دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سقف کاذب طلقی و مزایای استفاده از آن

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سقف کاذب طلقی و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب طلقی یکی از انواع مدل های سقف کاذب است که برای فضا های مختلف قابل استفاده می باشد و ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد.


به طور کلی سقف کاذب، سقف دوم است، یعنی این که زیر سقف اصلی قرار داده می شود تا سقف اصلی را بپوشاند. زمانی که سقف فاصله زیادی از کف داشته باشد و به اصطلاح ارتفاع آن بلند باشد مقدار خیلی زیادی از انرژی هدر می رود به این دلیل که سرد کردن و گرم کردن چنین محیطی کار سخت تری خواهد بود. استفاده از سقف های کاذب باعث می شود که از اتلاف انرژی تا اندازه زیادی جلوگیری شود. سقف های کاذب به جز این کاربرد اصلی برای زیبا تر کردن فضا هم به کار می روند. سقف های کاذب انواع گوناگون و مختلفی دارند که یکی از آن ها سقف کاذب طلقی می باشد. از این رو در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی سقف کاذب طلقی و مزایای استفاده از آن می پردازیم.

7417

سقف کاذب طلقی چیست؟

سقف های طلقی همان طور که به نظر می رسند از طلق ساخته شده اند. طلق ها شباهت زیادی به شیشه دارند و به همین دلیل زیبایی خاصی دارند که توجه خیلی از افراد را به خود جلب می کنند. جنس سقف طلقی یا پلی کربنات و یا آکریلیک است. امروزه استفاده از سقف کاذب رواج زیادی پیدا کرده است و همچنین یکی از انواع پر طرفدار آن سقف های کاذب طلقی می باشد.

طلق های سقف کاذب طلقی می توانند به صورت شفاف و یا مات باشند. اگر دیده شدن فضای پشت آن بلامانع باشد می توان از انواع شفاف استفاده کرد. در غیر این صورت استفاده از طلق های مات پیشنهاد می شود. خوبی سقف های طلقی این است که رنگ طلق ها متفاوت است و همین تنوع باعث می شود که  برای دکوراسیون های متنوعی مناسب باشد و هر کسی می تواند مطابق با سلیقه خود رنگ دلخواهش را انتخاب کند. امکان ویژه دیگری که در مورد سقف های طلقی وجود دارد امکان چاپ طرح هایی روی آن می باشد که سقف را زیبا تر می کند.

7418

سقف کاذب طلقی در کجا کاربرد دارد؟

علاوه بر ساختمان های مسکونی که معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی از سقف کاذب طلقی استفاده می شود در فضا های اداری و شرکت ها هم از آن استفاده های زیادی می شود. یکی از استفاده های رایج سقف های طلقی در سرویس های بهداشتی و حمام خانه های مسکونی می باشد. که موجب می شود نه تنها نور به داخل راه یابد بلکه زیبایی خاص خودش را هم دارد. استفاده دیگر سقف های کاذب طلقی برای پاسیو ها است. در پاسیو ها احتیاج است که نور فراوانی وجود داشته باشد به همین دلیل این گونه سقف کاذب پیشنهاد می شود. از سقف های کاذب طلقی همچنین برای نورگیر های داخلی ساختمان ها که جز المان های مهم در طراحی داخلی می باشند استفاده های زیادی می شود.

اجزای سقف کاذب طلقی کدامند

سقف های کاذب طلقی یک چارچوب اصلی دارند که صفحه های طلقی روی آن قرار می گیرند. جنس چارچوب ها یا گالوانیزه است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند. چون همان طور که در بالا اشاره شد استفاده از سقف های کاذب طلقی در سرویس های بهداشتی و حمام بسیار رایج است. پس برای چنین محیط هایی که رطوبت بالایی دارند نیاز به متریالی می باشد که در برابر رطوبت آسیب نبیند. یک منبع نور در پشت صفحه ها قرار دارد که موجب می شود نور روی صفحه ها پراکنده شود. هم زیباست و هم نور لازم فراهم می شود. طلق ها هم جز دیگر این سقف ها می باشند.

7419

سقف کاذب طلقی چه مزایایی دارد؟

زمان مورد نیاز برای نصب کردن سقف های کاذب طلقی کم است و می توان در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام داد. زمانی که یکی یا چند تا از صفحه ها آسیب ببیند و یا بخواهیم آن ها را با رنگ ها و طرح های دیگر جایگزین کنیم امکان انجام این کار بدون نیاز به حضور نصاب وجود دارد. نصب کردن سقف های کاذب طلقی مقرون به صرفه می باشد. سقف های کاذب طلقی علاوه بر این که مقاومت بالایی دارند و تغییر رنگ نمی دهند، بلکه می توان در صورت کثیف شدن به آسانی آن ها را شست و مانند روز اول کرد. هنگام استفاده از این نوع سقف کاذب نور به صورت ملایم تابیده می شود و در نتیجه هم زیبا تر و هم مفید تر است.

در ادارات و شرکت ها و حتی منازل مسکونی که تاسیسات در زیر سقف های کاذب قرار داده شده اند، امکان دسترسی به آن ها مهم می باشد. که با استفاده از سقف کاذب طلقی این امکان به آسانی فراهم است.

سقف کاذب طلقی چه معایبی دارد؟

هر طلقی در برابر خش مقامت پایین دارد. سقف کاذب طلقی هم مستثنی نیست و به آسانی روی آن خط و خش می افتد. این تایل ها در برابر شیشه دارای قیمت تمام شده بیشتری می باشند و همین موضوع سبب می شود خیلی ها از آن استفاده نکنند. سقف های کاذب طلقی مقاومت خوبی در مقابل فشار ندارد و در نتیجه اگر فشار زیادی روی آن ها اعمال شود امکان ترک برداشتن شان وجود دارد.

7420

وبسایت ساختمون با ارایه مطالب تخصصی در زمینه طراحی، ساخت و تغییرات ساختمان ها یکی از مراجع مفید در حیطه ساختمان سازی است. این مطالب با گرفتن مشاوره از کارشناسان خبره و بر اساس متد های روز دنیا تهیه شده است. برای ایجاد هر گونه تغییر در ساختمان خود پیش از هر کاری به وبسایت ساختمون سری بزنید چرا که در این جا مطالب متناسب با سلایق مختلف افراد ارایه شده است. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت ساختمون از محصولات آن مثل انواع کفپوش ها، پرده های گوناگون (پرده زبرا، پرده کرکره، شید رول و ...)، شومینه های مدرن و جذاب، کرکره های برقی، پنجره های دوجداره و سه جداره، ساندویچ پنل ها و موارد دیگر نیز دیدن فرمایید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای