دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک انتقالی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک انتقالی و تاثیر استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی سبک انتقالی است که سبکی جذاب و بسیار زیبا می باشد. این سبک در واقع تلفیقی از دو سبک سنتی و مدرن است.


در بین سبک های سنتی و مدرن دکوراسیون داخلی هر کدام طرفدار های خاص خود را دارند. هنوز هستند کسانی که نماد های سنتی و قدیمی را به هر چیز جدید و نویی در دکوراسیون داخلی خانه شان ترجیح می دهند و البته به همین میزان افرادی هم هستند که از سبک های قدیمی و سنتی خسته شده اند و ترجیح می دهند نمونه هایی از دکوراسیون داخلی مدرن و جدید را در خانه های شان اجرا کنند. به همین دلیل هر کدام از این دو طرح دارای نمونه های زیاد و البته زیبایی می باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز افراد مختلف با سلایق متفاوت باشند. اما در این میان هستند کسانی که هر دو سبک را می پسندند و دوست دارند ترکیبی از این دو نوع را در خانه شان داشته باشند. این افراد معماری و طراحی فقط مدرن و یا سنتی را نمی پسندند و به هر دو سبک تا اندازه ای علاقه مند هستند. پس باید سبک و سیاقی وجود داشته باشد تا بتوان منازل این افراد را طراحی کرد. سبک انتقالی برای پاسخگویی به نیاز همین افراد پدیدار شده است و امروزه طرفداران خیلی زیادی دارد. در ادامه این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی این سبک و تاثیری که در دکوراسیون داخلی خواهد داشت می پردازیم.

7475

سبک انتقالی چیست؟

در سبک انتقالی ترکیبی از مدرنیته و سنتی داریم. هر وسیله ای که برای طراحی دکوراسیون داخلی لازم باشد و یا هر متریالی که برای معماری، همه و همه را می توانیم به صورت ترکیبی و مخلوط از سبک های مدرن و سنتی انتخاب کنیم. نکته مهم در طراحی انتقالی رعایت تعادل و توازن است که باید مورد توجه مان باشد. معمولا هر چیزی که بهترین باشد در سبک های مدرن و سنتی در این سبک جمع شده است و همین باعث می شود که دکوراسیونی خاص و جذاب ایجاد کند. رنگ های مورد استفاده در سبک انتقالی عموما رنگ های خنثی می باشند و از گرما و نور بهترین استفاده می شود. خطوط ساده هم در سبک انتقالی کاربرد زیادی دارند. آرامش موضوع مهمی در دکوراسیون داخلی سبک انتقالی می باشد. فضا باید به گونه ای باشد که افراد در آن احساس راحتی و آسایش داشته باشند.

در سبک انتقالی مبلمان چگونه انتخاب می شوند؟

مبلمان در این طرح دارای ابعاد و اندازه های بزرگ می باشند و مدرنیته را می توان در آن ها به خوبی مشاهده کرد. خطوط صاف و مستقیم فضایی ایجاد می کنند که طیف وسیعی از سلایق آن را می پسندد. مبلمان همچنین راحت می باشند و در رنگ های خنثی نظیر کرم، خاکستری و یا خاکی انتخاب می شوند. اگر طرفدار مبلمان با پارچه های شلوغ و طرح دار هستید، نمی توانید از آن ها در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. چون عموما بیشتر تصاویر و شکل ها در سبک انتقالی محو می باشند.

7476

از چه کفپوش هایی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی استفاده کنیم؟

کف پوش های چوبی یکی از انواع کف پوش های پرطرفدار در این سبک می باشند. علاوه بر چوب می توانید از هر کف پوش دیگری که در رنگ های خنثی طراحی شده است استفاده کنید. حواس تان باشد فرش را حتما در رنگ هایی ملایم و ترجیحا طرح و نقش کم انتخاب کنید تا آن آرامش حاکم بر سبک را بر هم نریزد. قالیچه های کوچک نظیر قالیچه های پوست در سبک انتقالی زیاد استفاده می شوند.

طراحی آشپزخانه در سبک انتقالی

همان طور که ذکر شد طرح و نقش های شلوغ در دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی کاربردی ندارند. پس در آشپزخانه هم نمی توانیم از کاشی های گل دار و رنگی که تزیینی می باشند استفاده کنیم. استفاده از کابینت های چوبی که نمادی از دکوراسیون های سنتی می باشد در این طراحی پیشنهاد می شود. البته می توانید دستگیره ها را از انواع مدرن و امروزی انتخاب کنید تا بتوانید سبک مدرن را هم در گوشه ای از آشپزخانه جای دهید. پرده های توری و حریر ساده هم پیشنهاد خوبی برای پوشاندن پنجره آشپزخانه خواهند بود. البته انواع پرده های حصیری هم که باز نمونه ای از حضور دکوراسیون سنتی خواهند بود جلوه زیبایی به آشپزخانه خواهند بخشید. استفاده از فلزات براق که در سبک های مدرن کاربرد زیادی دارند، در آشپزخانه های طراحی شده به شیوه انتقالی پیشنهاد خیلی خوبی است که باعث می شود زیبایی چندین برابر شود. مثلا شیر آلات زیبا و مدرنی که فضا را زیبایی باشکوهی خواهند بخشید.

7477

طرای اتاق نشیمن در سبک انتقالی

حتما در اتاق نشیمن از سایه های رنگی که زیبایی خاصی دارند استفاده کنید. وسایل تزیینی و مجسمه های پرکاربرد در طراحی مدرن را در دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن قرار دهید. از آباژور های دارای طراحی های ساده و شیک برای تنوع بخشیدن به فضا استفاده کنید. از همه عناصر طبیعی که در سبک های سنتی استفاده می شوند نظیر سنگ و گرانیت کمک بگیرید تا خانه را از حال و هوای کسالت بار خارج کنید. نکته مهمی که باید در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک انتقالی توجه داشته باشید یکنواختی و یکپارچگی است. این هدف را می توانید با توجه به رنگ های مورد استفاده در قسمت های مختلف خانه تحقق بخشید.

7478

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع کفپوش ها، شومینه های مختلف، پارتیشن بندی های گوناگون، کرکره های برقی، پله گرد ها، پنجره های دو جداره، ساندویچ پنل ها و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

7479
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای