دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک زیبا و ساده شیکر و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک زیبا و ساده شیکر و نقش آن در دکوراسیون داخلی

اگر طرف دار دکوراسیون داخلی با سبکی ساده و شیک هستید قطعا سبک شیکر می تواند انتخابی عالی برای دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما باشد.


طراحی دکوراسیون داخلی خانه، همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. هر کسی دوست دارد خانه ای با طراحی خیلی زیبا و چشم نواز داشته باشد که توجه دیگران به آن جلب شود. از طرف دیگر اهمیت این موضوع به این دلیل است که سبک و دکوراسیون داخلی خانه هر کسی به نوعی معرف دیدگاه و طرز تفکر آن شخص می باشد. پس بی دلیل نیست که افرادی که به این موضوع اهمیت می دهند زمان زیادی را برای انتخاب یک سبک خوب و قابل قبول صرف می کنند و با کارشناسان خبره و کار بلد این حوزه مشورت می کنند. حالا که طراحی دکوراسیون تا این اندازه اهمیت دارد پس چه خوب است ما هم سبک های متفاوت را بشناسیم و بعد مطابق سلیقه مان و بودجه و فضایی که داریم بهترین آن ها را انتخاب کنیم تا در نهایت از عملکرد مان راضی باشیم. یکی از سبک های طراحی دکوراسیون داخلی سبک شیکر است که در این مقاله وبسایت ساختمون به معرفی و بررسی آن پرداخته ایم.

7041

سبک شیکر چیست؟

اگر نام این سبک به گوش تان بخورد شاید فکر کنید به تازگی در دنیای دکوراسیون داخلی و طراحی منزل پدید آمده است در حالی که خیلی از این سبک های خاص و البته پرطرفدار قدمت زیادی دارند و این ما هستیم که از آن ها بی اطلاع بوده ایم. در مورد سبک شیکر هم همین است. این سبک در ابتدا توسط یکی از فرقه های مسیحیت پدید آمد و رفته رفته بر طرفداران آن افزوده شد تا به الان که هنوز هم جز سبک های خاص و کم دردسر به حساب می آید. سادگی در سبک شیکر جایگاه ویژه دارد و شاید بتوان گفت مهم ترین نکته ای که در سبک شیکر وجود دارد این است که عملکرد هر وسیله ای در درجه اول اهمیت دارد. به طور مثال در مورد یک صندلی، از آن جا که کاربرد اصلی اش نشستن است پس مهم ترین ویژگی آن بایستی راحتی و البته دوام اش باشد. طرح این موضوع به این معنی نیست که زیبایی در سبک شیکر جایی نداشته است. اتفاقا برخی طرح های خاص مثل پشتی صندلی نردبانی اولین بار در این سبک ارایه شده است. از آن جایی که چوب یکی از متریال پر طرفدار در سبک شیکر است اگر شما هم به چوب و وسایل چوبی ساده علاقه دارید می توانید به راحتی این سبک را در دکوراسیون داخلی منزل خود با صرف هزینه ای مناسب پیاده کنید. پدید آورندگان این سبک، زیبایی متریال طبیعی را با مینیمالیسم ترکیب کرده اند و چنین سبکی زیبا را به دنیای مد و طراحی دکوراسیون عرضه داشته اند.

7042

مبلمان در دکوراسیون داخلی سبک شیکر

تزیینات عجیب و کنده کاری های خاص در این سبک جایی ندارد. آن چه در دکوراسیون داخلی به سبک شیکر اهمیت دارد این است که مبل ها ساده، سبک و عموما به صورت داشتن عملکردی چند منطوره ساخته می شوند. چوب درختان کاج، افرا و گیلاس از متریال مورد استفاده پدید آورندگان این سبک بوده است و معمولا به دنبال کیفیت در ساخت بوده اند. بهترین تعریفی که می توان در مورد وسایل این سبک ارایه داد این است که وسایل ساده و با کیفیت و دارای عملکردی مناسب بودند. مبلمان های تاشو که همان هدف چند منظوره بودن را فراهم می کنند در این سبک کاربرد زیادی دارند.

کفپوش خانه در طراحی داخلی به سبک شیکر

کفپوش ها را بهتر است از انواع مدل های چوبی و با رنگ روشن انتخاب کنید. کفپوش های رنگ روشن از دلگیری فضای کوچک خانه جلوگیری می کنند و سادگی مورد نظر در سبک شیکر را هم دارا هستند.

7043

رنگ در دکوراسیون داخلی به سبک شیکر چگونه انتخاب می شود؟

اگر طرفدار ایجاد تضاد های رنگی هستید و به دنبال زرق و برق، پیشنهاد می شود به سراغ این سبک خاص نروید. در این سبک رنگ های خنثی هستند که حرف اول را می زنند. حتی قرار گرفتن رنگ های خنثی بدون هیچ رنگ متضادی در کنار همدیگر هم زیاد به کار می رود. بالاخره قرار است سادگی سبک را نشان دهیم. همین رنگ های خنثی می توانند به ما برای ایجاد محیطی با دکوراسیون داخلی بسیار ساده کمک زیادی کنند.

سبک شیکر در طراحی داخلی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از قسمت های مهم خانه است و توجه به عملکردی که برای ما دارد مهم تر می باشد. معمولا کابینت هایی که در سبک شیکر به کار می روند دارای درب های پهن و بزرگی هستند تا نور را به خوبی منعکس کنند. طبق قانون مان، رنگ های مورد استفاده در آشپزخانه هم رنگ های خنثی هستند که این ویژگی سبب می شود حتی اگر فضا هم کوچک باشد، بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد. دکوراسیون داخلی به سبک شیکر برای خانه های کوچک مناسب است پس حتما کابینت ها را طبقه بندی شده بسازید تا بتوانید وسایل زیادی را به خوبی داخل آن ها بچینید. طوسی و سفید دو رنگ مناسب برای آشپزخانه به سبک شیکر هستند که می توانید مطابق با سلیقه خودتان از آن ها استفاده کنید.

7044

وبسایت ساختمون علاوه بر ارایه مطالب مفید ساختمانی در مورد خرید مصالح مختلف از قبیل انواع مدل های سقف های کاذب، پنجره های دو جداره (پنجره دوجداره upvc)، کفپوش های گوناگون (کفپوش اپوکسی، لمینت، پارکت و ...)، کرکره برقی، پرده های مختلف و کاربرد های آن ها، وبسایتی قابل اطمینان در زمینه سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی است. شما می توانید از مطالب مفید ارایه شده در زمینه تغییرات دکوراسیون، رنگ شناسی، سبک های مختلف چیدمان وسایل از آن بهره گرفته و وقت کمتری را به جست و جو در این زمینه ها اختصاص دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای