خوبی مکمل رنگ های سرد، گرم، تیره، روشن و حتی ترکیبی از موارد ذکر شده باشد. این ویژگی محصولات چوبی را برای هر تم دکوراسیون با هر ترکیب رنگی و هر سبکی مناسب می کند. انواع درب اتاقی را در طیف رنگ های متفاوت در این صفحه مشاهده نمایید.

5082

کاهش انعکاس و انتقال صدا در محصولات چوبی

یکی از تاثیرات کاربردی و غیر بصری چوب و محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی، کاهش سطح ارتعاش صوت در محیط و جذب صدا تا سطح مطلوبی است. به این صورت از انتقال صدا و یا انعکاس آن جلوگیری می کند. این ویژگی جزء مهم ترین دغدغه های طراحان حرفه ای است که در عین زیبایی بصری درب داخلی، کارایی مواد به کار رفته از جنبه های مختلف را در نظر دارند. از این رو چوب توانسته به خوبی این نیاز را برطرف کند.

5083

عایق حرارتی بودن چوب

علاوه بر عایق صوتی بودن، چوب ها دارای ویژگی عایق حرارتی بودن نیز هستند. به این ترتیب می تواند از انتقال گرما و سرما به سمت دیگر خود، تا حد قابل قبولی جلوگیری کنند. این ویژگی با به کار گیری مواد دیگر به صورت ترکیبی با محصولات چوبی مانند عایق های زیر کفپوش (کفپوش اپوکسی) و یا دیواره های چوبی، به خوبی تقویت شده است.

5085

انعطاف بالا در به کارگیری چوب به عنوان ماده اولیه

شاید هیچ محصولی وجود نداشته باشد که مانند چوب تا این حد قابل به کار گیری در ابعاد و فرم های مختلف باشد. قابلیت فرم دهی با استفاده از وسایل مخصوص و شرایط خاص در حین ساخت محصولات چوبی، ویژگی های برش پذیری و فرم دهی با ابزار مخصوص چوب، به راحتی بستر مناسب برای پیاده سازی خواسته های طراحان را دارد. این ویژگی چوب، محبوبیت آن را در بین طراحان داخلی بالا نگه داشته است و از این رو، همه روزه شاهد محصولاتی چوبی با طراحی و نمایی بسیار زیبا، منحصر به فرد و استثنایی هستیم.

5087

ضریب سختی پایین چوب

چوب به نسبت محصولات دیگر مانند فلز، سنگ و سرامیک ضریب سختی پایینی دارد و می توان گفت به کار گیری آن در محیط خانه، به نوعی راهی برای ایمن کردن آن برای افراد نیازمند مراقبت بیشتر است. این ویژگی سبب شده کفپوش ها و دیوارپوش های چوبی جزو گزینه های پر انتخاب در دکوراسیون داخلی باشند.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای