دسته بندی ها

عضویت در خبرنامه

عضویت در خبرنامه دکوراسیون داخلی

آشنایی با سبک ایتالیایی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی منزل

logo
Sakhtemoon
آشنایی با سبک ایتالیایی و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی منزل

سبک ایتالیایی یکی از سبک های دکوراسیون داخلی است که در آن از سنگ فرش مرمر، مبلمان سلطنتی، رنگ طلایی و اکسسوری های خاص به وفور استفاده می شود.


سبک ایتالیایی در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از سبک های پر طرفدار به حساب می آید. در این سبک که کاملا تجملاتی است از اسباب و وسایل و عناصر گران قیمت و با کیفیت بالا استفاده می شود. همین ویژگی ها این سبک طراحی را برای قشر مرفه جامعه پر کاربرد کرده است. در معماری ایتالیایی طراحی لوکس فقط به قسمت هایی خاص از خانه محدود نمی شود. برای همه قسمت ها این ویژگی در نظر گرفته شده است و هیچ کنجی از خانه نیست که دارای طرحی ساده باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی دو روش وجود دارد. یکی سبک ایتالیایی قدیم است و دیگری سبک مدرن می باشد. این که سبک طراحی ایتالیایی از قرن 15 تا کنون پر طرفدار مانده است نشان می دهد زیبا و همه پسند است. در سبک ایتالیایی المان های خاصی از قبیل کفپوش های مرمر (کفپوش اپوکسی)، مبلمان سلطنتی، گچ بری های خاص این سبک بر روی دیوار و سقف ها (سقف کاذب)، استفاده از رنگ های طلایی و سفید و مشکی در قسمت ها و اکسسوری های مختلف (پرده ها (پرده زبرا)، آباژور ها و....) و موراد دیگر بسیار به چشم می آیند و نمای بصری خارق العاده ای در دکوراسیون داخلی به وجود می آورند. در این مقاله وبسایت ساختمون به بررسی چند مورد مهم در این طراحی و انواع مختلف آن پرداخته ایم.

5650

سبک ایتالیایی قدیمی و سنتی

در این سبک معمولا برای پوشاندن کف خانه از سنگ های مرمر گران قیمت و با کیفیت استفاده می شود. لوستر هایی بسیار تجملاتی که اندازه بزرگ دارند و بسیار چشم گیر می باشند و برای روشنایی خانه بکار گرفته می شوند. دیوار ها معمولا دارای گچ‌‌ بری های زینتی هستند و با تابلو های گران قیمت آراسته شده اند. قالیچه های ابریشمی فانتزی روی سنگ های مرمر زیبایی خیره کننده ای ایجاد می کنند. معمولا در طراحی گچ‌ بری های دیوار از رنگ های طلایی و اشرافی و نقش و نگار های قدیمی و تاریخی استفاده شده است. عتیقه جات هم که یکی از بهترین المان ها برای تزیین در دکوراسیون داخلی این خانه ها هستند و هم چنین در گوشه و کنار خانه مجسمه های گران قیمت را می توانید مشاهده کنید.

5651

سبک ایتالیایی مدرن

در این سبک همان معماری و طراحی تجملاتی و لوکس به شکل و شمایل مدرن و امروزی درآمده است. در سبک ایتالیایی هم جزییات در مرکز توجه هستند و اگر می خواهید از این سبک معماری استفاده کنید باید برای ابتدایی ترین وسایل خانه هم وقت انتخاب بگذارید. طراحان این معماری رویکردی ساده گرایانه دارند اما این سادگی به شیک ترین شکل ممکن اجرا می شود و تفاوت خانه های این نوع طراحی به راحتی قابل درک است. مبلمانی شیک و ساده و آشپرخانه هایی با رنگ روشن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه هایی با این سبک به چشم می خورد. لوستر های کریستالی هم بهترین انتخاب برای این مدل طراحی ایتالیایی اما در حجم و اندازه کوچک تر و جمع و جور تر از نوع معماری سنتی هستند. این شیوه نسبت به نوع اول دارای تزیینات کمتری است. برای داشتن خانه ای با این سبک معماری و دکوراسیون داخلی کافی است از هر چیزی که می خواهید بخرید انتخاب شما ساده ترین و در عین حال گران قیمت ترین و با کیفیت ترین نوع آن باشد. وسایل لوکس مدرن خود به خود خانه ای با این سبک ایجاد خواهند کرد.

5652

اتاق خواب در دکوراسیون داخلی ایتالیایی

اگر انتخاب شما پیاده کردن طراحی ایتالیایی است باید این طرح را در همه قسمت های خانه اجرا کنید. اتاق خواب ها یکی از قسمت هایی هستند که با اجرای این شیوه معماری چه در نوع سنتی و قدیمی و چه در نوع مدن آن تغییری اساسی خواهند کرد. برای طراحی اتاق خواب هم باید به سراغ همان وسایل تجملاتی برویم. از آباژور های قدیمی و عتیقه بگیرید تا انواع مدرن آن ها، تخت خواب های سلطنتی طلا کوب و مبل هایی مجلل برای اتاق خواب ها نیز می توانید استفاده نمایید. یکی دیگر از نیاز های اجرای معماری ایتالیایی داشتن فضا به اندازه کافی است. خانه و هم چنین فضای اتاق ها باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانیم اصول مربوط به این طراحی شیک و منحصر به فرد را به درستی اجرا کنیم.

5653

رنگ طلایی در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی

رنگ طلایی یکی از عناصر پر کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی به شیوه ایتالیایی است. چه نوع سنتی و چه نوع مدن آن با ابزار و وسایلی که با منبت کاری های طلایی دارند سر و کار دارد و حتی گچ بری های طراحی در هر دو نوع معماری ایتالیایی و بیشتر نوع سنتی بسته به فضای خانه استفاده می شود. رنگ طلایی یکی از ابزار نشان دادن تجمل در معماری است. پس بدون شک باید برای این معماری تجملاتی هم بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر رنگ طلایی در معماری ایتالیایی مدرن رنگ های سیاه و سفید هم زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، البته زمانی که از رنگ طلایی استفاده نشده باشد.

5654

سرویس بهداشتی و حمام در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی

ترکیب هنر و معماری در همه جای دنیا باعث خلق شاهکار های بسیاری شده است که نظر هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند. کاشی های دارای طرح های خاص و سنگ های مرمر با رگه های زیبا برای فضای سرویس بهداشتی و حمام، به دکوراسیون داخلی این فضا ها زیبایی خیره کننده ای می بخشد. آینه و میزی که در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند با آینه و میز های سرویس بهداشتی در خانه های معمولی کاملا متفاوت (هم در اندازه ای بزرگ تر و مجلل تر و هم از جنس مرغوب تر) هستند. پس فضای سرویس بهداشتی هم باید به اندازه ای باشد که بتوان چنین وسایل زینتی را به راحتی در آن قرار داد.

5655
تهیه و تدوین توسط تحریریه ساختمون
ارسال دیدگاه یا سوال در مورد این مطلب
 
 
 
 
امتیاز از ۰ رای