دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با رادیاتور دکوراتیو و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با رادیاتور دکوراتیو و نقش آن در دکوراسیون داخلی

رادیاتور دکوراتیو نسل جدید رادیاتور است که دارای ظاهری شیک و مدرن بوده و علاوه بر گرم کردن فضا، به عنوان عنصری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد.


صنعت دکوراسیون داخلی، روز به روز در حال تغییر و ارائه موارد جدید و یا اصلاح نمونه های موجود است. یکی از این موارد که تغییر بسیار زیبا و چشم نوازی داشته است، رادیاتور ها هستند. نسل جدید رادیاتور ها علاوه بر کاربرد، زیبایی را نیز در نظر داشته اند. به همین منظور، حوله خشک کن های دکوراتیو و رادیاتور های شیشه ای، قرنیزی و دکوراتیو طراحی و ساخته شدند. رادیاتور دکوراتیو که یکی از همین سیستم های گرمایشی منطبق بر دکوراسیون داخلی است، از یک وسیله صرفا کاربردی و بعضا با ظاهری ناهماهنگ با دکوراسیون ساختمان، به وسیله ای با نمای دکوراتیو، بسیار متنوع، خلاقانه و در عین حال کاربردی تبدیل شده است. موارد ذکر شده توانسته اند به زیبایی این وسیله را در دکوراسیون داخلی جای دهند و زیبایی فضای نهایی را نیز حفظ کنند. از همین رو در این مقاله وبسایت ساختمون درباره رادیاتور های دکوراتیو و انواع مدل های آن صحبت می کنیم.

4441

گرمایی دلچسب با استفاده از رادیاتور در دکوراسیون داخلی

رادیاتور ها و پکیج های گرمایشی یکی از موارد ضروری برای گرمایش هر فضایی به حساب می آیند و در اکثر ساختمان های آپارتمانی و غیر آپارتمانی با کاربری مسکونی و غیر مسکونی، از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال در گذشته ظاهر صنعتی، ضخیم، ناهماهنگ و بدون تنوع رادیاتور ها، همواره زیبایی محیط و دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می داد و نمای ناخوشایندی ایجاد می کرد که برای دکوراسیون کار ها و حتی ساکنین فضا ناخوشایند بود. با این وجود، به علت اهمیت سیستم گرمایشی، امکان حذف آن وجود نداشت. در نهایت نسل جدید این محصول به نام رادیاتور دکوراتیو، تمامی این ایرادات نمونه های قبلی را از بین برد و ویژگی های منحصر به فردی را به ارمغان آورد.

4443

رادیاتور دکوراتیو مناسب برای هر سبک دکوراسیون داخلی

رادیاتور دکوراتیو با رنگ، طرح و فرم های بسیار متنوع و گسترده ای که دارد، می تواند پاسخگوی همه سلیقه ها و هر سبک معماری و دکوراسیون داخلی، از سنتی و کلاسیک تا مدرن باشد و برای هر فضایی با هر ابعادی قابل اجرا باشد. این تنوع به حدی زیاد است که ممکن است خریدار را در هنگام خرید سردرگم کند. علاوه بر این، امکان سفارش طرح مورد نظر، این تنوع موجود را گسترده تر می کند.

فرم ظاهری رادیاتور دکوراتیو می تواند فرم های هندسی، غیر هندسی، انتزاعی و غیر انتزاعی و ... باشد. سطح آن می تواند مات یا براق، صاف و یا دارای بافت دلخواه باشد. علاوه بر این ابعاد آن نیز تنوع بسیار بالایی دارد. به همه موارد ذکر شده، طیف گسترده رنگ هایی را که در نمای آن به کار می رود را نیز باید اضافه کرد. ظاهر زیبا و منحصر به فرد این محصول، علاوه بر اینکه می تواند مانند اثری هنری محوریت توجه بیننده باشد، کاربرد اصلی این وسیله یعنی گرمایش محیطی را نیز به همراه دارد.

4445

رادیاتور دکوراتیو از چه متریال هایی ساخته می شود؟

جنس رادیاتور های دکوراتیو از آلومینیوم و یا استیل ضد زنگ و حتی شیشه است که گزینه های اشاره شده و به خصوص نمونه های آلومینیومی، ظرفیت گرمایی بالایی دارند و می توانند فضای مورد نظر را به خوبی گرم کنند. البته رادیاتورهای شیشه ای به نسبت نمونه هایی که از جنس آلومینیوم و استیل هستند، نقش گرمایشی کمتری ایفا می کنند و بیشتر جنبه تزئینی دارند.

رادیاتور دکوراتیو در کنار ظاهر زیبا و منحصر به فرد خود، تنوع بالایی در طرح و ابعاد دارد و امکان سفارش طرح های مختلف آن نیز وجود دارد. می توان آن ها را با سیستم لوله کشی آب گرم عادی نمونه رادیاتور های قبلی راه اندازی کرد و یا در صورت تمایل، نمونه های برقی آن را اجرا و پیاده سازی کرد. به عبارت دیگر، این نوع رادیاتور ها هم قابل انطباق با سیستم های قبلی هستند و هم می توان از نمونه برقی آن‌ ها استفاده کرد. این ویژگی رادیاتور دکوراتیو را برای فضا هایی که فاقد لوله کشی برای رادیاتور هستند، گزینه ای مناسب کرده است که علاوه بر ارائه گرمای مناسب، سطح مصرف انرژی آن نیز به نسبت نمونه های گرمایشی دیگر، کم است. ویژگی دیگر این محصول یعنی ضخامت بسیار کم و انعطاف در طراحی آن، سبب می شود این محصول در فضای مورد نظر کمترین حجم ممکن را اشغال کرده و فضای مفید بیشتری را حفظ کند.

4447

رادیاتور دکوراتیو به چه صورتی نصب می شود؟

همه موارد بالا به همراه گرمایش مطلوب و ظرفیت حرارتی بالای رادیاتور دکوراتیو، این محصول را از همه جهات به گزینه ای جذاب و کاربردی تبدیل کرده است. در نهایت با داشتن رادیاتور دکوراتیو، عنصر چشم نوازی به دکوراسیون فضای مورد نظر اضافه می شود.

رادیاتور دکوراتیو را می توان بر روی دیوار، به صورت ایستاده و پایه دار و حتی بین سقف های زاویه دار نصب کرد. به علت زیبایی ظاهری این رادیاتور، بهتر است محل نصب و قرار گیری آن تا حد ممکن، از بین سرد ترین نقاط موجود، در موقعیتی با بیشترین دید و جلب توجه باشد تا هم زیبایی آن به نمایش گذاشته شود و هم بتواند نقش گرمایشی خود را ایفا کند. به علت زیبایی منحصر به فرد این رادیاتور، در برخی موارد می توانید در بالای آن از لامپ های کوچک و نورافکن ها برای نورپردازی استفاده کنید.

4449

خاطر نشان می شویم که وبسایت ساختمون یک وبسایت تبلیغاتی در زمینه صنعت ساختمان می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت انواع مدل های رادیاتورهای مختلف و سایر وسایل گرمایشی را مشاهده فرمایید. همچنین شما می توانید علاوه بر مشاهده محصولات از نمایندگان مجاز این محصولات مشاوره بگیرید. در وبسایت ساختمون علاوه بر رادیاتور ها و انواع وسایل گرمایشی مثل شومینه ها محصولات دیگری مانند سقف کاذب، ساندویچ پنل، پرده زبرا، کفپوش اپوکسی، سازه ال اس اف و محصولات دیگری نیز موجود می باشند. به علاوه با مراجعه به وبسایت می توانید از سایر خدمات و امکانات موجود در وبسایت نیز استفاده کنید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای