دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با متریال هایی متفاوت برای نمای ساختمان ها

logo
Sakhtemoon
آشنایی با متریال هایی متفاوت برای نمای ساختمان ها

متریال های گوناگونی مثل بلوک سیمانی، آلومینیوم و ترمووود برای نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام ظاهری منحصر به فرد دارند.


نمای ساختمان ها در معماری امروزی، به چالش و بستری خیره کننده برای هنر نمایی طراحان تبدیل شده است. متریال های مختلفی برای نمای بیرونی ساختمان ها به کار می روند که برخی قدمتی بسیار زیاد دارند. این متریال ها از گذشته تا به امروز دارای تغییرات زیادی شده اند و در بهترین مقاومت و ماندگاری ممکن، برای دکوراسیون و تزئین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد قابلیت های مختلفی از فرم گیری تا ظاهر نهایی را دارند که نتیجه نهایی نما های ساخته شده از آن ها را در نوع خود استثنایی و منحصر به فرد می کند. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید با نما های منحصر به فردی از ساختمان ها آشنا شوید که از متریال های خاصی برای ساخت آن ها استفاده شده است. این نما ها می توانند از مصالحی جدید و یا مصالحی قدیمی با کاربرد متفاوت ساخته شده باشند، نتیجه به کارگیری این مصالح، نما هایی است که هنر طراح را به زیبایی به نمایش می گذارد و تجربه ای متفاوت ایجاد می کند.

6338

نمای ساختمانی زیبا با بلوک های سیمانی

سیمان امروزه جایگاه جدیدی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است و از ماده ای صرفا عمرانی به ماده ای قابل اجرا برای ظاهر فضا های داخلی و نمای بیرونی تبدیل شده است. بافت سیمان به سطح آن حالتی منسجم و در عین حال نسبتا زبر می دهد و نمونه های امروزی بلوک های صیقل خورده آن، این امکان را فراهم می کنند که بتوان از سطح براق و یکدست آن برای نمای ساختمان ها استفاده کرد. تنوع ابعاد بلوک های پیش ساخته سیمانی یکی دیگر از مزیت های این نوع نما است که همین ابعاد متفاوت، به نوعی فرم بیرونی را شکل می دهند. مقاومت و استحکام بسیار بالای سیمان سبب می شود نمای سیمانی در ساختمان ها به یکی از مقاوم ترین گزینه ها از بین نمونه های موجود تبدیل شود.

نمای ساختمانی خیره کننده با سنگ مصنوعی

صنعت سنگ مصنوعی در ساختمان سازی و دکوراسیون یکی از موفق ترین مواردی بوده است که توانسته در مدت کوتاهی، محبوبیت زیادی پیدا کند. مزیت های سنگ مصنوعی به نسبت موارد دیگر سبب شده نما های زیبا و منحصر به فردی ایجاد شود.

6339

نما های آلومینیومی، زیبایی منحصر به فرد

آلومینیوم یکی از سبک ترین و مقاوم ترین متریال های فلزی است که در نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. فرم پذیری، وزن کم، مقاومت و طول عمر مفید بالای این متریال باعث شده طراحان نمای خارجی، از آن برای ایجاد نما های زیبا و منحصر به فرد استفاده کنند و هنر و تجربه خود را به چالش بکشند. از طرف دیگر در نما های آلومینیومی این امکان وجود دارد که روزنه هایی بر روی سطح آلومینیومی ایجاد کرد و در نتیجه، هم سطح نهایی قابل اجرا است و هم از طریق این روزنه ها، نور محیطی به داخل انتقال پیدا می کند و در مصرف انرژی روشنایی صرفه جویی می شود.

آلومینیوم به علت سبکی خارق العاده ای که نسبت به دیگر متریال ها دارد در نما های مدرن و متحرک به وفور استفاده می شود و نتیجه ای خارق العاده و منحصر به فرد را به نمایش می گذارد.
ترکیب رنگ های زیبا و جذابی که بر روی نما های آلومینیومی اجرا می شود، یکی دیگر از مواردی است که این نما ها را به اثری هنری و جلوه گر تبدیل می کند.

نما هایی از آلومینیوم و شیشه

در نما های امروزی، خلاقیت بیش از پیش نمود پیدا می کند. در این نوع از نمای ساختمان ها طراحان با به کارگیری متریال های مختلف، شاهکار هایی بی نظیر به وجود می آورند. یکی از این موارد ترکیب آلومینیوم با شیشه است که از این طریق نور بیشتری را به داخل انتقال می دهد. سطوح براق و یک دست شیشه و آلومینیوم، بیشترین هماهنگی و هارمونی را با هم دارند و نمای زیبا و متعادلی ایجاد می کنند.

6340

نمای ترموود، متریالی از جنس طبیعت

ترموود به محصولی چوبی اطلاق می شود که از چوب فراوری شده چوب های مرغوب حاصل می شود. طول عمر بالاتر و کیفیت و استحکام بیشتر این محصول نسبت به چوب های عادی سبب شده بتوان در صنعت نمای خارجی از طرح چوب های زیبا و طبیعی بهره برد. پیش از این از نمای ساختمانی چوبی در موقعیت های جغرافیایی خاص و محدود استفاده می شد و البته امکان به کارگیری آن برای هر نمایی نیز وجود نداشت.

نمای براق و خیره کننده استیل

یکی دیگر از فلزات پر کاربرد در نمای ساختمان ها، استیل است. مقاومت بسیار بالای این محصول و انعطاف بالایی که در اجرا و فرم دهی در حین ساخت دارد، منجر به ایجاد نما های بسیار زیبایی شده است که مدرن و انتزاعی می باشند و نور را به صورت زیبایی نیز از خود انعکاس می دهند.

6341

نما های شیشه ای مدرن

شیشه از متریال های جدیدی در صنعت ساخت نما به شمار نمی رود، اما طراحی های امروزی و ادغام ویژگی های مختلف با هم، آن را در دسته متریال های نما های مدرن و امروزی قرار داده است. نمای شیشه ای را می توان به صورت ترکیبی با نورپردازی های مختلف و حتی استفاده از انواع شیشه ها مثل شیشه های مات اجرا کرد که در نهایت نمای خاص و متفاوت برای نمای ساختمان خواهیم داشت. به علاوه شیشه مات می تواند نور محیطی را به صورت تعدیل یافته و در حجم قابل قبول و موثری به داخل ساختمان منتقل کند و در عین حال، حریم خصوصی را به خوبی رعایت کند و نمایی از داخل را به بیرون نیز منتقل نکند.

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت از محصولات آن مثل پله گرد ها، انواع مدل های سقف کاذب، پنجره های دو جداره، شومینه های مختلف و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای