دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک ساحلی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک ساحلی و نقش آن در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی به سبک ساحلی ترکیبی بی نظیر از حس و حال دریا و زیبایی ساحل است و برای علاقه مندان به دریا و ساحل انتخابی دلچسب خواهد بود.


سبک های مختلف دکوراسیون داخلی الهام گرفته از شرایط محیطی، فرهنگی، عرفی و موارد دیگر می باشند و به مرور، این منابع الهام را در خود جای داده و به بیننده القا می کنند. یکی از سبک های زیبا و روح نواز دکوراسیون داخلی، سبک ساحلی می باشد.این سبک از دکوراسیون داخلی القا کننده حس آرامش، فراغت، هم جواری با ساحل و دریا و احساس راحتی است. سبک ساحلی جزء سبک های سنتی بوده و در مواجهه با آن، به بیننده حس حضور در کلبه های کنار ساحل و مجاورت با این محیط طبیعی را القا می کند. شما با حضور در فضایی با این سبک، احساس می کنید که در اتاق و خانه ای ساحلی حضور دارید که دریانوردی در آن زندگی کرده و کلیه خاطرات خود از دریا، ساحل و کشتی  های قدیمی را در آن جای داده است. امروزه از این سبک دکوراسیون داخلی برای خانه و فضا های دور از اقیانوس و ساحل نیز استفاده می شود و عناصر دکوراتیو مدرن متناسب با این سبک نیز برای خانه های امروزی طراحی و ارائه شده است. اما داشتن دکوراسیونی به سبک ساحلی، محدود به استفاده از المان های نماینده ساحل و دریا مانند مرجان و صدف نیست و موارد دیگری را نیز در بر می گیرد. در این مقاله وبسایت ساختمون می توانید با جنبه های مختلف سبک و دکوراسیون داخلی ساحلی آشنا شوید.

6166

ترکیب رنگ دکوراسیون داخلی ساحلی

برای داشتن دکوراسیونی ساحلی، بهتر است از پالت رنگی این سبک شروع کنیم. اولین و غالب ترین رنگ در این دکوراسیون، رنگ سفید است. در کنار رنگ سفید رنگ کرم روشن و ماسه ای، آبی روشن اقیانوسی، آبی تیره، آجری روشن، فیروزه ای، لیمویی، طیف رنگی چوب های خام و رنگ هایی که در ساحل وجود دارند، در دکوراسیون ساحلی مشاهده می شوند. رنگ های این سبک دکوراسیون داخلی به راحتی حس حضور در ساحل را القا می کنند و آرامش مورد نظر شما را فراهم می نمایند. رنگ های این پالت نماینده و مظهری از ساحل های نواحی گرم کارائیب هستند.

نورپردازی در طراحی داخلی به سبک ساحلی

در نورپردازی دکوراسیون داخلی ساحلی، تاکید بسیار زیادی بر نور فراوان طبیعی وجود دارد، از این رو، پرده های این دکوراسیون نازک، بسیار ساده و بی تکلف، سبک و معمولا سفید رنگ (مثل پرده های حریر، پرده زبرا، پرده کرکره و موارد دیگر) می باشند تا حداکثر نور ممکنه را به داخل هدایت کنند. در مورد نورپردازی داخلی، نور سفید در فضای داخلی نیز اهمیت زیادی دارد. این نور زیاد القا کننده روشنایی ساحل خواهد بود. المان های نورپردازی در این سبک دکوراسیون داخلی دارای تزئیناتی از موجودات تزئینی دریایی، مشابه فانوس های دریایی و یا الهام گرفته از المان های ساحلی و یا کشتی های قدیمی می باشند.

6167

نقش عناصر دکوراتیو در دکوراسیون داخلی ساحلی

برای داشتن دکوراسیون ساحلی، انتخاب های مشخص و راحتی وجود دارد. شیشه هایی به رنگ آبی فیروزه ای، المان هایی از جنس حصیر، وسیله های چوبی به رنگ چوب های خام و یا سفید رنگ در مرحله اول و المان های ساحلی مانند شن و ماسه، صدف و موجودات دریایی خشک شده تزئینی، لنگر، سکان کشتی و کشتی های قدیمی، همگی از منابع الهام بسیار مناسب برای تزئین و دکور فضای مورد نظر می باشند. این عناصر باید در طبیعی ترین حالات ممکن باشند و مصنوعی بودن آن ها، تاثیر آن ها کم می کند.

دیوار ها و کف در طراحی داخلی به سبک ساحلی چگونه باید باشند؟

در مورد دیوارها، معمولا از رنگ سفید استفاده می شود اما دیوار پوش هایی با سبک راه راه که یادآور لباس های ملوانی هستند و یا دیوارپوش هایی با طرح المان های ساحلی نیز طرفداران خاص خود را دارند. در مورد کف نیز معمولا از کفپوش های طرح چوب و یا پارکت هایی با رنگ چوب های سرد و خام استفاده می شود. به عنوان رویه کفپوش اصلی، از قالیچه های حصیری و یا فرش های ساده و یا با طرح متناسب با ساحل نیز استفاده می شود. برای تزئینات دیوارها نیز از عناصر یادآور کشتی و ساحل استفاده می شود.

6168

المان های اصلی فضا متناسب با سبک دکوراسیون داخلی

برای اتاق نشیمن، مبلمانی چوبی با رنگ طبیعی و یا رنگ سفید، از جنس حصیر بافته، دارای روکش پارچه ای سفید کتان و دارای کوسن هایی با تم دریا و ساحل مشاهده می شود. راحتی و حفظ تم در این دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد.

این امر برای فضا های دیگری مانند اتاق خواب نیز حفظ می شود. در هر فضایی برای پرده ها از پارچه های سبک مانند حریر و یا کتان و در رنگ های غالبا سفید و یا آبی بسیار روشن استفاده می شود. در مورد المان های چوبی، معمولا دارای بافتی هستند که گویی چوب ها چندین سال در مجاورت دریا و ساحل می باشند و یا تم آن ها به نوعی است که گویا پرداخت و رنگ آن ها رفته است و یا دارای رنگ سفید هستند. المان های چوبی مانند میز وسط و یا نهارخوری، باید در کمترین پرداخت ممکن باشند و بافت و سطح طبیعی چوب قابل مشاهده باشد.

المان های چوبی با رنگ سفید و یا چوب ساحلی در این دکوراسیون داخلی به وفور مشاهده می شود و می توان گفت از معدود رنگ های گرم این نوع دکوراسیون، رنگ حصیر و چوب به کار رفته در المان های این دکوراسیون است.

6169

طراحی داخلی فضا را دلباز و خلوت نگه دارید

سبک دکوراسیون داخلی ساحلی بر روی آرامش و فراخی ساحل و اقیانوس و دریا تاکید دارد. به منظور ایجاد این حس و حال، ترکیب رنگی را روشن و تا جای ممکن المان های اضافی را حذف کنید. از تمرکز زیاد المان ها در یک ناحیه مرکزی پرهیز و میزان تراکم را به طور یکنواخت در تمامی فضا رعایت نمایید. تاکید این دکوراسیون داخلی بر سادگی و بی تکلفی است که باید آن را در تمامی مراحل طراحی دکوراسیون تان رعایت کنید.

تهویه مطبوع را فراموش نکنید

تاکید این سبک بر روی نشاط و سرزندگی و شادابی است. باید در هنگام حضور در این فضا تا جای ممکن هوای تازه را تنفس کنید و ساده ترین راه برای رسیدن به این امر، باز گذاشتن پنجره های خانه (پنجره UPVC) است تا بتوان از نسیم و بادهای ملایم بیرون بهره برد و هوای تازه را به داخل خانه راه داد. اگر امکان این امر وجود ندارد، می توانید از تهویه های مطبوع خانگی استفاده کنید و هوای تازه را در خانه تان جریان دهید.

تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای